سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، ویوو ایکس نوت یا آیفون 13 پرو مکس

به گزارش وبلاگ حرف دل، گوشی Vivo X Note یک پرچمدار رده بالا است. آیا این گوشی قدرت رقابت با سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس را دارد؟

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، ویوو ایکس نوت یا آیفون 13 پرو مکس

به گزارش وبلاگ حرف دل، شرکت ویوو یک پرچمدار رده بالای نو از یک سری کاملاً نو را معرفی نموده است. این پرچمدار نو Vivo X Note نام دارد. این دستگاه که در کنار Vivo X Fold عرضه شد، در واقع آخرین نسل گوشی با نمایشگر برزگ است و یکی از فزونین پرچمداران بازار به شمار میرود. اما آیا آنقدر پیشرفته است که بتواند با قدرتمندترین گوشی های شرکت سامسونگ و اپل رقابت کند؟ تصمیم گرفتیم با مقایسه ای بین مشخصات Vivo X Note، سامسونگ Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max به این سوال پاسخ دهیم.

طراحی

گوشی ویوو X Note دارای طراحی شاخص و قابلیت ضد آب است، اما زیباترین دستگاه در میان دستگاه های مورد نظر ما نیست چرا که گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra زیباتر به نظر می رسد و بعلاوه نباید آیفون را دست کم بگیریم. در خصوص آیفون 13 پرو مکس، باید بگوییم که این گوشی با فشرده ترین ابعاد و فزونین کیفیت ساخت عرضه می گردد. پنل پشتی شیشه ای این دستگاه به وسیله محافظ سرامیکی محافظت می گردد و قاب فولادی ضد زنگ هم دارد. به لطف این ویژگی هاست که این گوشی می تواند تا عمق 6 متری جلوی نفوذ آب را بگیرد. آیفون 13 پرو مکس داری گواهی IP68 نیز هست که نشان می دهد این گوشی به نسبت دو رقیب خود مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد.

صفحه نمایش

مشخص اینکه کدام یک از این گوشی ها فزونین کیفیت تصویر را ارائه می دهد بسیار سخت است. همه آن ها دارای مشخصات صفحه نمایش درجه یک از جمله نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح بسیار بالا و استاندارد های HDR هستند. طبق امتیازات بنچمارک ها، آیفون 13 پرو مکس از نظر بازتولید رنگ چشمگیرتر است. در نقطه مقابل تنها گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra است که از قلم S پشتیبانی می نماید. این قلم امکان دست نویسی و کشیدن نقاشی روی صفحه نمایش گوشی را فراهم می نماید. بعلاوه تنها دستگاهی است که دارای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است، Vivo X Note می باشد. این گوشی برای احراز هویت به یک حسگر اثر انگشت نوری متکی است، در حالی که iPhone 13 Pro Max از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می نماید و اصلا حسگر اثر انگشت ندارد.

سخت افزار و نرم افزار

هر یک از این دستگاه ها عملکرد خیره نماینده ای دارند و فزونین گزینه ای هستند که می توانید در بازار امروز تهیه کنید. گوشی های Vivo X Note و Samsung Galaxy S22 Ultra از چیپست Snapdragon 8 Gen 1 و حداکثر 12 گیگابایت رم استفاده می نمایند. در نقطه مقابل گوشی iPhone 13 Pro Max به لطف بهینه سازی iOS و استفاده از چیپست Apple A15 Bionic حتی عملکرد چشمگیرتری دارد. چیپست پرچمداران سامسونگ و ویوو از اندروید 12 که از پیش نصب شده است، استفاده می نمایند، در حالی که آیفون 13 پرو مکس دارای iOS 15 است.

دوربین

روی کاغذ، چشمگیرترین دوربین متعلق به Vivo X Note است. سیستم دوربین پنل پشتی این گوشی شامل یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر)، یک لنز پریسکوپ 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر، یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر برای عکس های پرتره و لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی می گردد. همه این دوربین ها محصول شرکت معتبر آلمانی کارل زایس است.

باتری

اگرچه سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و ویوو ایکس نوت باتری های بزرگ تری دارند، آیفون 13 پرو مکس به لطف سیستم عامل iOS عمر باتری مشابهی را ارائه می دهد. در خصوص سرعت شارژ فزونی با پرچمدار ویوو است. گوشی Vivo X Note از فناوری شارژ سریعتر با توان 80 وات پشتیبانی می نماید.

قیمت

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس را می توان در سطح جهانی با قیمت بیش از 1000 یورو خریداری کرد، در حالی که Vivo X Note در حال حاضر تنها در چین عرضه شده و با قیمت اولیه 870 یورو برابر با 939 دلار در دسترس است.

نتیجه گیری

در خاتمه در خصوص گوشی پرچمدار سامسونگ Galaxy S22 Ultra باید بگوییم که دارای نقاط قوت زیادی از جمله پشتیبانی از قلم، باتری بزرگ، زوم اپتیکال 10 برابر و دوربین سلفی شگفت انگیز می باشد و در مقابل نقطه ضعف خاصی ندارد. گوشی اپل آیفون 13 پرو مکس نیز دارای مواد تشکیل دهنده درجه یک، سیستم عامل iOS 15، سخت افزار شگفت انگیز، MagSafe و کیفیت ساخت عالی است. مهمترین نقطه ضعف این گوشی قیمت بالای آن است. در خصوص گوشی Vivo X Note نیز می توان گفت که دارای نمایشگر بزرگتر، شارژ سریعتر، فزونین مشخصات دوربین و باتری بزرگ است. بعضی از کاربران از ابعاد بزرگ این دستگاه رضایت ندارند و بعلاوه دسترسی به آن در حال حاضر تنها در بازار چین ممکن است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، ویوو ایکس نوت یا آیفون 13 پرو مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، ویوو ایکس نوت یا آیفون 13 پرو مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید