کیپ تاون؛ ناجی شهرهای خشک جهان

به گزارش وبلاگ حرف دل، در آستانه تنش های زیست محیطی، کیپ تاون در حالی خود را آماده یک تابستان گرم و خشک می نماید که به تازگی یک بحران وحشتناک را پشت سر گذاشته است. کیپ تاون، شهر مشهور آفریقای جنوبی به یاری قوانین سخت گیرانه ای که برای صرفه جویی در مصرف آب وضع شده اند، سال جاری تقریبا با بحران بی آبی روبرو نشد. بعلاوه کمپین بزرگی با نام مانند افراد بومی صرفه جویی کنید نقش قابل توجهی در تشویق گردشگران برای مصرف بهینه آب در این شهر داشته است.

کیپ تاون؛ ناجی شهرهای خشک جهان

شش سد بزرگ کیپ تاون که با بارش های زمستانی سال پیش تا حدی پر شده بودند، به علت گرمای شدیدی که در ماه اکتبر بر جان این شهر افتاده بود به مرز اخطار رسیده اند. با این حال، هم اکنون به طور میانگین تنها 30 درصد از ظرفیت این سدها خالی است که بسیار کمتر از زمان مشابه آن در سال پیش است.

بحرانی که در تابستان گذشته قدم شوم خود را به این شهر گذاشته بود، اثرات منفی بسیاری روی شمار گردشگران این منطقه داشت. بخش قابل توجهی از مسافرین بالقوه به علت نگرانی از بابت منابع آبی کیپ تاون، ترجیح دادند که از این شهر دور بمانند، ولی سیسا شونا، مدیر اجرایی گردشگری آفریقای جنوبی معتقد است که این شهر به علت کم آبی بیش از این شرمسار مهمانان خود نخواهد بود.

سیسا شونا می گوید: ما از یک خشکسالی سخت جان سالم به در برده ایم و اکنون می توانیم درس های زیادی که از این تجربه تلخ آموخته ایم را با تمام دنیایی که در حال حاضر در دام معضلات تغییرات اقلیمی گرفتار شده است، به اشتراک بگذاریم. آنچه دررابطه با خشکسالی اهمیت دارد اما و اگر نیست؛ بلکه زمانی که پای بزرگترین شهرهای دنیا به میان می آید آنچه اهمیت پیدا می نماید زمان است و کیپ تاون کتاب هدایت است که می تواند راه مقاومت در برابر خشکسالی را به شهرهای بزرگ دنیا نشان دهد.

با آنکه معضلات کم آبی کیپ تاون تیتر بسیاری از اخبار دنیا است، باید توجه داشت که نام این شهر حتی در فهرست بیست شهر نخست دنیا که با تنش های آبی روبرو هستند دیده نمی گردد. چنایی، استانبول، تهران، حیدرآباد و کلکته پنج شهر نخستی هستند که بحران کم آبی آنها را تهدید می نماید. لس آنجلس ششمین شهر این فهرست و هم اکنون در حال مذاکره با کیپ تاون برای استفاده از تجربیات این از گور بازگشته است.

منبع: همگردی

به "کیپ تاون؛ ناجی شهرهای خشک جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ تاون؛ ناجی شهرهای خشک جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید