مشخصات فنی لاماری ایما، طراحی مرسدس بنز در اختیار چینی ها

به گزارش وبلاگ حرف دل، لاماری ایما یکی از جدیدترین خودرو های بازار چین است که در بازار داخل ایران هم عرضه شد. این خودرو به وسیله آرین موتور در کشور فراوری می گردد.

مشخصات فنی لاماری ایما، طراحی مرسدس بنز در اختیار چینی ها

به گزارش تجارت نیوز، با ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397، شرکت آرین موتور به عنوان عرضه کننده محصولات میتسوبیشی و دی اس در ایران مجبور به پیدا کردن راه تازه برای جلوگیری از تعطیلی شرکت شد.

این شرکت با راه اندازی خط فراوری، اقدام به مونتاژ خودرو های چینی و عرضه آن به بازار داخل کشور کرد.

دانگ فنگ T5EVO که با نام لاماری ایما در داخل کشور عرضه شد، به علت ظاهر زیبا مورد توجه بسیاری از خریداران نهاده شد. این خودرو در سال 2021 وارد بازار چین شد و آن را به نوعی می توان یکی از تازهترین خودرو هایی دانست که با فاصله کم شاهد حضورش در بازار داخل کشور نیز هستیم.

مشخصات فنی

لاماری ایما از یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم 1.5 لیتری TGDI و استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد که به یاری گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر، قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

این کراس اوور چینی در حالت اسپرت رانندگی، واکنش پدال گاز را سریع تر و تعویض دنده هارا دیرتر انجام می دهد تا اندکی حس رانندگی اسپرت و سریع با آن بگیرید.

طراحی ظاهری

شاید بتوان طراحی لاماری ایما را یکی از زیباترین طراحی ها در بین خودرو های مونتاژی دانست. زیرا طراحی این کراس اوور زیبا، برعهده طراح یکی از خودرو های مرسدس بنز SLK بوده است؛ بنابراین انتظارات از زیبایی لاماری ایما تا حد خودرو های مرسدس، بالا می رود.

در نمای جلوی خودرو، قسمت جلوپنجره از پوزه کوسه الهام گرفته شده. بعلاوه چراغ های جلو به صورت دو تکه درنظر گرفته شده که جزو طراحی های روز جهان است. به صورت کلی نمای قسمت جلوی خودرو بسیار زیبا طراحی شده است.

جالب است بدانیم قسمت جلوی خودرو با چراغ های باریکی که بالای سپر طراحی شده، بسیار شبیه به محصول جک K7 کرمان موتور شده است.

خطوط بدنه و امواجی که در قسمت جلوی خودرو شاهد بودیم، به قسمت جانبی نیز کشیده شده و با رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، ظاهر زیبایی به این کراس اوور چینی بخشیده است.

اما از نظر بسیاری، قسمت پشتی لاماری ایما جزو زیباترین طرح ها در بین خودرو های مونتاژی چینی است. چراغ یک پارچه و زیبای عقب که در طول بدنه کشیده شده به همراه چند خط شکسته که تا قسمت دیفیوزر دیده می گردد، به همراه چراغ ترمزی که به صورت سه خط روی باله عقب طراحی شده، ظاهر مدرن و اسپرتی به خودرو بخشیده است.

خوش بختانه دو عدد اگزوز دولول کرومی رنگی که در پایین سپر طراحی شده اند مانند بیشتر خودرو های مونتاژی چینی، دکوری نیستند و این امر لاماری ایما را شبیه به کراس اوور های اسپرت جهانی می نماید.

یکی از نقطه قوت های این خودرو، ایمنی نسبتا خوب آن در بین خودرو های چینی است. چراکه توانسته از موسسه C-NCAP پنج ستاره ایمنی را بگیرد.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین لاماری ایما طرح کانال کولر، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می نماید چرا که به نظرتان قبلا در خودروی دیگری آن را دیده اید. بله این نما دقیقا مشابه خودرو های مرسدس بنز است.

یک نمایشگر یک پارچه در طول داشبورد کشیده شده که در واقع دو نمایشگر 10.25 اینچی است؛ بنابراین پشت آمپر به صورت تماما دیجیتالی طراحی شده.

جنس کنسول وسط مشکی پیانویی است که جزو نقاط ضعف کابین محسوب می گردد. زیرا این جنس در بلندمدت کیفیت خود را از دست می دهد و چهره زشتی به خود می گیرد.

در بیشتر قسمت های داخلی لاماری ایما از پلاستیک خشک استفاده شده و این امر باعث گرفتن حس بد هنگام رانندگی با این خودرو می گردد. بعلاوه به علت سیستم تعلیق خشک از نظر مالکان، در داخل کابین کوبش های زیادی به گوش می رسد.

زیرآرنجی مجهز به کول باکس این کراس اوور مجذوب کننده آپشن کارآمدی برای سفر های طولانی با خودرو است.

در قسمت عقب، فضا برای سرنشینان خوب و مناسب درنظر گرفته شده که اذیت کننده نیست. فضای صندوق عقب با حجم 480 لیتر در رده خود قابل قبول است.

آپشن ها و امکانات

همانطور که اشاره نمودیم، لاماری ایما از ایمنی قابل قبولی برخوردار است؛ بنابراین مجموع ایربگ هایی که روی آن نهاده شده، به شش عدد می رسد که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو، ایربگ های جانبی جلو و ایربگ پرده ای است.

از دیگر آپشن های این خودرو می توان به کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، دوربین دنده عقب، ترمز یاریی، ترمزپارک برقی، فرمان برقی حساس به سرعت، ورود و استارت بدون کلید و سانروف اشاره نمود.

متاسفانه این خودرو از لحاظ تعداد آپشن و امکانات رفاهی، نسبت به سایر رقبای هم قیمت خود، در رده پایین تری قرار می گیرد.

قیمت لاماری ایما

این کراس اوور چینی در هفته دوم اسفندماه 1401 به قیمت دو میلیارد و 410 میلیون تومان در بازار معامله شد. بعلاوه قیمت کارخانه ای که شرکت آرین پارس موتور برای آن درنظر گرفته، یک میلیارد و 94 میلیون تومان است.

منبع: فرارو

به "مشخصات فنی لاماری ایما، طراحی مرسدس بنز در اختیار چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی لاماری ایما، طراحی مرسدس بنز در اختیار چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید