معرفی مجتمع تجاری راویس در اصفهان

به گزارش وبلاگ حرف دل، از جمله بناهایی که در عصر معاصر ساخته شده مجتمع تجاری راویس است. اگر تا به حال تنها نام این مجموعه تجاری، تفریحی و ورزشی را شنیده اید، اما اطلاعات کاملی در این رابطه ندارید توصیه می کنیم حتما ادامه این متن را مطالعه کنید. ما در ادامه قصد داریم این مجتمع را معرفی نموده و به ذکر تمام جزئیات مفید در خصوص آن بپردازیم.

معرفی مجتمع تجاری راویس در اصفهان

اغلب ایرانی ها و حتی گردشگرهایی که از خارج از کشور به ایران و شهر اصفهان سفر می نمایند این شهر را به دلیل بناهایی که در نوع خود شاهکار به شمار می فرایند می شناسند. میدان نقش دنیا، عالی قاپو، زاینده رود زیبا همه و همه از جمله دیدنی های این شهر به شمار می فرایند.

اینها تماما آثاری هستند که گذشتگان ما با توجه به ذوق و قریحه ای که داشته اند خلق نموده اند. از آنجایی که اصولا ایرانی ها و خصوصا اهالی عصر حاضر اصفهان نیز عاشق و طالب هنر و زیبایی هستند از دست از کار نشسته و همانند گذشتگان سعی نموده اند تا بناهایی در خور توجه و بسیار زیبا بسازند تا آیندگان نیز از نشانی از این دوران در اختیار داشته باشند.

آدرس مجتمع تجاری راویس

مجتمع تجاری راویس در استان اصفهان، شهر اصفهان، خیابان مرداویچ، 22 قرار گرفته است و بین 249 جاذبه گردشگری که در استان اصفهان وجود دارد این مجتمع توانسته رتبه 54 را به خود اختصاص دهد. اغلب افرادی که به این مجتمع رفته و از آن بازدید نموده اند از امکانات نموده اند از این مجتمع رضایت کامل داشته اند.

امکانات مجموعه

  • مجتمع تجاری راویس امکانات بسیار مناسب و فوق العاده ای برای ورزش در اختیار ورزشکاران قرار داده است. در این مجتمع چندین سالن رزمی و بدنسازی وجود دارد و افرادی که به صورت حرفه ای ورزش های بدنسازی و رزمی انجام می دهند می توانند به این سالن ها مراجعه نموده و به فعالیت مورد علاقه خود بپردازند.
  • کافه ها و رستوران های موجود در این مجتمع نیز از دیگر امکانات قابل توجه به شمار می رود. چندین کافه و رستوران در راویس گردآوری شده و غذاها و نوشیدنی هایی با کیفیت و با طعم و عطر عالی در اختیار مراجعه نمایندگان قرار می دهند. اگر در طی گشتن در این مجتمع خسته و یا گرسنه شدید می توانید یک کافه و یا رستوران را انتخاب نموده و هم خستگی گشتن در مجتمع را از تن به در کنید و با خوردن یک نوشیدنی گوارا انرژی مجدد برای چرخیدن در این مجموعه را به دست آورید.
  • در مجتمع تجاری راویس سالن های آرایش نیز وجود دارد و این موضوع برای خانم هایی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند می تواند بسیار جالب توجه و مجذوب کننده به نظر آید.
  • فروشگاه هایی که محصولاتی متنوع و درجه یک ارائه می دهند نیز از دیگر امکانات مجتمع تجاری راویس به شمار می فرایند. اگر یک مرکز خرید ایده آل برای خرید سراغ ندارید توصیه می کنیم راویس را انتخاب کنید. تنوعی که این مجتمع در اختیار شما قرار داده است در نوع خود بسیار بی نظیر و قابل توجه می باشد.

جاذبه های اطراف مجموعه تجاری

  • یکی از جاذبه هایی که اطراف مجتمع تجاری راویس قرار گرفته است برج تاریخی کبوتر مرداویج است. این برج به صورت یک گل طراحی و ساخته شده است و اطراف آن نیز هشت دایره ساخته شده است. ارتفاع این برج حدود 18 متر است و به دلیل محافظت کبوترها از پرندگانی مانند عقاب و کرکس، این برج بسیار مورد توجه واقع شده است.
  • مقبره بابا رکن الدین از دیگر جاذبه هایی است که در نزدیکی مجتمع تجاری راویس قرار گرفته است. این آرامگاه مربوط به دوران صفوی است و در لیست آثار اقتصادی ایران نیز به ثبت رسیده است. دلیل شاخص بودن این بنا را به معماری، گنبد و جزئیاتی که در ساخت آن رعایت شده است نسبت می دهند. در ساخت این بنا توجه ویژه ای به 5 تن آل عبا و دوازده امام شده است.
  • مجموعه ورزشی شهید موحدی نیز از دیگر بناها و جاذبه های اطراف مجتمع تجاری راویس است. در این مجموعه امکانات بسیار خوبی هم برای خانم ها و هم برای آقایان فراهم شده است. اگر به ورزش خاصی علاقه دارید و محیطی که بتوانید این ورزش را در آن انجام دهید سراغ ندارید به مجموعه ورزشی شهید موحدی سر بزنید.
  • یکی دیگر از جاذبه های اطراف مجتمع تجاری راویس مسجد رکن الملک است. این مسجد در سده 13 هجری قمری ساخته شده و در سال 1357 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید. ساختمان آجری و گنبد فیروزه ای که این بنا دارد یکی از موارد شاخص مسجد رکن الملک به شمار می رود. این مسجد دو در دارد و در بالای هر دو در نیز می توان نقش های گل که با کاشی ساخته شده است را مشاهده کرد.

رستوران های اطراف مجتمع تجاری راویس

در اطراف مجتمع تجاری راویس چند کافه و رستوران وجود دارد که اسامی آن در ادامه آورده شده است:

    • کافه آرمانی در فاصله 482 متری از مجتمع تجاری راویس واقع شده است.
    • کافه رستوران رزانا در فاصله ای بسیار کم با این مجتمع قرار گرفته است. فاصله راویس از این کافه 150 متر است.
    • کافه بلانش نیز با مجتمع تجاری راویس 329 متر فاصله دارد.
    • کافه و رستوران سیگنیچر نیز در 519 متری از راویس قرار گرفته است.

هتل های اطراف مجتمع راویس

افرادی که در یکی از هتل های زیر اقامت داشته باشند می توانند در مدت زمانی بسیار کوتاه خود را به مجتمع تجاری راویس رسانده و از امکاناتی که در آن وجود دارد نهایت استفاده را ببرند. اسامی این هتل ها به توضیح زیر است:

  • یکی از هتل های نزدیک به مجتمع تجاری راویس هتل همام اصفهان است که با آن حدود 2.5 کیلومتر فاصله دارد.
  • هتل جلفا نیز از دیگر هتل های اطراف مجتمع تجاری راویس است و با این مجتمع حدود 3.5 کیلومتر فاصله دارد.
  • اسپادانا در 3.6 کیلومتری از این مجتمع واقع شده است و افرادی که در این هتل اقامت می نمایند می توانند در کمترین مدت زمان به مجتمع تجاری راویس بفرایند.
  • اقامتگاه دانشگاه اصفهان در کمترین فاصله از مجتمع تجاری راویس قرار گرفته و با آن حدود 1.6 کیلومتر فاصله دارد.

مراکز مهم نزدیک مجموعه

یکی از مهم ترین مراکز نزدیک به مجتمع تجاری راویس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان است. این فرودگاه با راویس حدود 26 کیلومتر فاصله دارد.

این فرودگاه یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است و مساحتی حدود 1000 هکتار دارد. فرودگاه شهید بهشتی در سال 1361 ساخته شده است و امکانات متفاوتی از جمله ماشین های برف روب، دو باند به طول 4400 متر، جایگاه های پذیرش انواع هواپیما و غیره را می توان در آن مشاهده کرد.

منبع: الی گشت

به "معرفی مجتمع تجاری راویس در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مجتمع تجاری راویس در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید