وقتی تارانتینو با اشتیاق بلیت فیلم باربی را خرید

به گزارش وبلاگ حرف دل، کمتر کسی از شوق فرهنگی که باربنهایمر به راه انداخته مصون مانده و کوئنتین تارانتینو هم از جمله درگیرشدگان در این موج است.

وقتی تارانتینو با اشتیاق بلیت فیلم باربی را خرید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، تماشاگران سینما در نقاط مختلف دنیا در آخر هفته ای که گذشت (پنج شنبه تا یکشنبه) گرد آمدند تا به تماشای اولین فیلم صورتی رنگ باربی ساخته گرتا گرویگ و فیلم تاریخی اتمی کریستوفر نولان اوپنهایمر بنشینند.

با افتتاح هر 2 فیلم در یک روز، بسیاری از خریداران بلیت فیلم ها را همان روز تماشا کردند و تارانتینو هم از جمله همین تماشاگران بود.

در عکسی که در توییتر منتشر شده، یک کاربر عکسی از این فیلمساز در لس آنجلس همراه راجر آواری، نویسنده و یکی از سازندگان داستان عامه پسند گرفته و در شرح آن نوشته تارانتینو پس از تماشا اوپنهایمر برای خرید بلیت باربی به سینمای آن دست خیابان رفت.

در سکانسی از فیلم روزی روزگاری هالیوود ساخته تارانتینو هم شارون تیت (با بازی مارگو رابی) بلیتی می خرد تا در میان مردمی که نمی شناسد بنشیند و فیلمی کمدی با بازی خودش را تماشا کند. حالا تجربه سینمایی تارانتینو یادآور همان صحنه است که این بار مارگو رابی را در نقش باربی به تماشا نشسته است.

گرچه تارانتینو در رسانه های اجتماعی صفحه ای ندارد، اما آواری از تجربه تماشای باربی در توییتر یاد کرد و نوشت: نمایش باربی که دیشب در وست وود انجام شد، تماشاگران شگفت انگیزی داشت که به معنای واقعی کلمه فیلم را تشویق می کردند مدتی بود چنین فضایی را ندیده بودم و عالی بود.

پدیده ای که باربنهایمر نامیده می گردد، شور و شوق باکس آفیس را برانگیخت و اکران هم زمان هر دوی این فیلم ها چهارمین آخر هفته بزرگ تاریخ سینما در آمریکا را شکل داد.

این 2 فیلم با هم جشن سینماداران را در این آخر هفته رقم زدند و روی هم 235.5 میلیون دلار در سینما های آمریکا فروختند. پرفروش ترین آخر هفته های پیشین مربوط به زمانی بود که انتقام جویان: سرانجام بازی، انتقام جویان: جنگ ابدیت و جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد اکران شده بودند که هر 3 دنباله های فیلم های قبلی خود هستند؛ اما این 2 فیلم هیچ یک دنباله یا فرانچایز نیستند.

اوپنهایمر هم چندر رکورد به جا گذاشت که کسب عنوان سومین فیلم پرفروش زندگینامه ای در آمریکا پس از تک تیرانداز آمریکایی در سال 2014 و مصایب مسیح در سال 2004 یکی از آنهاست.

این فیلم در سطح دنیای هم عنوان پرفروش ترین فیلم زندگینامه ای را مال خود کرد که پیش از این متعلق به فیلم راپسودی بوهمی در سال 2018 درباره زندگینامه فردی مرکوری بود.

دیوید آ. گراس، که مدیر یک شرکت مشاوره فیلم است، گفته بود: این آخر هفته بی تردید برای سینما رفتن است. باربی و اوپنهایمر در گیشه مکمل یکدیگر هستند و مخاطب را از یکدیگر نمی گیرند.

کمدی گرویگ که درباره عروسک پلاستیکی باربی ساخته شده این آخر هفته در آمریکا به فروش 155 میلیون دلاری دست یافت که با محاسبه فروش بین المللی در مجموع 337 میلیون دلار فروخت و عنوان پرفروش ترین افتتاحیه سال 2023 را به نام خود کرد و با کسب عنوان بزرگترین افتتاحیه یک کارگردان زن، تاریخ ساز شد.

اوپنهایمر مطالعه ای که نولان از فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر انجام داده هم با فروش 80.5 میلیون دلار در آمریکا و در مجموع فروش 174 میلیون دلاری در سطح دنیای، از انتظاری که برایش می رفت فراتر رفت.

پس از آمریکا بریتانیا با فروش 22.9 میلیون دلار و مکزیک با 22.3 میلیون دلار و برزیل با 15.9 میلیون دلار بیشترین استقبال را از باربی انجام دادند.

منبع: فرارو

به "وقتی تارانتینو با اشتیاق بلیت فیلم باربی را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی تارانتینو با اشتیاق بلیت فیلم باربی را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید