19 درصد مدارس کشور به بازسازی و بهسازی احتیاج دارند

به گزارش وبلاگ حرف دل، به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور70 میلیارد تومان در سال تحصیلی نو برای خرید تجهیزات آموزشی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

19 درصد مدارس کشور به بازسازی و بهسازی احتیاج دارند

مهرالله رخشانی مهر امروز در آیین بهر برداری از چهار طرح آموزشی و خوابگاهی در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: بر اساس آخرین آمارها، در مجموع 19 درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.

او گفت: رئیس جمهور در سفر به این استان بحث جمع آوری مدارس کانکسی بالای 15 نفر دانش آموز را مطرح نمود و از این رو شروع عملیات اجرایی این طرح از کهگیلویه و بویراحمد بود.

رخشانی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس در ساماندهی به موقع بحران ها کارنامه درخشانی دارد گفت: در زلزله سی سخت 33 مدرسه نیازمند تعمیرات اساسی بود که عملیات تعمیر آن ها با موفقیت انجام شد.

وی مطرح کرد: 19 میلیارد تومان برای ساخت مدارس نو برای مدارس کانکسی بالای 10 دانش آموز به این استان اختصاص یافته است.

رخشانی ادامه داد: در سه سال اخیر سازمان نوسازی مدارس در زلزله کرمانشاه، زلزله سی سخت و سیل خوزستان و لرستان نقش خود را در تامین فضا های ایمن به خوبی ایفا نموده است.

خوابگاه دانش آموزی ابن سینا شهر سی سخت با زیربنای یک هزار و 360 متر و مساحت بیش از 4 هزار متر مربع افتتاح و به بهره برداری رسید بعلاوه با حضور این مسئولان کشوری، دبیرستان 6 کلاسه شهید بهشتی شهر سی سخت با زیربنای هزار هزار و 80 متر و محوطه 840 متر به بهره برداری رسید.

این مدارس هدیه اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی به مردم زلزله زده سی سخت بوده است.

وبلاگ حرف دل کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "19 درصد مدارس کشور به بازسازی و بهسازی احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 درصد مدارس کشور به بازسازی و بهسازی احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید