تشخیص و انتخاب رنگ با نرم افزار بومی ، ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی

به گزارش وبلاگ حرف دل، نرم افزار رنگ همانندی، طیف رنگ ها رابه عدد تبدیل می نماید و اجازه می دهد رنگ مورد نظرف دقیق و سریع تر فراوری گردد.

تشخیص و انتخاب رنگ با نرم افزار بومی ، ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ حرف دل به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی نجارکلایی مدیرعامل شرکت فراوری و پیمان پارس با بیان این که نرم افزار رنگ همانندی، در مصرف بهینه مجموعه های مختلف می تواند موثر باشد، گفت: در ابتدا باید رنگ های اولیه کالیبره شوند، یعنی باید ضرایب نوری آن ها معین گردد. برای همین هدف، رنگ های اولیه در نسبت های مختلف با سفید مرجع مخلوط شده و داده انعکاسی آن ها به وسیله طیف سنج میزان گیری می گردد.

پس از تکمیل اطلاعات اولیه، هر رنگی که احتیاج به معین فرمولاسیون داشته باشد، کافی است که با طیف سنج میزان گیری و به نرم افزار داده گردد و نرم افزار، غلظت های پیشنهادی را محاسبه می کند.

نرم افزار رنگ همانندی، این قابلیت را دارد که با گرفتن معینات رنگ ساخته شده، اصلاحاتی جدی بر روی فرمولاسیون انجام دهد و خطا را تا مقادیر بسیار کمی کاهش دهد.

ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی

در حالی که تنها تعداد معدودی از کشورها، نرم افزار رنگ همانندی را فراوری می نمایند، ایران پیروز شده است با فراوری این محصول، جای خود را در میان عرضه نمایندگان جهانی این محصول باز کند.

بازار هدف نرم افزار را صنعت رنگ خودرو، ساختمان، نساجی و چاپ شامل می گردد. در حالی که فراورینمایندگان، نرم افزارهای خارجی را با چندین برابر قیمت نرم افزار ایران ساخت خریداری می نمایند و از هیچ پشتیبانی نیز برخوردار نیستند، نمونه داخلی ضمن بهره مندی از رابط کاربری فارسی و آسان، از خدمات پشتیبانی برخوردار است.

مقرون به صرفه و با کیفیت تر

در رنگ همانندی، چاپ پیچیدگی بسیار بیشتری دارد زیرا بحث نفوذ به سطح کاغذ وجود دارد و تنوع رنگی در این سیستم ها بسیار زیاد است، بنابراین، رنگ های اولیه باید دارای خلوص بسیار بالایی باشند. جوهرها در نسبت های مختلف با یکدیگر مخلوط شده و بر روی کاغذ چاپ شوند.

رنگدانه در فاز پلیمری پراکنده شده و ضروری است که ضرایب نوری فاز پیوسته نیز در نظر گرفته گردد و این موضوع پیچیدگی این سیستم ها را بیشتر می کند.

این مدیر حوزه دانش بنیان با بیان این که شرکت پارس 5 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 10 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد نموده است، شرح داد: نرم افزار رنگ همانندی یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد و همان کیفیت و کارآیی را دارد و در سال های اخیر نیز مانع خروج ارز از شکور شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشخیص و انتخاب رنگ با نرم افزار بومی ، ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص و انتخاب رنگ با نرم افزار بومی ، ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید