هر آنچه باید در مورد تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال بدانید

به گزارش وبلاگ حرف دل، به طور کلی استفاده از انواع روغن های مغذی یکی از بهترین روش های مراقبت از پوست و موها است. در این میان روغن کریستال و روغن آرگان از جمله مواردی هستند که هر کدام خواص خاص خود را برای مو دارند و به کمک آن ها می توان موهایی سالم، زیبا و خوش حالتی داشت. روغن آرگان که به طلای مایع مشهور است، از میوه درختی به نام آرگان در مراکش جنوبی به دست می آید و علاوه بر مو مزایای فوق العاده ای برای پوست و ناخن های شما دارد. از طرفی روغن کریستال، محصولی است که بر پایه روغن سیلیکونی است و به خوبی می تواند، به خوش حالتی و درخشندگی موها، به ویژه موهای آسیب دیده کمک کند. با این حال به منظور آشنایی بهتر با خواص این نوع روغن های مغذی و درک تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال در این مقاله شما را با صفر تا صد این محصولات آشنا می کنیم. پس تا سرانجام همراه ما باشید.

هر آنچه باید در مورد تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال بدانید

روغن کریستال چیست؟

روغن کریستال یا همان سرم موی کریستال با تکیه بر فرمولاسیون قدرتمندی که بر پایه سیلیکون دارد می تواند یک لایه محافظتی روی تارهای مو ایجاد کند. این لایه محافظتی باعث حفظ رطوبت مو و جلوگیری از آسیب های محیطی در هنگام حالت دادن مو با سشوار یا اتو مو می شود. شاید به همین دلیل هم هست که روغن کریستال برای ترمیم موهای آسیب دیده و درمان موخوره بعد از حمام به شدت توصیه می شود. از طرفی در بیشتر موارد علت نازک شدن مو، کشیدن موها در هنگام حالت دادن به آن ها با سشوار است، بنابراین به منظور محافظت از موها استفاده از سرم کریستال می تواند به شدت موثر باشد.

به طور کلی جالب است بدانید که این نوع روغن مغذی عموما از عصاره آلوئه ورا، ترکیبات سیلیکونی، پرو ویتامین B5، ویتامین E، عصاره رزماری و گزنه ساخته شده است، به همین دلیل هم به نرمی و سلامت موها بسیار کمک می کند. با این حال لازم است بدانید که روغن کریستال اگرچه خیلی سریع عمل می کند ولی اثر آن موقتی است. درواقع به علت همین ویژگی هم باعث می شود که از آن برای ایجاد لایه محافظ قبل از اتوی مو یا سشوار در سالن های آرایشی استفاده شود.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان دارای اندازه زیادی اسیدهای چرب، ویتامین آ، امگا 6 و 9، ویتامین سی، ویتامین ای، انواع آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است که می تواند در طولانی مدت موهایی سلامت و نرم را به شما هدیه کند. این نوع روغن مغذی، از هسته درخت آرگان به دست می آید که بسیار کم یاب است و تنها در مراکش کشت می شود. حتی جالب است بدانید که منطقه های از مراکش که در آن این نوع درخت کشت می شود، جزو منطقه ها محافظت شده سازمان یونسکو است. چرا که این درخت در همه جای جهان کشت نمی شود و فقط یک بار در سال میوه می دهد. بنابراین طبیعی است که روغن آرگان نسبت به روغن کریستال قیمت بالاتری هم داشته باشد. روغن آرگان از جمله موادی است که برای مراقبت از پوست و ناخن ها هم در کنار موها و پوست سر مفید است. همچنین اثر این نوع روغن در طولانی مدت پدیدار می شود. به عبارتی اثر آن تدریجی است و می تواند موها را عمیقا تغذیه کند تا علاوه بر ترمیم آسیب های مو، رشد آن ها را هم تقویت کند.

تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال چیست؟

با این که روغن آرگان و سرم کریستال از لحاظ کارایی در ایجاد نرمی و درخشندگی در موها یا ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره، تقریبا مشابه یکدیگر عمل می کنند، اما با این حال تفاوت هایی با هم دارند که در این بخش به شکل مفصل به آن می پردازیم. روغن کریستال و روغن آرگان هر دو روغن های مغذی برای ایجاد شفافیت، نرمی، درخشندگی و آبرسانی به تارهای مو هستند. با این حال در کنار این ویژگی های مشترک، تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند. روغن کریستال ماده ای است که حجم موها را می گیرد و تارهای مو را به یکدیگر می چسباند به طوری که موها را به کف سر می خواباند. درواقع وجود سیلیکون در این در روغن کریستال عامل کمی چسبندگی بین تارهای موها است. در عین حال روغن آرگان، ماده ای است که می تواند موها را حجیم و پرپشت نشان دهد.

دیگر فرق روغن آرگان و کریستال در این است که روغن آرگان همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، علاوه بر موی سر، برای پوست، لب و ناخن هم قابل استفاده است. در حالی که روغن کریستال فقط و فقط برای موها قابل استفاده است. علاوه بر این موارد، لازم است بدانید که هر دوی این روغن ها با موهای خشک سازگاری دارند و قادر به بهبود خشکی و آبرسانی به تارهای مو هستند.

در بخش زیر تفاوت های این دو نوع روغن مغذی را به شکل لیستی نام می بریم:

  • روغن آرگان قابلیت استفاده برای موها، پوست و ناخن ها را دارد ولی روغن کریستال تنها برای درخشندگی و نرمی موها کاربرد دارد.
  • روغن آرگان به موها حجم می دهد در حالی که روغن کریستال حالتی کم حجم و به هم چسبیده به موها می دهد.
  • اگرچه هر دوی این روغن ها به آبرسانی موهای خشک کمک می کنند اما روغن آرگان برای خشکی کف سر هم کاربردی است.
  • روغن کریستال با این که در مدت زمان کوتاهی می تواند موها را نرم و براق کند، اما باید در نظر داشته باشید که اثر آن موقتی است. در صورتی که اثرگذاری روغن آرگان تدریجی است و تاثیرات ماندگارتر و طولانی مدتی روی موهای شما دارد.
  • روغن کریستال باید پس از شست وشوی روی موهای کمی مرطوب استفاده شود، در صورتی که روغن آرگان را باید برای ماساژ مو قبل از شستن استفاده کرد.

آشنایی با نحوه استفاده از روغن آرگان و کریستال

روغن کریستال در واقع نوعی سرم مو (سرم مو چیست؟) است که باید همیشه آن را به خاتمه یا نیمه خاتمهیی موها زد. به گونه ای که روغن با پوست سر تماس پیدا نکند. اگر روغن کریستال با پوست سر تماس پیدا کند، باعث می شود، موها به کف سر بچسبند و در پی آن فرم دهی موها هم به مشکل می خورد. در حالی که روغن آرگان را می توان به طور مستقیم و کاملا راحت روی پوست سر و مو قرار داد و با ماساژ موها و کف سر از خواص متعدد آن استفاده کرد.

کدام یک را بخرم، روغن کریستال یا روغن آرگان؟

با توجه به اینکه ما در این مقاله عمده فرق روغن آرگان و روغن کریستال را پوشش دادیم اما باز هم تصمیم گیری برای خرید هر کدام از آن ها کاملا به خود شما بستگی دارد. چرا که این دو محصول با وجود تمام تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، اثر و عملکرد مشابهی برای بهبود شرایط موها رقم می زنند. با این حال به طور کلی می توان اعلام نمود که اگر موهای معمولی و نه چندان خشک دارید و اغلب برای حالت دادن به موها از ابزارهایی مانند اتو مو، مو فرکن یا سشوار استفاده می کنید، به روغنی نیاز دارید که از تاثیر و انتقال مستقیم حرارت دستگاه به موها جلوگیری کند. در چنین مواقعی استفاده از روغن کریستال بهترین گزینه برای شماست. چرا که به خوبی می تواند از هر نوع از دست رفتن رطوبت ساقه موها جلوگیری کند.

اما اگر موهای شما خشک، آسیب دیده و کم آب است. بهتر است برای رفع موخوره و درمان موهای خشک و آسیب دیده در پی محصولی برای بهبود شرایط موها و ترمیم آن ها در طولانی مدت باشید. در چنین شرایطی انتخاب و خرید روغن آرگان حرکتی هوشمندانه تر است. روغن آرگان پوست سر و ریشه موها را تقویت می کند و در کنار آن ریزش موها را به حداقل می رساند.

آشنایی با بهترین برندهای روغن آرگان و کریستال در بازار

به طور کلی برندهای بلونیا، مجستیک پیور Majestic Pure، پیورا دی اور Pura DOr و ایستا نچرال InstaNatural ازجمله بهترین مارک های روغن آرگان در سطح جهان هستند. همچنین در ایران هم شرکت های معتبری مانند مارال و دوماسی از خواص روغن آرگان در تولید محصولات خود استفاده می کنند. بنابراین پس از صحبت در مورد تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال، حال قصد داریم در این بخش چند نمونه از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات مقاله تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال را معرفی می کنیم.

روغن مو گلیس مدل Daily Oil حاوی روغن آرگان و ویتامین ای حجم 75 میلی لیتر

یکی از بهترین برندها در تولید روغن موی آرگان برند گلیس است. محصول این شرکت دارای ویژگی های جالب توجهی از جمله یکنواختی در پخش با عصاره های طبیعی، دارای ویتامین ای، قیمت مناسب و عطری خوشبو است که پس از استفاده، حس لذت بخشی به شما القاء می کند. این محصول در حجم 75 میلی لیتر به بازار ارائه شده است و برای هر نوع مویی چه خشک و چه چرب کاملا کاربردی است.

روغن آرگان دل کالر مدل MIRAGE حجم 100 میلی لیتر

یکی از گزینه های کاربردی برای تغذیه موها و حجیم و پرپشت کردن آن ها استفاده از روغن آرگان دل کالر مدل MIRAGE است. این محصول از برند دل کالر، حاوی 4 روغن ارزشمند آرگان، ترب کوهی، گز روغن و جوز برزیلی است که می تواند به تقویت و احیای موهای شما کمک کند. این نوع روغن آرگان در حجم 100 میلی لیتر به بازار عرضه شده است و علاوه بر مشخصات مطرح شده سرشار از امگا 6 و ویتامین های E و A است که تاثیر عمده ایی در مقابل پیری پوست و از بین بردن رادیکال های آزاد می گذارد. لازم به ذکر است که روغن آرگان دل کالر مدل MIRAGE برای همه موها چه خشک و چه چرب کاربردی است.

روغن آرگان بلونیا مدل health repair حجم 55 میلی لیتر

روغن آرگان بلونیا مدل health repair محصولی با حجم 55 میلی لیتر است که علاوه بر نرمی و درخشان کردن موها برای مرطوب کردن و طراوت بخشیدن به پوست و نرم کردن لب ها هم به کار می آید. این محصول ساخت کشور ایتالیا است و برای انواع موها به کار می آید.

سرم مو بیول مدل کریستال حجم 80 میلی لیتر

سرم مو بیول مدل کریستال کالایی با حجم 80 میلی لیتر است که منظور تقویت موها به کار می آید. این نوع روغن مغذی کمک بزرگی به جلوگیری از وز شدن موها می کند و می تواند محافظ خوبی در برابر حرارت شدید اتو مو باشد. لازم به ذکر است که محصول پیش رو برای انواع موها به کار می آید و قیمت کاملا مناسبی دارد.

روغن مو کریستال مدل ترمیم کننده حجم 100 میلی لیتر

روغن مو کریستال مدل ترمیم کننده محصولی با حجم 100 میلی متر است که برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده گزینه ای عالی و با قیمت مناسب است. استفاده از روغن کریستال پیش رو به ترمیم و شفافیت موهای شما کمک می کند و در کنار آن لایه ای محافظ به منظور جلوگیری از انتقال حرارت به موها در زمان سشوار می سازد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه باید در مورد تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید در مورد تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید