گوگل صنعت داروسازی دنیا را متحول می نماید؟ ، استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع فراوری داروهای نو

به گزارش وبلاگ حرف دل، گروهی از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی گوگل نوعی روش نو یافته اند که به واسطه آن می توان روند فراوری داروهای نو را تسریع کرد و این یعنی کاهش احتمال مرگ و میر در دنیا.

گوگل صنعت داروسازی دنیا را متحول می نماید؟ ، استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع فراوری داروهای نو

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گروهی از پژوهشگران گوگل در حوزه هوش مصنوعی پیروز شده اند روشی پیدا نمایند که امکان فراوری داروهای نو را تسریع می نماید. به طور معمول فراوری داروهای نو حداقل 12 سال طول می کشد و 2 میلیارد دلار برای عرضه دارو به بازار هزینه ضروری است، اما به نظر می رسد هوش مصنوعی می تواند این روند را تسریع نموده و با هزینه کمتری به ثمر برساند.

یکی از متخصصان کامپیوتر گوگل، وعده داده است که هوش مصنوعی داروهای حیاتی را سریعتر از انسان ها آزمون می نماید. مارک دپریستو که سرپرست تیم پژوهشهای ژنتیکی درGoogle Brain است می گوید هوش مصنوعی می تواند از مغز انسان در حوزه داروسازی سریعتر فکر کند.

اگر این وعده غول فناوری درست باشد ، شاهد رونق در ابتکارات سلامت سیلیکون ولی خواهیم بود که می توانند به طور میانه 12 سال، فراوریات دارویی را سرعت بخشند و شرکت های داروسازی را در کاش هزینه های فراوری و فروش دارو کمک نمایند.

امید این طرح ها بر این است که کامپیوترها بتوانند الگوهای ژنتیکی را تغییر دهند و جایگزین هایی را برای داروهایی که در حال حاضر وجود دارند، ارائه دهند. با این حال، الگوریتم ها به تنهایی نمی توانند همه روند داروسازی را یک تنه انجام دهند و احتیاج به آنالیز پیشینه دارو ها و مطالعات دارویی بشر نیز دارند.

دپریستو در این خصوص گفت: تجزیه و تحلیلهای هوش مصنوعی شامل تکنیک های یادگیری عمیق است، اما در سرانجام روز، مشکل اساسی این مقیاس مقدار گیری است. ما کوشش می کنیم که اطلاعات ده ها هزار بیمار را آنالیز کنیم و روشن است که ما میلیون ها داده احتیاج داریم.

بعضی از بزرگترین پشتیبانان گوگل، شرکت هایی مثل اپل، آمازون و علی بابای چین هستند. گفته شده است که بخش بهداشت و سلامت گوگل از داده های کوچک یاد می گیرد و خوش بینانه است که الگوریتم های هوش مصنوعی را می توان الگوریتمهای مناسب برای شناسایی متاستازهای سرطان ها دانست. اما باید دید الگوهای هوش مصنوعی در داروسازی نیز پیروز عمل می نمایند یا خیر.

منبع: انتخاب

به "گوگل صنعت داروسازی دنیا را متحول می نماید؟ ، استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع فراوری داروهای نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل صنعت داروسازی دنیا را متحول می نماید؟ ، استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع فراوری داروهای نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید