برترین منطقه تنکابن برای زندگی

به گزارش وبلاگ حرف دل، در این مقاله برترین منطقه تنکابن برای زندگی را آنالیز می کنیم و محلات معروف و آرام تنکابن یا همان شهسوار را نام می بریم.

برترین منطقه تنکابن برای زندگی

این روزها تب خرید زمین و ویلا در شهرهای شمالی ایران حسابی داغ شده است و یکی از محبوب ترین شهرها برای خرید ملک، شهر تنکابن است. اگر نمی دانید که کدام محله را برای خرید زمین در تنکابن انتخاب کنید، در این مقاله ویژگی هر کدام از محلات و منطقه ها شهر تنکابن را آنالیز می کنیم.

تنکابن یکی از شهرهای معروف و پرطرفدار استان مازندران است که به خاطر موقعیت ساحلی و جنگلی و جاذبه های گردشگری زیبا و باصفایی که دارد، بعلاوه ویژگی های مجذوب نماینده طبیعی و تفریحی به یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران و حتی مهاجران تبدیل شده است. تنکابن در غرب مازندران واقع شده است. این شهر در کنار شیرود، نشتارود و خرم اباد چهار شهر شهرستان تنکابن را تشکیل می دهند. برای رسیدن به تنکابن باید از مسیر چالوس به رشت حرکت کنید. این شهر در قسمت شمال با دریای خزر هم مرز است و یک از زیباترین سواحل خزری را در بین شهرهای شمال کشور دارد. جنوب این شهر هم به رشته کوه های البرز می رسد که ترکیب هیرکانی و ارتفاعات البرز یکی از زیباترین ترکیب های کوه و جنگل ایران را ایجاد نموده اند.

در تنکابن هم بخش های ساحلی، هم کوهپایه ای و هم جنگلی وجود دارد و همین موضوع باعث شده است که این شهر طبیعت زیبا و چشمگیری داشته باشد. البته به لطف فرودگاه رامسر مسافرت به این شهر هم راحت تر است و افراد می تواند در مدت زمان کوتاهی خودشان را به تنکابن برسانند. همه این موارد تنکابن را به یک شهر دوست داشتنی و مجذوب نماینده برای زندگی تبدیل نموده است.

جاذبه های تنکابن

تنکابن یکی از برترین و زیباترین شهرها برای زندگی یا مسافرت است. این شهر با وجود کوه، جنگل و دریا هیچ چیزی کم ندارد و طبیعت زیبا و چشم گیری را در خود جای داده است. حیات وحش این شهرستان هم تنوع بالایی دارد و از مرال تا گوزن قرمز و پلنگ در جنگل های آن زندگی می نمایند. جنگل های دوهزا ر و سه هزار یک نمونه عالی و بکر از هیرکانی هستند که تا به امروز کمترین دخل و تصرف انسان در آن ایجاد شده اند.

در کوهپایه های البرز و یال هیرکانی جلگه حاصلخیز وجود دارد که بسیاری از محصولات کشاورزی در ان کشت می شوند. زندگی روستایی هم در این تنکابن رونق زیادی دارد و زمین های کشاورزی و مرکبات در روستاها همواره مورد علاقه گردشگران بوده اند و منظره ها زیبایی ایجاد نموده اند. اما ساحل زیبای تنکابن هم دست کمی از جنگل و کوهستان ندارد. فاصله تنکابن تا دریا بسیار کم است به طوری که روی نقشه تنکابن به دریا چسبیده است.

محله های تنکابن به چه صورت هستند؟

تنکابن یک شهر قدیمی و در عین حال پیشرفته است. در نتیجه محله هایی با بافت قدیمی در کنار محله های مدرن در آن قرار دارند. در ادامه فهرست مهم ترین محله های تنکابن را می بنید.

  • سبزه میدان

  • پل چشمه کیله

  • بلوار امام رضا

  • خیابان فردوسی

  • شهید حیدری

  • ساحل طلایی

  • تختی

  • جمهوری

  • کشاورز

  • کریم آباد

  • علامه

  • جاده دوهزار

کدام محله از تنکابن انتخاب بهتری برای زندگی است؟

اینکه کدام محله را انتخاب کنید و یا کدام محله برای شما انتخاب بهتری باشد، در درجه اول به روحیات خودتان بستگی دارد. برای اینکه تصمیم گیری برای تان ساده تر باشد ما در ادامه محبوب ترین محله هایی که مهاجرات معمولا آن را انتخاب می نمایند را به شما معرفی می کنیم.

کریم آباد

محله کریم آباد ددر محدوده شمال غربی شهر تنکابن قرار گرفته است که از شمال با بلوار کریم آباد و از شرق با خیابان حیدری و میدان معلم و از جنوب با خیابان گراکو و از غرب با بلوار شهید شیرودی محدود می گردد. در این محله امکانات تفریحی و رفاهی خوبی وجود دارد و از محله های لاکچری نشین تنکابن است.

عسل محله

اسل محله یا عسل محله از بخش های روستایی توابع شهرستان تنکابن در استان مازندران است. نام اصلی این محله esel mahalle است که به اشتباه به وسیله افراد غیربومی عسل محله خطاب می گردد. اسل محله جز دهستان دوهزار است و به واسطه جاذبه های گردشگری همواره مورد توجه مردم و مسافران بوده است. عسل محله هم از منطقه ها روستایی لاکچری نشین تنکابن است که مهاجران معمولا علاقه خاصی به آن دارند.

خرم آباد

خرم آباد از منطقه ها شهری روستایی تنکابن است که در این محله می توانید جاذبه هایی مانند سبزه میدان، ساختمان ناصریه معروف به ساختمان آیینه، ساختمان سردرب، مسجد قدیمی و ویرانه های عمارت دیوان خانه در جنوب شرقی شهر، عمارت عالیه خانم در مشرق دیوان خانه و امامزاده شیرعلی در آبادی میان ناحیه خرم آباد اشاره نمود. این منطقه هم محله خوبی است که امکانات رفاهی متنوعی دارد.

نعمت آباد

نعمت آباد از روستاهای توریستی و زیبای تنکابن است که جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبایی دارد. بعلاوه دسترسی راحت آن به دریا یکی از دلایل جذب مهاجران به این روستا بوده است. در نعمت آباد طبیعت بکر و زیبایی برای قدم زدن و لذت بردن از طبیعت وجود دارد.

قلعه گردن

روستای قلعه گردن از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن است که یک روستای دلنشین و با آب و هوای بسیار معتدل و دلنشین و زیبایی های بی نهایت چشم گیر است که به آن لقب بهشت کوچک شمال ایران را داده اند.

خرید زمین و ویلا

شهر تنکابن یکی از پرتقاضاترین شهرها برای خرید ویلا و زمین است. چرا که مهاجران و گردشگران همواره توجه ویژه ای به این شهر و محله های مختلف آن دارند. اگر شما هم قصد خرید زمین یا ویلا در این شهر را دارید، می توانید با مشاوران املاک مورد اعتماد در تنکابن صحبت نمایید.

منبع: چمدان

به "برترین منطقه تنکابن برای زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین منطقه تنکابن برای زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید