میوه های عجیب در کشورهای مختلف

به گزارش وبلاگ حرف دل، این میوه ها را هر جایی نمی بینید

همواره چیزهای عجیب و غریب در طبیعت و افسانه ها وجود دارند و آن طوری که باید اتفاق نمی افتند، همچون اسباب بازی های جادویی، حوادث خارق العاده، پیچیده و …

میوه های عجیب در کشورهای مختلف

هنگامی که شما سفر به محل های گرمسیری داشته باشید و یا به بازدید از مکان های عجیب و غریب در سراسر دنیا بروید، باید آن محل ها را کاوش نموده و به کشف عجایب آن بپردازید. در گوشه و کنار دنیا محل های بسیاری وجود دارد که میوه های غیرمعمول و عجیب در آنها کشف شده است. با وبلاگ حرف دل همراه باشید تا در اینجا ده میوه شگفت انگیز و خوشمزه را از گوشه و کنار دنیا معرفی کنیم.

1. میوه گل ساعتی Passion Fruit

این میوه بومی منطقه ها جنوبی آمریکاست و برای افزایش عطر و طعمش در گلخانه ها نیز پرورش داده می گردد. رنگ این میوه معمولا قرمز روشن بوده اما تغییرات محل و آب و هوا باعث شده تا نمونه های دورنگ قرمز و سبز آن نیز ایجاد گردد و در میزان نیز بزرگ تر از نمونه های بومی جنوب آمریکا به دست آید، به طور نمونه میوه های گل ساعتی که در هند پرورش داده می شوند، بزرگتر و بهتر از نمونه های اصلی آن است. این میوه به جهت داشتن عطر و طعم فوق العاده، بیشتر به آب میوه ها اضافه می گردد. از این میوه دو گونه وجود دارد که یکی سمی بوده و دیگری خوراکی است و از منابع غذایی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

2. میوه ستاره Star fruit با نام مستعار کارامبولا Carambola

این میوه، بومی اندونزی، هند و سریلانکاست و در برش های عرضی، شکلی کاملا شبیه ستاره را نشان می دهد. این میوه از نوع میوه های آبدار بوده که ظاهری قابل توجه دارد. میوه ستاره یا استار فروت در تهیه ویفر، کرم بیسکویت و سس پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. طعم و مزه این میوه شبیه یک گلابی اما شیرین تر از آن است. (میوه ستاره در حالی که کاملا رسیده نباشد، سبز رنگ و فوق العاده ترش است و در صورتی که کمی رسیده گردد، طعم ترش و شیرین مطبوعی خواهد داشت و رنگ آن به زرد تغییر می نماید

3. منگوستین یا ترگیل Mangosteen

شکل ظاهری و مزه این میوه به گونه ای است که بعضی به شوخی می گویند به نظر می رسد که این میوه از سیاره ای دیگر به کره زمین آورده شده است البته در حال حاضر منگوستین در سیاره ما روئیده و میوه می دهد. این میوه بومی جزایر سوندا و ملوک (و جنوب هند) است. منگوسین شبیه تخم شترمرغ بوده و درون آن دانه های سفید براقی مملو از خمیر خامه ای هلویی سرشار از آنتی اکسیدان است و بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که مصرف آن به کاهش بیماری های مختلف مرگبار یاری می نماید. اگر شما به دیابت مبتلا هستید این میوه را حتما مصرف کنید.

4. خارگیل Durian با نام مستعار پادشاه میوه ها The King of fruits

چرا هیچ کس حتی کوشش نمی نماید تا یک خوراکی را که بوی جوراب کهنه عرق نموده می دهد، بخورد. بله این میوه به طور فراوان در مالزی و برونئی وجود دارد و ازشهرت منفی نیز برخوردار است به طوری که مصرف آن در هتل ها و مغازه های خاص (و هواپیماها) ممنوع است. طعم میوه خارگیل به سادگی بد است اما با توجه به شکل و پوسته سخت این میوه، انسان ترغیب می گردد تا آن را امتحان کند شاید برای همین است که شکلی خاص دارد.

5. میوه اژدها Dragon Fruit

این میوه در اصل پاتایای شیرین نامیده می گردد که به طور معمول در میان عموم به عنوان میوه اژدها شناخته شده است و در مکزیک رشد می نماید. وزن هر میوه اژدها بین 120 تا 500 گرم است. میوه اژدها آتشین بوده و شکل آن به مانند گلوله ای از آتش است که به صورت شگفت آوری شیرین است. گل این میوه به صورت خام مصرف شده و یا گاهی در تهیه چای به کار می رود. این میوه از یک نوع خاص گیاه کاکتوس به دست می آید که قطعا ارزش تماشا و امتحان کردن آن را دارد.

6. خیار آفریقایی African cucumber با نام مستعار کیوانو Kiwano

این میوه یک خیار معمولی نیست و می توان گفت پسرعموی آفریقایی خیار معمولی به شمار میرود. با تماشا درون خیار آفریقایی، این مساله کاملا روشن می گردد چرا که بسیار شبیه خیار معمولی است. پوست ضخیم بیرونی سرتاسر میخکوبی شده این میوه یک چهره عصایی به آن بخشیده است. احتمالا این مساله به جهت آب و هوای خشن محل رویش آن بوده است چراکه در صحراهای شنی رشد می نماید. این میوه سرشار از آب بوده و مزه آن شبیه خیار نمک زده است. خیار آفریقایی غالبا برای تزئین غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

7. آکی Ackee

آکی میوه ملی جامائیکا است. دانه های این میوه از یک کشتی پر از برده که از غرب آفریقا به جامائیکا سفر نموده بود، خریداری شد و از آن پس این میوه به لذیذترین خوراکی در سراسر کارائیب تبدیل شد. برای خوردن این میوه اول بخش قرمز را جدا نموده و سپس بخش سیاه رنگ میوه را کنده و آن را برش دهید تا بخش زرد رنگ گوشتی میوه نمایان گردد. قابل ذکر است که بخش قرمز رنگ این میوه بسیار سمی است.

8. تاماریلو Tamarillo

این میوه به عنوان هم نژاد گوجه فرنگی معمولی شناخته می گردد که روزانه همه ما آن را مصرف می کنیم. رنگ این میوه قرمز سوخته رنگ پریده است با دانه های معین در وسط آن که پس از برش دادن معین می گردد. (درون این میوه کاملا شبیه درون گوجه فرنگی است.) این میوه در اکوادور، پرو و کلمبیا رشد می نماید و طعمی شبیه به میوه گل ساعتی یا پشن فروت Passion fruit دارد. این میوه بیشتر برای تهیه نوشیدنی ها استفاده می گردد و در منطقه ها خاصی از بولیوی آن را در پخت و پز به ویژه در تهیه سس مصرف می نمایند. قابل توجه است که این میوه حاوی میزان بالایی از پکتین pectin بوده و در صنعت تغذیه، آن را به عنوان یک ماده نگهدارنده قوی مورد استفاده قرار می دهند.

9. کاستارد اپل Custard Apple

بعضی از مردم معتقدند این میوه، قلب گاو نر است اما این تعریف سزاوار این میوه نباشد. کاستارد اپل بیشتر شبیه برادر زمخت سیب معمولی است، تا حدی می تواند یک نژاد جهش یافته از آن باشد. این میوه در تایوان، هند، آفریقا و دیگر جنگل های استوایی در سراسر دنیا رشد می نماید. طعم و مزه این میوه، شیرین دلچسب، شبیه طعم و عطر شیرینی کاستارد است و به همین جهت نام این شیرینی را بر این میوه نهادند.

منبع: www.smashinglists.com

منبع: الی گشت

به "میوه های عجیب در کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های عجیب در کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید