کیف ساخته شده از سبک ترین ماده دنیا با 33 گرم وزن!

به گزارش وبلاگ حرف دل، طراح فرانسوی برند کوپرنی از هواژل سیلیکا ناسا برای ساخت کیفی متشکل از 99 درصد هوا استفاده نموده است.

کیف ساخته شده از سبک ترین ماده دنیا با 33 گرم وزن!

به گزارش وبلاگ حرف دل ، هواژل در عصر فضا برای جذب گرد و غبار ستاره ای و عایق کاری مریخ نوردها استفاده می شد اما اکنون از آن برای طراحی های مد روز استفاده می گردد.

به نقل از ایسنا، این کیف که از یکی از سبک ترین مواد شناخته شده برای علم ساخته شده است، تنها 33 گرم وزن دارد، یعنی کمی بیشتر از شش ورق کاغذ آچهار(A4).

اما با وجود اینکه کمی ظریف به نظر می رسد، کوپرنی تاکید دارد که همچنان می تواند وزن یک آیفون را تحمل کند. این کیف Air Swipe Bag لقب گرفته است و ظاهری شفاف اما کدر دارد.

در شبکه های اجتماعی، بسیاری از هواداران مد به کاربردی بودن این کیف شک داشتند. طراحان اطمینان می دهند که این کیف که شبیه یک ابر به نظر می رسد، می تواند بعضی از وسایل شما را در خود جای دهد و حفظ کند.

با در نظر گرفتن اینکه این کیف می تواند یک آیفون را در خود نگه دارد و با احتساب وزن 221 گرمی آیفون 15 پرو مکس، این بدان معناست که این کیف می تواند بیش از شش برابر وزن خود را تحمل کند.

هواژل ها در سطح نانو پر از منافذ هستند، مانند اسفنجی که با حفره های فوق العاده کوچک پر شده است. این منافذ هوا را به دام می اندازند و ماده ای ظریف اما غیر شنماینده ایجاد می نمایند که هم جامد است و هم بسیار سبک است.

هواژل ها ابتدا به وسیله ناسا در دهه 1930 به عنوان شکل جدیدی از عایق برای یاری به فضاپیماها برای مقاومت در برابر شرایط سخت فضا ساخته شدند. برای اینکه بفهمید این ماده چگونه ساخته می گردد، تصور کنید از پودر ژلاتین و آب یک ژله درست کنید.

به طور معمول، اگر ژله را تا زمانی که تمام آب آن تبخیر گردد، گرم کنید، تمام چیزی که باقی می ماند دوباره ژلاتین پودر است. اما هواژل ها ساختار ژل مانند خود را حتی پس از حذف تمام حلال حفظ می نمایند.

کوپرنی این ماده را سبک ترین ماده جامد در سیاره زمین می نامد.

با این حال، قابلیت های باورنکردنی این مواد به همین جا ختم نمی گردد. همانطور که کوپرنی اشاره نموده است، این ماده ساخته شده به وسیله ناسا قادر به تحمل دما تا 12 هزار درجه سانتیگراد و فشار 4000 برابر وزن خود است.

در حالی که این ممکن است برای یک کیف چندان مفید نباشد، اما برای ماموریت های فضایی بسیار مفید است. ناسا از نسخه های پیشرفته تر این ماده برای عایق بندی فضاپیماها و فرودگرها از جمله مریخ نوردها استفاده نموده است.

کوپرنی می گوید: این کیف بزرگترین شی ساخته شده از این نانومواد فناوری فضایی است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کیف ساخته شده از سبک ترین ماده دنیا با 33 گرم وزن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیف ساخته شده از سبک ترین ماده دنیا با 33 گرم وزن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید