ستاری: دانش بنیان ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور هستند

به گزارش وبلاگ حرف دل، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در نمایشگاه ایران ژئو از آخرین دستاوردهای دانش بنیانی بازدید و بر استفاده از توانمندی این شرکت ها برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور تاکید نمود.

ستاری: دانش بنیان ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور هستند

به گزارش وبلاگ حرف دل، از 7 دستاورد ایران ساخت در حوزه فناوری مکان محور رونمایی شد؛ ستاری: دانش بنیان ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور هستند معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در نمایشگاه ایران ژئو از آخرین دستاوردهای دانش بنیانی بازدید و بر استفاده از توانمندی این شرکت ها برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور تاکید نمود. در این رویداد بین المللی از 7 دستاورد دانش بنیانی رونمایی شد.

سامانه مدیریت و یکپارچه سازی داده های مکانی شرکت دانش بنیان سافا، پکیج نرم افزاری وب جی آی اس بهسام(سامانه اطلاعات مکانی بهین) شرکت دانش بنیان بهین رایانش آزاد و سامانه سحاب محصول شرکت دانش بنیان مکان پرداز رایمند،2 محصول تصویر برداری هم زمان دو بعدی و سه بعدی و انیمیشن در بستر موتور gis یا سیستم اطلاعات جغرافیایی) و فیلم برداری و ساخت انیمیشن درباره عوارض کره زمین شرکت شرکت شکوه آفرینان، 2 دستگاه گیرنده مولتی فرکانس و رفرنس استیشن شرکت دانش بنیان هیرا نگار پارس تولیداتی هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

استفاده از توان دانش بنیان ها برای توسعه همه جانبه کشور لازم است سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از این نمایشگاه بین المللی، با اشاره به ضرورت هم افزایی همه نهادهای مرتبط با حوزه ژئوماتیک در کشور، گفت: چند سالی است که نهادهایی چون سازمان جغرافیایی نیرو های مسلح و دیگر سازمان های دولتی اهتمام ویژه ای به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان دارند، که بابد از آنها تشکر کنیم.

ستاری ادامه داد: توسعه امروز کشور در همه حوزه های فناورانه در گرو استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق است. این کار ایران را در راستا توسعه یافتگی قرار می دهد و تنها راه برون رفت کشور از مسائل است. رییس بنیاد ملی نخبگان، این شرکت ها را اصلی ترین عامل تحقق نوآوری در صنایع دانست و بیان نمود: باید از توان نخبگان برای این کار استفاده کنیم.

آنها می توانند به توسعه اشتغال و دانش در کشور یاری نمایند. امروز تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور رو به افزایش است و محققان و پژوهشگران زیادی در کشور فعالیت می نمایند. ستاری معتقد است که طی چند سال اخیر اقدامات و کوشش های شرکت های دانش بنیان تاثیر بی نظیری در توسعه علمی کشور داشته اند و دستاوردهای آنها همه را حیرت زده نموده است.

باید کوشش کنیم از این ظرفیت ملی برای توسعه همه حوزه های فناورانه بهره ببریم. برقراری نمایشگاه تا 3 بهمن ماه نمایشگاه بین المللی ایران ژئو 1400، به شرکت ها فرصت معرفی توانمندی ها و محصولات در سطح گسترده و بین المللی، برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنها، شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه های آنها، فرصت جذب سرمایه گذار و توسعه فعالیت شرکت ها، انجام مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی و شرکت در نشست های تجاری بین المللی با هیات های خارجی مدعو را می دهد.

این رویداد امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بعضی مقامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح و دستگاه های مرتبط در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار کرد. این نمایشگاه تا 3 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "ستاری: دانش بنیان ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: دانش بنیان ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید