باشگاه بارسلونا از لالیگا شکایت کرد

به گزارش وبلاگ حرف دل، رسانه های اسپانیایی خبر از شکایت رسمی باشگاه بارسلونا از سازمان لیگ اسپانیا (لالیگا) دادند. لالیگا اخیرا با افزایش 15 درصدی سقف پرداخت دستمزد بازیکنان بارسلونا مخالف نموده بود و همین بهانه ای برای شکایت باشگاه کاتالان شد.

باشگاه بارسلونا از لالیگا شکایت کرد

این در حالی است که 38 باشگاه حاضر در دسته اول و دوم فوتبال اسپانیا که با شرکت CVC (کپیتال پارتنرز) برای حق پخش تلویزیونی قرارداد امضا نموده اند، از سوی لالیگا چنین مجوزی پیدا نموده اند. بارسلونا همراه با رئال مادرید و بیلبائو سه باشگاهی هستند که از امضای قرارداد با این شرکت خودداری نموده اند. رئال و بیلبائو برخلاف بارسلونا با مسائل مالی روبرو نیستند؛ اما برای بارسلونا افزایش 15 درصدی سقف پرداخت دستمزد بسیار حیاتی است.

بارسلونا روز دوشنبه هفته گذشته از محرومیتش آگاه شد و به همین علت هم از لالیگا به شعبه هفت دادسرای بازرگانی بارسلونا شکایت نموده است.

به موجب توافق لالیگا با شرکت CVC، سازمان لیگ اسپانیا 10.95 درصد از مالکیت حق پخش تلویزیونی بازی های دو دسته برتر باشگاهی این کشور را در ازای یک میلیارد و 994 میلیون یورو فروخت و عایدی حاصل از آن را با معین یکسری شرایط و ضوابط میان تیم ها تقسیم کرد. طبق ساختار توزیع این عایدی، باشگاه ها باید 70 درصد از بودجه ای که هر فصل از سازمان لیگ می گیرند را به ارتقای زیرساخت های خود اختصاص دهند. 15 درصد دیگر را صرف پرداخت بدهی هایشان نمایند و با 15 درصد به جامانده، سقف حقوق پرداختی به بازیکنان شان را افزایش دهند.

منبع : ورزش سه

منبع: فرارو

به "باشگاه بارسلونا از لالیگا شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه بارسلونا از لالیگا شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید