خانواده مسافر ایرانی مبتلا به اُمیکرون، بیمار شده اند

به گزارش وبلاگ حرف دل، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه خانواده مسافر ایرانی مبتلا به اُمیکرون نیز به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: تاکید اعضای ستاد ملی کرونا، کنترل دقیق مرز ها و فرودگاه ها به ویژه مرز های شرقی و غربی است.

خانواده مسافر ایرانی مبتلا به اُمیکرون، بیمار شده اند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ حرف دل، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه شب گذشته ستاد ملی کرونا در پی شناسایی نخستین مورد از ویروس کرونای اُمیکرون در کشور گفت: براساس اطلاعات علمی که در جهان در دسترس قرار گرفته است، هرچند سویه اُمیکرون به صورت تصاعدی افزایش می یابد، اما تا به حال مرگ و میر گسترده و جدی بر اثر آن در جهان گزارش نشده و علائم آن بیشتر شبیه سینوزیت و سرماخوردگی است که با تب خفیف، سردرد یا سرفه های خشک همراه است.

وی اضافه کرد: با توجه به ا ینکه فعلاً این ویروس در یک مسافر ایرانی وارد شده از امارات شناسایی شده و خانواده این فرد هم مبتلا شده اند، همه آن ها قرنطینه شده اند و تحت درمان هستند.

تاکید ستاد ملی کرونا بر مراقبت در مرز ها و فرودگاه ها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسات فوق العاده ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: کنترل جدی مرز های زمینی و مراقبت دقیق در فرودگاه ها، از جمله این تأکیدات بوده و قرار شد به طور خاص بر پرواز های ورودی از کشور های آفریقایی، ترکیه و امارات نظارت جدی گردد و اتباع ایرانی هم که از همه کشور ها به ویژه این گروه از کشور ها وارد می شوند، حتماً در فرودگاه از آن ها تست گرفته و تست شان منفی باشد.

شهریاری اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا پیشنهاداتی برای تعطیلی دوباره مدارس هم مطرح شد که البته در حال حاضر مدارس عملاً در خیلی از شهر ها فقط یک یا دو روز در هفته دایر هستند، اما درباره مدارس منطقه ها سردسیر که به علت سرمای هوا و بسته بودن در و پنجره کلا س ها تهویه کمتری برقرار است، به آموزش و پرورش اختیار داده شده که به تشخیص خودش کلاس ها را تعطیل کند و تعداد روز های حضور دانش آموزان کمتر گردد.

وی با بیان اینکه تأکید جدی همه اعضای ستاد ملی کرونا بر مراقبت جدی در مرز ها و فرودگاه ها و اجرای طرح قرنطینه هوشمند است، گفت: بیشترین چیزی که در حال حاضر نگران نماینده است شرایط تردد مسافران از مرز های شرقی و غربی است و تأکید ما هم این است که مراقبت های جدی تری در این بخش ها انجام گردد.

سیستم ایمنی شهروندان ایرانی نسبت به اروپایی ها، در شرایط بهتری قرار گرفته است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امتیازی که شرایط فعلی واکسیناسیون در کشور ما نسبت به خیلی از کشور های اروپایی دارد این است که، چون در کشور ما نوبت دوم واکسیناسیون در ماه های اخیر و به تازگی اجرا شده، سیستم ایمنی مردم ما در شرایط بهتری نسبت به اروپایی ها قرار گرفته است و برهمین اساس، در جلسه ستاد ملی کرونا مقرر شد تمام افراد بالای 18 سال که دُز دوم واکسن را زده اند و سه ماه از این موعد گذشته، برای تزریق دُز سوم واکسن نیز مراجعه نمایند و دانشگاه های علوم پزشکی هم که در هفته های گذشته مجاز بوده اند تعداد مراکز واکسیناسیون را متناسب با جمعیت کم نمایند، مجدداً همه مراکز را دایر نموده و با پیامک از افراد برای دریافت دُز سوم دعوت نمایند.

شهریاری توضیح داد: مطالعات نشان داده است مقدار ابتلا به کرونا در افرادی که دُز سوم واکسن را هم دریافت نموده اند بیش از 80 درصد کاهش یافته و ریسک ابتلا پایین می آید.

صدا وسیما به مردم آموزش دهد

وی اضافه کرد: بعلاوه به سازمان صداوسیما توصیه شد که از متخصصان مختلفی که مورد تأیید وزارت بهداشت هستند دعوت کند که به طور مرتب رعایت پروتکل ها را به مردم آموزش دهند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در سرانجام گفت: قرار شد در روز چهارشنبه هفته جاری کمیته تخصصی ستاد تشکیل جلسه داده و موارد را به روز آنالیز نمایند تا برای جلسه شنبه ستاد ملی تصمیمات نو تری اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خانواده مسافر ایرانی مبتلا به اُمیکرون، بیمار شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده مسافر ایرانی مبتلا به اُمیکرون، بیمار شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید