آداب استفاده از تلفن همراه را بهتر بدانیم

به گزارش وبلاگ حرف دل، تا به حال برای تان پیش آمده که وقتی فردی در صف فروشگاه تلفن همراهش را در می آورد و آغاز به صحبت کردن می نماید و همه را در صف معطل می نماید، کفرتان درآمده باشد؟!

آداب استفاده از تلفن همراه را بهتر بدانیم

آیا پیش آمده در جمعی با دوستان تان نشسته باشید و از اینکه همه به جای صحبت با یکدیگر دارند با تلفن همراه خود کار می نمایند عصبانی شوید؟ یا وقتی که در رستوران نشسته اید و در حال لذت بردن از غذای تان هستید فردی از میز کناری با صدای بلند آغاز به صحبت با تلف همراهش می نماید؟

تلفن همراه، یکی از خارق العاده ترین وسایل الکتریکی ساخته شده در قرن گذشته، در عین حال یکی از اعصاب خورد کن ترین این وسایل هم هست. در دنیای امروز، بی شک همه ما به یک تلفن همراه احتیاج داریم. با این حال این وسیله ضروری دارد غیر قابل تحمل می گردد و مشکل از این وسیله نیست، مشکل افرادی هستند که آن را استفاده می نمایند. ممکن است خیلی از ما هم دچار این خطاها شویم پس بهتر است عاداب استفاده از تلفن همراه را بدانیم تا کسی را اذیت نکنیم:

پرحرفی در مکان های عمومی

همه ما در مکان های عمومی بوده ایم که افرادی با صدای بلند درحال صحبت با تلفن همراه خود بوده اند، حتی گاهی این فرد خود ما بودیم. حتما ما در آن لحظه حواسمان نبوده که همه می توانند تک تک جزئیات صحبت ما را بشنوند و این چقدر می تواند برای آنها آزار دهنده و گوش خراش باشد.

لطفا در مکان های عمومی از تلفن همراه تان استفاده نکنید.

رستوران

موبایل تان را روی ویبره بگذارید. اگر تماس ضروری با شما گرفته شد بهتر است برای چند لحظه به بیرون از رستوران بروید. اگر رستورانی که به آن مراجعه نموده اید لابی دارد بهتر است تلفن را به مسئول آن تحویل دهید تا دیگر افرادی را که سعی دارند از غذاشان لذت ببرند را کلافه نکنید. اگر با شما تماس گرفتند به آنها بگویید که سر میز غذا هستید و بعدا با آنها تماس خواهید گرفت و اگر مورد اورژانسی پیش آمده بود و مجبور شدید بر سر میز هم بمانید، در هنگام صحبت صداتان را تا جایی که می توانید پایین نگه دارید.

سینما، تئاتر و کنسرت

قبل از اینکه وارد سالن شوید موبایل تان را خاموش یا کاملا بی صدا کنید. اگر بچه ها را در خانه با پرستارشان تنها گذاشته اید (یا مواردی از این قبیل) موبایل را تنها روی حالت بی صدا یا ویبره بگذارید و مطمئن شوید صدایی از آن خارج نمی گردد. اگر تماسی ضروری با شما گرفته شد هرگز درون سالن به آن پاسخ ندهید و بیرون بروید.

سر کار

اگر دفتر خصوصی برای خودتان دارید، می توانید موبایل را روی زنگ بگذارید اما باز هم بهتر است صدای آن را کم کنید. اما اگر در کنار دیگر همکاران تان کار می کنید، به همسایه هاتان لطفی کنید و موبایل تان را روی ویبره قرار دهید.

مکان های مذهبی

موبایل تان را به این مکان ها وارد نکنید و اگر هم به همراه خود می آورید خاموشش کنید و مزاحم بقیه افرادی که در حال دعا و نیایش هستند نشوید.

پرواز

قبل از اینکه هوا پیما بلند گردد، موبال تان را به کلی خاموش کنید. برخی خطوط هواپیمایی به خاطر مشکلاتی که ممکن است پیش آید اجازه استفاده از تلفن همراه را به مسافران خود نمی دهند. گاهی دیگر وسایل الکترونیکی هم باید در طول سفر خاموش باشند.

اتوبوس، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی

وقتی سوار وسایل حمل و نقل عمومی می شوید، موبایل تان را روی حالت ویبره قرار دهید. اگر تماس ضروری با شما گرفته شد تا حد امکان مکالمه را کوتاه کنید و صداتان را پایین بیاورید. یک بار دیگر گوشزد می کنم، این کار بی احترامی به حقوق دیگران است.

در صف

اگر در صف ایستاده اید، فرقی نمی نماید منتظر گرفت نان هستید یا در صف تحویل بار هواپیما، از تلفن همراه خود استفاده نکنید و گوش اطرافیان تان را آزار ندهید. حتما می توانید صبر کنید و زمانی دیگر با تلفن تان صحبت کنید.

صحبت در مکانی های خصوصی

وقتی با دوست یا اعضای خانواده وقت می گذرانید، به آنها بی احترامی نکنید و تماس و چت تلفنی تان را برای وقتی دیگر بگذارید و به طور فیزیکی و ذهنی با افرادی که در کنار شما حظور دارند باشید. اگر تلفن تان زنگ خورد، به فردی که با شما تماس گرفته بگویید بعدا با او تماس خواهید گرفت و وقتی تنها شدید این کار را انجام دهید. اگر غیر از این کنید، در نظر فرد همراه تان بی ملاحظه می نمایید و به او این حس را می دهید که برای شما اهمیتی ندارد.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "آداب استفاده از تلفن همراه را بهتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب استفاده از تلفن همراه را بهتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید