بارش برف و باران در بیشتر منطقه ها کشور؛ دمای هوا تا 12 درجه کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ حرف دل، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور برای بیشتر منطقه ها کشور بارش برف و باران پیش بینی کرد و از کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد خبر داد.

بارش برف و باران در بیشتر منطقه ها کشور؛ دمای هوا تا 12 درجه کاهش می یابد

بر این اساس، امروز 26دی ماه بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

ورود موج دیگری در شمال غرب، غرب تا شمال خوزستان، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران سبب بارش می شود و شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان است.

روز دوشنبه (27دی ماه) بارش ها در نوار غربی کشور، اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش هایی از جنوب و جنوب شرق، نوار شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود.

شدت بارش ها طی فردا در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان است.

در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می رود و بارش به صورت برف است.

روز سه شنبه (28دی ماه) این سامانه در جنوب غرب، برخی منطقه ها غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق استان های ساحلی خزر به ویژه در شرق سواحل فعال خواهد بود علاوه بر آن اوایل وقت، در دامنه های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران، برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می رود.

شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی است و اوایل وقت چهارشنبه(29دی ماه) این سامانه از شرق کشور خارج می شود و باعث بارش پراکنده در جنوب شرق کشور می شود.

روز چهارشنبه (29دی ماه) با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب و شمال غرب کشور بارش برف در این منطقه ها آغاز و در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش پیش بینی می شود.

روز پنج شنبه (30دی ماه) بارش ها برای نوار غربی و نوار شمالی کشور پیش بینی می شود.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (26و27دی ماه) کاهش دمای حدود 7 تا 12 درجه سانتیگراد در شمال غرب و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه (26دی ماه) تا سه شنبه (28دی ماه) کاهش دما حدود 5 تا 7 درجه سانتیگراد در دامنه های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب پیش بینی می شود.

آسمان تهران فردا (27 دی ماه) نیمه ابری و از بعد از ظهر به تدریج ابری گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش باران و بارش پراکنده برف با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 9درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (28دی ماه) ابری، در صبح مه رقیق با بارش باران و برف از بعد از ظهر به تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (26و 27 ماه) بندرعباس با دمای 22 درجه سانتیگراد گرم ترین و تبریز با دمای 3- و 5- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بارش برف و باران در بیشتر منطقه ها کشور؛ دمای هوا تا 12 درجه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در بیشتر منطقه ها کشور؛ دمای هوا تا 12 درجه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید