آمریکا به دوومیدانی ایران هم ویزا نداد

به گزارش وبلاگ حرف دل، هجدهمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی دنیا از فردا (آدینه 15 جولای-24 تیر) به میزبانی شهر اورِگون در کشور آمریکا شروع می گردد و تا 24 جولای (یکشنبه 2 مرداد) ادامه خواهد داشت.

آمریکا به دوومیدانی ایران هم ویزا نداد

برای حضور در این رقابت ها دو ملی پوش کشورمان مجوز لازم را کسب نموده بودند؛ مهدی پیرجهان در 400 متر با مانع به وسیله رنکینگ و احسان حدادی در پرتاب دیسک با دعوت فدراسیون جهانی می توانستند در این رویداد بزرگ شرکت نمایند، اما سفر آن ها به علت عدم صدور ویزا لغو شد.

فدراسیون دوومیدانی اواخر خرداد ماه کار های مربوط به دریافت ویزا را انجام داد. بر این اساس، پیرجهان به همراه رضایی دبیر فدراسیون و فردین پور مدیر تیم های ملی راهی ارمنستان شدند تا برای دریافت ویزا به وسیله سفارت آمریکا در آن کشور اقدام نمایند.

با گذشت بیش از سه هفته و با وجود آنکه اقدامات لازم از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز انجام شده بود، اما ویزای این سه نفر صادر نشد تا سفر آن ها لغو گردد.

در این بین شرایط برای احسان حدادی کمی متفاوت رقم خورد. حدادی که ماه گذشته برای انجام تمرینات به مدت 2 هفته به آمریکا رفته بود، ویزا برای سفر به این کشور را دارد، اما او نیز تصمیم گرفته که به تنهایی در مسابقات جهانی شرکت نکند. البته به نظر می رسد رکورد پایین حدادی در لیگ دوومیدانی که با پرتاب 58.57 متری به ثبت رسید، در این تصمیم ورزشکار کشورمان بی تاثیر نبوده است.

عدم صدور ویزا در حالی از سوی آمریکا انجام شده که چند روز قبل، این کشور از صدور ویزا برای ورزشکار تیراندازی با کمان، کاراته و موی تای کشورمان برای حضور در بازی های جهانی (World Games) امتناع نموده بود.

منبع: فرارو

به "آمریکا به دوومیدانی ایران هم ویزا نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دوومیدانی ایران هم ویزا نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید