مؤفقیت محقق ایرانی در آزمایش داروی درمان کرونا، فاز دوم آزمایش شروع می گردد

به گزارش وبلاگ حرف دل، نتایج اولیه یک دارو در درمان کرونا که به مدیریت ارشد اجرایی یک محقق ایرانی آزمایش شده، رضایتبخش بوده و قرار است حدود سه هفته دیگر فاز دوم آزمایش انسانی این دارو شروع گردد.

مؤفقیت محقق ایرانی در آزمایش داروی درمان کرونا، فاز دوم آزمایش شروع می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ حرف دل به نقل از دیلی میل، پس از آنکه نتایج آزمایش یک داروی پادتن مونوکلونال انسانی به نام leronlimab برای مقابله با ویروس کرونا موفقیت آمیز بوده، قرار است فاز دوم آزمایش انسانی این دارو آخر ماه جاری میلادی صورت بگیرد.

این دارو در شرکتی به نام CytoDyn به مدیریت ارشد اجرایی نادر حسن پور فراوری شده است؛ آزمایش این دارو برای درمان کووید 19 با حضور 10 بیمار در مرکز درمانی مونت فیوره واقع در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک انجام شد.

در آزمایش اولیه، leronlimab بار ویروس را کم نموده و سیستم ایمنی بیماران کووید 19 را احیا نموده است.

فاز دوم آزمایش این دارو قرار است برای درمان 75 بیمار مبتلا به ویروس کرونا آزمایش گردد؛ Leronlimab دارویی است که توسط شرکت بیوتکنولوژی CytoDyn ساخته شده و در حال حاضر برای درمان HIV و سرطان در دست فراوری است.

در ماه مارس این دارو برای هفت بیمار مبتلا به ویروس کرونا تجویز شد؛ دو تن از این افراد که تنفس آنها با یاری دستگاه بود، خوب شدند و حال بقیه آنها نیز به جزء یک نفر رو به بهبود است.

شرکت بیوتکنولوژی CytoDyn فاز دوم کارآزمایی بالینی خود را با 75 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خاتمه ماه مه شروع می نماید.

این آزمایش جدید پس از بهبودی دو بیمار مبتلا به کرونا که در شرایط وخیمی بودند، صورت می گیرد.

محققان معتقدند که این دارو می تواند طوفان سیتوکین را خنثی کند؛ Leronlimab دارویی است که CCR5 را مهار می نماید، یک گیرنده سلولی که نقش مهمی در عفونت HIV، رشد تومور و سایر بیماری ها دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "مؤفقیت محقق ایرانی در آزمایش داروی درمان کرونا، فاز دوم آزمایش شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤفقیت محقق ایرانی در آزمایش داروی درمان کرونا، فاز دوم آزمایش شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید