مصریان باستان مومیایی کردن را از کجا آموختند؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، مصریان باستان به خاطر چگونگی رفتار با مرده هایشان و کارهایی مثل ساخت هرم های بزرگ تا پر کردن مقبره های با گنجینه ها و اشیای قیمتی معروفیت دارند.

مصریان باستان مومیایی کردن را از کجا آموختند؟

به گزارش وبلاگ حرف دل ، مردم در مصر باستان دقیقا از چه زمانی مومیایی کردن را شروع کردند؟ به نقل از زومیت، استفان باکلی، پژوهشگر دانشگاه یورک در بریتانیا در مصاحبه با لایوساینس می گوید: سرچشمه مومیایی سازی مصری که شواهد علمی واضحی برای آن وجود دارد به 4300 پیش از میلاد بازمی گردد. حتی شاید این فرآیند قدمت بیشتری داشته باشد.ن

شواهد به دست آمده شامل روکش های مومیایی 6300 ساله هستند که در یک مقبره مصری باستان در سایت Mostagedda در فاصله 320 کیلومتری از قاهره کشف شدند. این مدفن ها در اوایل قرن بیستم حفاری شدند و روکش های مومیایی امروز در موزه بولتون بریتانیا نگه داری می شوند.

دانشمندان با آزمایش روکش های مومیایی متوجه شدند این پوشش ها حاوی رزینی هستند که معمولا برای مومیایی کردن به کار می روند. این رزین ها از انواع مواد اولیه مثل روغن های گیاهی، چربی های جانوری، موم و صمغ گیاهی ساخته شدند. رزین های مشابه در دوره های بعدی از طریق مصریان باستان برای مومیایی کردن به کار رفتند.

4300 پیش از میلاد تقریبا 1000 سال پیش از ابداع خط هیروگلیف مصری، 1500 سال پیش از شروع ساخت هرم ها و همچنین 1000 سال پیش از اتحاد مصر تحت فرمان فرعون بود.

مومیایی سازی طبیعی

بااینکه قدیمی ترین شواهد استفاده از مومیایی مصنوعی به 4300 پیش از میلاد بازمی گردد، مصری ها مدت ها پیش از این دوره مومیایی طبیعی را تجربه کردند. مومیایی سازی طبیعی فرآیندی تصادفی است که بر اثر شرایط مطلوب دفن در شن های خشک و داغ به وجود می آید. در واقع مصری ها مومیایی سازی طبیعی مردگان خود را به عنوان عملی آگاهانه شروع نکردند.

سلما اکرام، استاد مصرشناسی دانشگاه آمریکایی قاهره می گوید قدمت اولین نمونه های مومیایی طبیعی به بیش از 5000 سال پیش از میلاد بازمی گردد. حتی پس از ابداع مومیایی سازی مصنوعی، بسیاری از مصری ها به صورت طبیعی مومیایی می شدند؛ زیرا از عهده هزینه های مومیایی سازی مصنوعی برنمی آمدند. بسیاری از مصریان باستان بدون هیچ مراسم آماده سازی در حفره ای داخل زمین قرار داده می شدند و اگر شانس می آوردند بر اثر فرآیندهای طبیعی مومیایی می شدند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "مصریان باستان مومیایی کردن را از کجا آموختند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصریان باستان مومیایی کردن را از کجا آموختند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید