خاتمه قرنطینه در نیوزلند به شرط واکسیناسیون 90درصدی

به گزارش وبلاگ حرف دل، جسیکا آردن نخست وزیر نیوزلند در روز آدینه اعلام نمود این کشور در صورتی از قرنطینه خارج می گردد که 90% جمعیت واجد شرایط به صورت کامل واکسینه شوند.

خاتمه قرنطینه در نیوزلند به شرط واکسیناسیون 90درصدی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری وبلاگ حرف دل به نقل از رویترز، جسیکا آردن نخست وزیر نیوزلند در روز آدینه بیان کرد این کشور در صورتی از قرنطینه خارج می گردد که 90% جمعیت واجد شرایط به صورت کامل واکسینه شوند.

خانم اردن در یک کنفرانس خبری گفته است: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع تر از قرنطینه خارج شویم، و در عین حال به ماندن در شرایط ایمنی و سلامت ادامه دهیم. رسیدن به واکسیناسیون 90% ، کشور نیوزلند را به ایمن ترین کشور از لحاظ واکسیناسیون در دنیا تبدیل خواهد نمود.

تا کنون 68% از مردم این کشوربه صورت کامل واکسن خود را دریافت کرده اند و 86% یک دز از واکسن را تزریق کرده اند.

زمانی که هدف واکسیناسیون 90 درصدی محقق شد، دولت نیوزلند با یک سیستم آهسته تعیین برای خارج شدن منطقه های مختلف این کشور از قرنطینه اقدام خواهد نمود. گواهینامه واکسن برای این سیستم نو تعریف خواهد شد که با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز برای مدیریت کردن موارد ابتلای نو و شیوع دوباره، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کشور نیوزلند تا کنون برای مبارزه با ویروس کرونا شدیدترین محدودیت ها را در بین کشورهای دنیا اعمال کرده است و فشارها و اعتراضات زیادی برای خارج شدن ازاین شرایط به نخست وزیر این کشور وارد شده است.

نیوزلند در روز آدینه 129 مورد نو ابتلا به کوید-19 را گزرش داد. آمار کلی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور 2،389 و تعداد مرگ و میر از ابتدای فراگیری 28 نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "خاتمه قرنطینه در نیوزلند به شرط واکسیناسیون 90درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه قرنطینه در نیوزلند به شرط واکسیناسیون 90درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید