منظور از اختلالات خوردن چیست؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، این اختلالات به مجموعه مسائلی اطلاق می گردند که با غذا خوردن و تغذیه ی شیرخواران و بچه ها ارتباط دارند، به ویژه رفتارهایی که به روابط بین مادر (مراقب کودک) و فرزند در زمینه ی تغذیه مربوط باشند. این مسائل طیف

منظور از اختلالات خوردن چیست؟

نویسنده: دکتر عباس عطاری

این اختلالات به مجموعه مسائلی اطلاق می گردند که با غذا خوردن و تغذیه ی شیرخواران و بچه ها ارتباط دارند، به ویژه رفتارهایی که به روابط بین مادر (مراقب کودک) و فرزند در زمینه ی تغذیه مربوط باشند. این مسائل طیف وسیعی از اختلالات رفتاری را شامل می شود، نظیر: بد غذا خوردن، امتناع از غذا خوردن، تنفر از برخی غذاهای معمول، خوردن مواد غیر خوراکی، رژیم های سخت غذایی (به ویژه در نوجوانان)، خیلی کم یا بیش از حد معمول غذا خوردن، وابسته بودن به مادر در تغذیه در سنین بعد از شیرخوارگی، با حالات و رفتارهای خاص (غیر عادی) غذا خوردن، غذا را در دهان نگه داشتن و یا نشخوار کردن (به ویژه در دوره ی شیرخوارگی).

در مجموع این گونه اختلالات نوعی رفتار معیوب متقابل بین کودک و مادر است. متأسفانه اختلالات رفتاری روز به روز شیوع بیش تری پیدا می نمایند که شاید یکی از دلایل آن مشغله ی زیاد والدین به ویژه مادران باشد. یکی دیگر از دلایل احتمالی آن را می توان تغییرات اساسی در رژیم های غذایی دانست، به طوری که به تدریج رژیم های غذایی سنتی جای خود را به غذاهای آماده داده است و به جای غذاهای سالم با منشأ گیاهی، خوراکی هایی با افزودنی های مضر ولی با طعم بسیار مطلوب برای بچه ها به بازار عرضه می شود.

امروزه تخمین زده می شود که 25 درصد شیرخواران سالم و 80 درصد بچه ها معلول دچار مسائل تغذیه و اختلالات خوردن می گردند.

منبع مقاله :

عطاری، عباس؛ (1387)، اختلالات تغذیه ای (مسائل رفتاری تغذیه در بچه ها)، تهران: نشر قطره، چاپ اول

منبع: راسخون

به "منظور از اختلالات خوردن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظور از اختلالات خوردن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید