استفاده از تکنولوژی مدرن در معماری روستاها حکیمانه باشد

به گزارش وبلاگ حرف دل، عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان گفت: در استفاده از تکنولوژی مدرن در معماری روستاها مسئله ای نداریم، بلکه باید استفاده از این پیشرفت های نو همراه با ظرفیت های بومی موجود و حکیمانه باشد.

استفاده از تکنولوژی مدرن در معماری روستاها حکیمانه باشد

محمدرضا حاتمیان، امروزدر کارگاه همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان، گفت: اولین سکونتگاه های بشری در جهان از روستا ها آغاز شده است و شهر ها تمام قابلیت هایشان از جمله هویت، فرهنگ و تغذیه خود را از روستا ها دارند.

او اضافه نمود: اگر امروز شهر های تاریخی با معماری شاخص در کاشان، یزد، اصفهان و شیراز داریم به دلیل وجود روستا های خوبی در بستر این شهر ها است که حاصلش ساخت آثاری، چون مسجد آقابزرگ کاشان است.

این عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان توضیح داد: ساخت یک بنا باید بر اساس چهار مولفه مکان (اقلیم جغرافیایی)، کاربر (انسان)، عناصر (رنگ و مصالح) و زمان باشد.

حاتمیان تاکید نمود: امروز اگر خانه بروجردی ها در جهان شناخته شده، دلیلش این است که معماری حکیمانه داشته و دقیقا معمار با انتخاب مصالح و نقشه درست مزاج کاشان را می شناخته است.

او اضافه نمود: اگر امروز پنت هاوسی در تهران با متری 200 میلیون تومان ساخته می گردد، ولی بعد از چند ساعت، فرد در آنجا احساس خستگی می نماید به این دلیل است که فاکتور انسانی در آن رعایت نشده است.

این عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان درباره اینکه چگونه باید بر مسائل معماری روستا ها غلبه کرد، گفت: تاریخ نشان داده که مردم جلوتر از حاکمیت بوده اند، پس برای حل مسائل موجود و بازنمایی هویت روستا ها مردم باید پیش قدم شوند.

اولین همایش بازنمایی هویت روستایی به مدت دو روز در روز های 28 و 29 مهرماه در روستای پنداس از توابع بخش برزک برگزار گردید.

وبلاگ حرف دل اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استفاده از تکنولوژی مدرن در معماری روستاها حکیمانه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تکنولوژی مدرن در معماری روستاها حکیمانه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید