ربات عجیبی که برای عبور از فضا های باریک به قطعات کوچک تقسیم می گردد!

به گزارش وبلاگ حرف دل، تیمی از محققان دانشگاه سوچو با همکاری موسسه سیستم های هوشمند ماکس پلانک و موسسه فناوری هاربین به تازگی نوعی ربات نرم ابداع نموده اند که می تواند برای عبور از فضا های کوچک به اجزاء کوچک تری تقسیم گردد و دوباره با پیوستن اجزاء کوچک به یکدیگر به میزان اصلی برگردد.

ربات عجیبی که برای عبور از فضا های باریک به قطعات کوچک تقسیم می گردد!

به گزارش وبلاگ حرف دل به نقل از rahnamato، با رشد علم رباتیک، دانشمندان سراسر دنیا همچنان به یافتن راه های تازه برای ساخت ربات ها ادامه می دهند. در روش تازه آن ها ربات را با استفاده از فروسیال (نانوذرات اکسید آهن مغناطیسی) که در یک روغن شفاف به حالت تعلیق درآورده بودند، ساختند. این ربات با استفاده از آهنربا های خارجی کنترل می گردد.

محققان می گویند یک ربات ساخته شده از ماده نیمه جامد، به راحتی تغییر شکل می دهد. آن ها نشان دادند که با اعمال میدان های مغناطیسی متعدد می توان ربات را از پیچ و خم های مختلف عبور داده و در صورت احتیاج شکل آن را برای غلبه بر موانع تغییر داد.

به عنوان مثال آن ها توانستند ربات را برای عبور از یک گذرگاه باریک، به شکل یک مار نازک درآورند و یا برای عبور از یک ماده متخلل، آن را به تعداد دلخواهی از قطعات کوچکتر تقسیم نمایند.

در هر دو مورد، اجزاء ربات پس از عبور از محیط مورد نظر، به یکدیگر پیوستند و به راه خود ادامه دادند. محققان می گویند این ربات را می توان در مقدار های مختلف طراحی کرد. این ربات می تواند در کاربرد های پزشکی به عنوان وسیله ای برای حمل دارو به قسمت های غیرقابل دسترسی بدن، مانند گره های ریه یا بخش هایی از مغز مورد استفاده قرار گیرد.

محققان می گویند برای انجام کاربرد های عملی، این ربات باید بر موانع زیادی غلبه کند. یکی از مهم ترین کارها، توسعه یک سیستم کنترل مغناطیسی است که می تواند با دقت به استخوان هایی مانند جمجمه نفوذ کند. چنین سیستم رباتیکی می تواند در دستگاه های آزمایشگاهی برای انجام فرآیند های شیمیایی تشخیص ویروس، مفید باشد. دانشمندان امیدوارند که بتوان از این ربات ها برای حمل مواد شیمیایی مورد احتیاج برای واکنش های شیمیایی استفاده کرد.

منبع: فرارو

به "ربات عجیبی که برای عبور از فضا های باریک به قطعات کوچک تقسیم می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات عجیبی که برای عبور از فضا های باریک به قطعات کوچک تقسیم می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید