مقایسه مک استودیو، مک مینی و مک پرو اپل

به گزارش وبلاگ حرف دل، در رویداد معرفی محصولات اپل در روز سه شنبه، این شرکت آیفون SE و آی پد ایر بعدی را معرفی کرد، اما مجذوب کننده ترین محصول این مراسم یک دسکتاپ کاملا تازه بنام مک استودیو بود که بر روی تازهترین تراشه M1 اپل، یعنی تراشه M1 Ultra اجرا می گردد.

مقایسه مک استودیو، مک مینی و مک پرو اپل

به گزارش وبلاگ حرف دل، مک استودیو که در کنار نمایشگر 27 اینچی 5K رتینا استودیو تازه معرفی گردید، از نظر ظاهری نسخه بلندتری از دسکتاپ مک مینی اپل می باشد. مک مینی اپل یکی از اولین مک هایی بود که به تراشه M1 به روز شد. مک استودیو مانند نمایشگر رتینا استودیو، مستقیماً خلاقان و سازندگان را هدف قرار داده است. مدل پایه این دستگاه که با قیمت 1999 دلار به فروش می رسد، مثل مک بوک پرو های 14 و 16 اینچی رده بالا از یک تراشه M1 Max استفاده می نماید. در جدول زیر جزئیات هر محصول را مشاهده می کنیم:

مک استودیو با تراشه M1 Ultra و حداکثر 128 گیگابایت حافظه و 8 ترابایت فضای ذخیره سازی و قیمت 7999 دلار می تواند از نظر پردازشی عملکرد پردازشی قوی تری نسبت به مدل پایه داشته باشد. اپل در پورت های مک استودیو همچون تازهترین مدل های مک بوک پرو کوتاهی ننموده است. به عنوان مثال M1 Ultra دارای 4 پورت Thunderbolt 4 در پشت و دو پورت دیگر در جلو می باشد. نسخه M1 Max فقط دارای پورت USB-C و یک اسلات کارت UHS-II SDXC می باشد. در صورتی که به گرافیک متحرک، ویدئوی 8K یا مونتاژ یک مجموعه 100 آهنگی علاقه دارید، احتمالاً یک Studio Pro پاسخی به خواسته های خلاقانه شما است.

ارتقاء تراشه M1 به کوچکترین دسکتاپ اپل رجحانن عملکرد را ارائه نموده است. مک مینی یک مک عالی است که قادر به انجام همه کارها می باشد؛ خواه شما یک خالق تازه کار با عکس، ویدیو و گرافیک باشید، یا یک دانش آموز یا دانشجو باشید و یا برای انجام کار و تفریح از یک سیستم کامیپوتری بهره ببرید، مک مینی یک ابزار مناسب برای شما خواهد بود. اتصالات I/O مک مینی به فراوانی مک استودیو نیست، اما دارای دو درگاه Thunderbolt 4 است و با اضافه کردن یک داک USB-C می توان این ویژگی را تکمیل کرد.

چرا همچنان بعضی مک پرو را ترجیح می دهند

اپل بخشی از مشخصات مک استودیو خود را بر پایه عملکرد مک پرو انجام داد و اعلام نمود که تراشه M1 Ultra هشتاد درصد سریع تر از سریع ترین مک پرو است. مک استودیو را نمی توان به صورت داخلی ارتقا یا توسعه داد. در حالی که دارای مجموعه مناسبی از پورت ها می باشد، اما امکان ارتقا حافظه و فضای ذخیره سازی وجود ندارد. با این حال، مک پرو فعلی دارای اسلات های زیادی برای توسعه داخلی است، بنابراین سیستمی که استفاده می کنید امکان ارتقا خواهد داشت. یک مک پرو با حداکثر قیمت 52300 دلار بدلیل قابلیت ارتقا نسبت به مک استودیو رجحان خواهد داشت.

اپل بعلاوه نمودار های زیادی را بدون اشاره به چگونگی آزمایش روی تراشه ها ارائه می نماید، در حالی که تراشه های M1 مطمئناً ما را تحت تأثیر قرار داده اند، اما تا زمانی که تراشه M1 Ultra را تجربه نکنیم متوجه عملکرد آن نخواهیم شد. مک استودیو یک خط فراوری دسکتاپ تازه اپل است که در مقدار کوچکی عرضه می گردد. طراحی این محصول مشابه مک مینی است، اما بلندتر و با ارتفاع 3.7 اینچ.

مک مینی اولین دستگاه اپل است که بر روی تراشه تازه M1 Ultra کار می نماید و در آخرین رویداد اپل که در 8 مارس برگزار گردید، معرفی گردید. مک استودیو دارای وایفای 6، USB-C و کارتخوان SD می باشد. بعلاوه می تواند تا چهار مانیتور استودیو و یک تلویزیون 4K را تامین کند که نسبت به تراشه های اصلی M1 پیشرفت بزرگی است. قیمت این محصول از 1999 دلار برای تراشه M1 Max و 3999 دلار برای نسخه با تراشه تازه M1 Ultra آغاز می گردد.

منبع: cnet

منبع: فرارو

به "مقایسه مک استودیو، مک مینی و مک پرو اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مک استودیو، مک مینی و مک پرو اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید