پتنت نو اپل از کنترلرهای نو این شرکت خبر می دهد

به گزارش وبلاگ حرف دل، اپل با رونمایی از سرویس اشتراکی بازی خود یعنی اپل آرکید، از سرمایه گذاری خود در حوزه گیمینگ خبر داد. اگرچه این شرکت پیشرفت چندانی در حوزه گیمینگ نداشته، اما سرنخ هایی وجود دارد که نشان می دهد غول فناوری آمریکایی در جهت پیشرفت در این حوزه قرار گرفته است. به همین علت، تازهترین پتنت منتشر شده این شرکت خبر از کنترلرهای تازه اپل می دهد که برای طرفداران گیمینگ می تواند خبر خوبی باشد.

پتنت نو اپل از کنترلرهای نو این شرکت خبر می دهد

به تازگی پتنت کنترلر های اپل از طریق دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا و دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسیده است. تصاویر منتشر شده از این پتنت ها انواع مختلف این دسته های بازی را نشان می دهد که اپل روی آن ها در حال انجام آزمایشات مختلف است. باید خاطر نشان کنیم که اولین پتنت 31 مارس (11 فروردین ماه) ثبت شد، این در حالی است که تاریخ ثبت دومین پتنت 10 آوریل (21 فروردین ماه) درج شده است.

ایده های مفهومی مورد بررسی از طریق تیم مهندسی اپل نشان می دهد که یکی از این کنترلرها شباهت بسیاری با کنترلر Nintendo Switch دارد که بدین ترتیب دو کنترلر به دو طرف بدنه دیوایس متصل می شوند تا بهترین تجربه گیمینگ را در اختیار کاربران قرار دهند. این کنترلرها به نظر می رسد که هم با آیفون و هم با آیپد در حالات مختلفی افقی و عمودی کار می کنند. در بین این تصاویر، کنترلر دیگری دیده می شود که به صورت اختصاصی برای گوشی های آیفون طراحی شده است.

این کنترلر قابلیت تاشو دارد که درون آن دکمه های گیمینگ طراحی شده است. علاوه بر این، یک نمایشگر کوچک نیز روی این کنترلر دیده می شود که کاربران می توانند از آن برای نمایش محتوای بازی یا به عنوان صفحه کلید لمسی بهره ببرند. سومین کنترلری که در این پتنت ها دیده می شود، طراحی شبیه به کنترلرهای کلاسیک دارد. این کنترلر با همه دیوایس های اپل مانند آیفون و آیپدها از طریق بلوتوث متصل می شود و یک دکمه مخصوص بازی را به کاربران ارائه می دهد.

البته باید اشاره کرد این اولین باری نیست که شایعه شده اپل روی طراحی کنترلرهای بازی کار می کند. در سال 2020 افشاگری با نام L0vetodream در توییتر خاطرنشان کرده بود که اپل در حال کار روی یک جوی استیک است. اما هیچ خبر موثقی در این رابطه منتشر نشده است.

هر از گاهی خبرهای مختلفی در مورد پتنت های ثبت شده اپل در رسانه های خبری منتشر می شود که بد نیست به برخی از آن ها اشاره ای داشته باشیم. پتنت نو کوپرتینویی ها از یک کیبورد خبر می دهد که با توجه به مکانیزمی دارد می تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده آن به واقعیت تبدیل شود، محصول جالبی را رقم خواهد زد. اختراع ثبت شده نو اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می کند که می تواند به آیپد در حالت های مختلف از جمله حالت لپ تاپی متصل شود.

در گزارش دیگری آمده که پتنت نو اپل به یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با کنترل های لمسی اشاره دارد. این پتنت حفره های نامرئی در بدنه اش دارد که از طریق آن آیکون های نوتیفیکیشن می توانند با دکمه های تعاملی نمایش داده شود. باید خاطر نشان کنیم که در این پتنت برای ترکیب حفره های کوچک به جای استفاده از دکمه های فیزیکی از استراتژی خاصی بهره برده شده است. در واقع ایده این پتنت اپل را این طور می توان خاطرنشان کرد که زمانی که عناصر نمایشگر یا دکمه ها روشن نیستند آن ها به شکل نامرئی درمی آیند و قابل دیدن نیستند. باید خاطر نشان کرد که این پتنت علاوه بر این ها شامل یک منبع نور است که در داخل محفظه ای قرار گرفته و برای انتشار نور به شکل آرایه ای از حفره های کوچک پیکربندی شده است.

در نهایت باید بگوییم که پتنت های ثبت شده لزوماً به این معنی نیستند که ما شاهد معرفی این محصولات در آینده خواهیم بود، بنابراین باید صبر کرد و دید که از بین این طیف گسترده از اختراعات کدام یک به عرضه ظهور خواهد رسید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "پتنت نو اپل از کنترلرهای نو این شرکت خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت نو اپل از کنترلرهای نو این شرکت خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید