زیباترین معابد دنیا، اوج زیبایی و شکوه بی همتا

به گزارش وبلاگ حرف دل، شاید بتوان گفت احتیاج به عبادت در انسان ها از دیر باز بسیار حائز اهمیت بوده و گویی حتی اسباب آرامش را برایشان فراهم می نموده است. بدین ترتیب بشر به ساخت بناهایی مانند معبد، کلیسا و یا مسجد نموده است که ما از همه آن ها تحت عنوان معبد یاد می کنیم. معابدی که معماری و هنر بکار رفته در هر کدامشان بیانگر فرهنگ و البته روحیه آیین عبادت کنندگانشان در سراسر دنیا است. بنابراین با توجه به اهمیت چنین بناهایی انتظار می رود برای این پناهگاه های امن هزینه مادی و معنوی بسیاری شده و روح هنر و زیبایی مردمان را به حد والای خود برساند. خبرنگاران نیز برای آشنایی بیشتر شما با این عبادتگاه های زیبا تصمیم گرفته است تا چندی از زیباترین آن ها در دنیا را به خوانندگان خود معرفی کند. بنابراین اگر می خواهید این معابد زیبا را بیشتر بشناسید تا خاتمه با ما و خبرنگاران همراه شوید. این مقاله درباره معابد دنیا، معابد دیدنی دنیا و زیباترین معابد دنیا است.

زیباترین معابد دنیا، اوج زیبایی و شکوه بی همتا

10.آشنایی با معبد گاداپالین (Gawdawpalin)در باگان کشور میانمار

شاید با تماشای تصویر این معبد به یاد کارتون های کودکی خود بیفتید. دلیلش نیز می تواند این باشد که فرهنگ و البته معماری مردم میانمار قدری با ما متفاوت بوده و البته این معبد از نظر ارتفاع چیزی کم ندارد به طوری که دومین معبد بلند در باگان نیز به شمار میرود. البته این را نیز باید اشاره نمود که سال 1975 بر اثر زلزله ای که حادث شده بود معبد گاداپالین (Gawdawpalin)، دچار آسیبی جدی شد اما آنقدری با اهمیت بود که به بازسازی آن اقدام شود. از نظر طرح و معماری نیز می توان گفت معبد گاداپالین را براساس معبد داتبیان یو ساخته و این را می شود از معماری آن که شامل دو طبقه بلند، سه تراس در پایین و چهار تراس در بالا می باشد، کاملا حدس زد. این مقاله درباره زیباترین معابد جهان، معابد تماشای جهان و معابد جهان است.

9.آشنایی با مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی کشور امارات متحده عربی

کشور های عربی حوزه خلیج فارس به قدری از قدرت مالی بهره مند هستند که اگر بشنوید برای مصالح به کار رفته در مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی از سراسر جهان مصالحی جمع شده جای تعجب آنچنانی نخواهد داشت. اما اگر بخواهید قدری درباره معماری و طرح مسجد نیز بدانید باید گفت که در ساخت آن اهتمام به عمل آمده است تا در کنار مذهب، تاریخ ، که مربوط به گذشتگان است، ارزش های مدرن و امروزی نیز مورد توجه سازنده و طراح مسجد قرار گرفته و مجموع این اررش ها زیبایی مسجد جامع شیخ زاید را شکل دهند. این مقاله درباره معابد جهان، معابد تماشای جهان و زیباترین معابد جهان است.

8.آشنایی با معبد Heaven در پکن کشور چین

در خصوص کاربردی که این معبد چینی در گذشته داشته است باید گفت که در آن حیاطی تعبیه شده است تا فعالیت هایی نظیر عبادت و حتی ورزش کردن در آن صورت گیرد. نکته دیگری که در خصوص معبد Heaven می توان گفت این است که این معبد مورد بازدید امپراطوران چینی قرار می گرفته و تاریخچه ساخت آن نیز به قرن 13 میلادی بر می شود.

7.آشنایی با کلیسای سنت پیتر(St.peter) در کشور واتیکان

شاید بتوان گفت معروف ترین معبدی که در این لیست آمده است همین کلیسای سنت پیتر باشد، چرا که قطعا بسکمک از شما این معبد را بخاطر ساخته شدن در قلب کشور واتیکان واقع در شهر رم ایتالیا که کوچکترین کشور جهانست و البته از این رو که بزرگترین کلیسای جهان بوده و محل رهبری و اقامت پاپ، رهبر کاتولیک های جهان است، به خوبی می شناسید. حتی شاید بسکمک از شما این را هم بدانید که طراح این معبد زیبا میکل آنژ، هنرمند نابغه دوران رنسانس بوده و از این رو از نظر ارزش هنری بسیار ارزشمند است. دلیل نام گذاری بنا نیز به این خاطر است که خاک سپاری سنت پتر براساس سنت های کاتولیک در کلیسای سنت پیتر(St.peter) انجام شده است. این مقاله درباره معابد جهان، معابد تماشای جهان و زیباترین معابد جهان است.

6.آشنایی با کلیسای جامع سنت باسیل (st.basil) در مسکو کشور روسیه

حال پس از معرفی یک کلیسای کاتولیک در جنوب غرب اروپا برویم به سراغ معرفی یک کلیسای ارتُدودِکس که در کشور روسیه و شرق اروپا واقع شده است. این کلیسا که سنت باسیل نام دارد در زیبایی چیزی کم نداشته و در باب زیبایی ها و هنر بکار رفته در آن می توان به برج های رنگی که کاملا با طراحی و معماری بخش های دیگر آن هماهنگی و هارمونی بسیار زیادی دارد اشاره نمود. تاریخچه ساخت این معبد و کلیسای حیرت انگیز به قرن 16 میلادی بر می شود.

5.آشنایی با معبد وات رانگ کان (Wat Rong Khun) در چانگ ری کشور تایلند

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که باعث شده است تا نام این معبد در این لیست آورده شود، این است که این معبد ناتمام مربوط به عصر حاضر بوده و به قدری باشکوه و بزرگ است که پیش بینی می شود در سال 2070 میلادی کامل شود. این معبد که از نظر معماری بسیار زیبا و شگفت انگیز است، به وسیله معماری به نام Chalermchai Kositpipat طراحی و ساخته شده است. در ضمن این معبد یک معبد بودایی به شمار میرود. این مقاله درباره معابد تماشای جهان و زیباترین معابد جهان است.

4.آشنایی با معبد شویدگان پاگودا (Shwedagon Pagoda) در یانگون کشور میانمار

باز هم معبد دیگری در میانمار که مهمترین معبد مذهبی بوداییان این سرزمین به حساب آمده و علاوه بر آن افتخار مذهب بودا نیز تلقی می شود. در خصوص مقدار و ارتفاع معبد شویدِگان پاگودا (Shwedagon Pagoda) باید گفت که ارتفاع آن به 98 متر می رسد.

3.آشنایی با معبد سری رانگناتس وامی(Sri Ranganathaswamy) در سریرانگام کشور هند

شاید در ابتدا و با تماشا این بنای رنگی رنگی به یاد بنای معروف شهر مسکو یعنی کلیسای جامع سَنت باسیل افتاده و تصور کنید که این معبد نیز متعلق به همان حوالی است. اما باید گفت که با عرض پوزش اندکی در اشتباه هستید و باید کمی به شرق و سپس جنوب حرکت نموده تا به کشور هند برسید. این معبد بسیار زیبا و رنگی می تواند معرف سبک هنری دراویدین باشد که در نوع خود بسیار کم نظیر و البته شاید به زعم بسکمک از افراد غیر معمول تلقی شود. از این معبد که پسری رانگناتس وامی نام دارد، می توان تحت عنوان مهمترین معبد ویشنو از آن یاد کرد.

2.آشنایی با معبد پرامبنان (Prambanan) در جاوای مرکزی کشور اندونزی

اگر از علاقه مندان به تماشای داستان های تصویری آن هم در مکانی مانند معبد هستید، پیشنهاد می شود حتما سری به کشور اندونزی و البته معبد پرامبنان (Prambanan) واقع در این کشور بزنید. چرا که بر روی دیوار های آن داستان های مذهبی به زیبایی کنده کاری شده اند که می توانند برای ساعتی چشم های شما را نوازش دهند. این معبد که مخصوص تریمورتی(براهما، ویشنو، شیوا) می باشد را در قرن 9 میلادی بنا نموده اند که از حیث قدمت نیز بسیار قدیمی به شمار می آید.

1.آشنایی با معبد هارمندر سهیب (Harmandir Sahib) در پنجاب کشور هندوستان

شاید شما نیز شنیده باشید که در هندوستان دریاچه ای وجود دارد که محل انجام عمل مدیتیشن دو بنیانگذار مذهب سیک یعنی بودا و گورو ناناک بوده است. از همین در نزدیکی آن معبدی مخصوص سیک ها ساخته شده است که هارمندر سهیب (Harmandir Sahib) نام دارد. اما بشنوید از مصالح بکار رفته شده در آن که شامل سنگ مرمر، طلا و سنگ های قیمتی بوده و شاید اصلا از همین رو از این معبد با نام معبد طلایی یاد می شود. در ضمن تاریخچه ساحت آن نیز به قرن 16 میلادی بر می شود. در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی چندی از زیباترین معبد های جهان شما را در انتخاب برترین آن ها کمک نموده تا برترین سفر ممکن را در کنار خانواده تان تجربه نموده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید.

منبع: همگردی

به "زیباترین معابد دنیا، اوج زیبایی و شکوه بی همتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین معابد دنیا، اوج زیبایی و شکوه بی همتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید