استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای ترویج کتابخوانی در روستاها

به گزارش وبلاگ حرف دل، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، خدیجه معصومی صبح پنج شنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی که به ریاست رضا ابرهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و با حضور افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان؛ پیروز قادری، معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ نمایندگان ادارات و سایر اعضاء برگزار گردید، اضافه کرد: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها به وسیله شهرداری ها، در دو ماهه اول سال 1402، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و پرداخت به موقع و کامل این مبلغ در پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه های عمومی بسیار مؤثر است.

استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای ترویج کتابخوانی در روستاها

وی از صدور دستور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار برای پرداخت کامل سهم نیم درصد کتابخانه ها، در آخرین جلسه وبیناری انجمن سراسری استان قدردانی کرد و خواهان همکاری بیشتر شهرداری ها در تحقق این امر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی با تأکید بر نقش تبلیغات محیطی فرهنگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و عمومی سازی بحث ترویج خواندن و مطالعه گفت: معرفی کتاب، کتابخانه، نویسندگان و فواید کتابخوانی ... به وسیله بیلبوردها در میادین شهری از این جهت که بار فرهنگی دارد، اقدامی اثربخش است؛ تداوم این تبلیغات باعث می گردد نام کتابخان ها، کتابها و ... در معرض دید عموم قرار گرفته و ملکه فکر مردم گردد و این امر به طور طبیعی در گرایش به کتاب خوانی موثر است.

وی بعلاوه با تشریح رشته ها، اهداف و بخش های جشنواره کتابخوانی رضوی، از تمامی سازمان ها به ویژه سازمان های فرهنگی خواهان همکاری با این اداره کل در اجرای باشکوه تر این رویداد فرهنگی که مزین به نام امام رضا (ع) است، شد.

رضا ابرهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی برای پیگیری مجدانه تحقق مصوبات جلسات انجمن گفت: همدلی، همکاری و هماهنگی در حوزه فرهنگ، امری ضروری است و ضروری است در تمامی حوزه های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی که وسیله فرهنگ سازی است اهتمام و پیگیری های لازم انجام گیرد.

ابراهیمی ضمن تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در منطقه ها کم برخوردار گفت: دهیاری ها ظرفیت ویژه ای در تبلیغ و ترویج کتابخوانی و فراهم آوری زیرساخت های لازم و ... دارند و باید از این ظرفیت به صورت کارشناسانه استفاده بهینه کرد.

به گزارش ایبنا؛ در ادامه، اعضاء جلسه، پیشنهادات خود را پیرامون موضوع های جلسه مطرح کردند و پس از گفتگو و گفتگو، جهت پیشبرد امور تصمیماتی اتخاذ گشت.

استفاده از بیلبوردهای شهری جهت ترویج کتابخوانی، تأمین اعتبار برای اتمام پروژه کتابخانه های علامه دهخدا، شهید علمی و بصیرت به وسیله سازمان های ذی ربط از مهم ترین مصوبات جلسه بود.

تأمین بودجه برای اتمام پروژه های پیمان سپاری شده شهید علمی نقده، علامه دهخدا میاندوآب، بصیرت سرو شهرستان ارومیه، جهت بهره برداری در امسال، پیگیری پرداخت نیم درصد شهرداری و معوقات سنوات قبل و پرداخت به موقع نیم درصد امسال، همکاری و مشارکت مادی و معنوی سازمان های فرهنگی در برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، استفاده از بیلبوردهای شهرداری برای تبلیغ کتابخوانی موضوع های این جلسه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای ترویج کتابخوانی در روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای ترویج کتابخوانی در روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید