استارت آپ های حوزه گیاهان دارویی حمایت می شوند

به گزارش وبلاگ حرف دل، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: رشد کمی و کیفی استارت آپ های فعال در صنعت گیاهان دارویی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

استارت آپ های حوزه گیاهان دارویی حمایت می شوند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ حرف دل به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در صد و بیست و هشتمین جلسه این ستاد، ضمن اشاره به تغییر نگاه کلان عمومی به زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور گفت: در آینده رشد کمی و کیفی استارتاپ های فعال در صنعت گیاهان دارویی شتاب بیشتری خواهد گرفت. هم اکنون نیز می توان نبض این شتاب را به خوبی حس کرد.

وی تحقیقات انجام گرفته توسط مرحوم پرویز باباخانلو از پژوهشگران حوزه گیاهان دارویی را ارزشمند توصیف کرد و اظهار کردند: در طی سال های گذشته توسط بسیاری از اساتید در این حوزه تحقیقات ارزشمندی انجام شده است و نتایج این زحمات به تدریج خود را در سطح جامعه نشان می دهد.

محمد حسن عصاره در ادامه اضافه نمود: با تکیه بر زیر ساخت های علمی مبتنی بر همین پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک، زیست بوم نوآوری در حوزه گیاهان دارویی و شرکت های استارتاپی، رشد بیشتری پیدا نموده است. در چند ماه اخیر نیز رخداد های مختلفی در این حوزه برگزار گردید که از جمله آنها، یک رویداد عرصه نوآوری با حمایت بانک کشاورزی بود. ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی سعی دارد تا با حمایت از منتخبین جشنواره ها و رویداد های علمی مختلف، انگیزه عمومی پژوهشگران را افزایش دهد و آنان را ترغیب کند که جسارت ورود به عرصه فناوری های نوظهور و تجاری سازی ایده های جدید علمی را پیدا نمایند. به همین خاطر این ستادسعی دارد تا استارتاپ های منتخب و برگزیده زیر چتر حمایتی قرار دهد تا به شرکت های بالنده و رشد یافته بدل شوند.

وی با تاکید بر افزایش حمایت از طرح های احتیاج محور، اضافه نمود: بسته های حمایتی در نظر گرفته شده برای طرح ها و پروژه های علمی تنها در حمایت مالی خلاصه نمی گردد و در سبد حمایت ها، اقلام مختلفی قرار داده شده است، چیدمان این اقلام بر اساس یک احتیاج سنجی در خصوص احتیاج های واقعی شرکت ها انجام شده است. زیرا این شرکت ها به خدمات مختلفی از جمله آموزش و تسهیل در فرایند صادرات محصولات دانش بنیان احتیاج دارند.

در ادامه این جلسه، محمد حسن عصاره، ضمن تاکید بر نقش کلیدی آموزش روستاییان در حفظ ذخایر طبیعی و گیاهان دارویی موجود در عرصه های طبیعی بیان داشت: آموزش روستاییان در بهره برداری بهینه و منطبق بر اصول علمی از این منابع باید با توجه به این واقعیت انجام گیرد که ایجاد سود و منفعت مالی در حفاضت از منابع طبیعی، می تواند روستاییان را به نگهبانانی همیشگی و البته وفادار برای طبیعت تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استارت آپ های حوزه گیاهان دارویی حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپ های حوزه گیاهان دارویی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید