خفاش ها چقدر برای انسان ها خطرآفرین اند؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، ارتباط بین تخریب زیستگاه، تغییرات آب و هوایی و ظهور ویروس های نو هرگز به مقدار دوران همه گیری مشهود نبوده است.

خفاش ها چقدر برای انسان ها خطرآفرین اند؟

به گزارش خبرآنلاین، ورود SARS-CoV-2 و توسعه COVID-19 باعث شد نمایان شود که چگونه فعالیت های انسانی مانند جنگل زدایی می تواند حیوانات وحشی حامل ویروس را به انسان نزدیک کند.

در یک مطالعه تازه، محققان در پی ارائه داده های بیشتری بودند که طی 25 سال در استرالیا جمع آوری شده بود تا ارتباط بین از دست دادن زیستگاه، رفتار حیوانات و سرریز شدن ویروس را نشان دهند.

به طور خاص، دانشمندان ویروس Hendra را که از طریق خفاش منتقل می شود، بررسی کردند که عمدتاً خفاش های میوه (همچنین به عنوان روباه پرنده شناخته می شوند) را آلوده می کند. این ویروس می تواند از طریق اسب ها به انسان ها برسد.

پگی ابی، زیست شناس رفتاری از دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا و همکارانش در مقاله منتشر شده خود می نویسند: تعامل بین تغییر کاربری زمین و آب و هوا در حال حاضر منجر به اقامت مداوم خفاش در منطقه ها کشاورزی می شود، جایی که کمبود دوره ای غذا باعث هجوم دوره ای آن ها می شود.

سرریز زئونوز توصیف می کند که چگونه ویروس ها و سایر عوامل بیماری زای موجود در حیوانات می توانند به درون انسان جهش کنند، که گاهی اوقات با عواقب مرگباری همراه است. ویروس هندرا یک نمونه است. اچ آی وی، ابولا، هاری و طاعون فهرستی تلخ از سایر بیماری های مشترک بین انسان و دام را تشکیل می دهند.

منبع: فرارو

به "خفاش ها چقدر برای انسان ها خطرآفرین اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خفاش ها چقدر برای انسان ها خطرآفرین اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید