پیش بینی آب وهوای کشور در آخرین روز های سال

به گزارش وبلاگ حرف دل، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش ها در نقاط مختلف کشور اطلاع داد و گفت: یکشنبه در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم است و دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی جدیدی دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و بخش هایی از غرب و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

پیش بینی آب وهوای کشور در آخرین روز های سال

به گزارش ایسنا؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: امروز در مرکز، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، سواحل دریای خزر، بخش هایی از جنوب، غرب و به صورت پراکنده در شمال غرب و شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان و شرق لرستان انتظار می رود، اضافه کرد: شنبه بارش ها در شمال شرق، شرق و بخش هایی از جنوب شرق کشور ادامه دارد. بعلاوه در این روز ابرناکی و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم است و دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی جدیدی دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و بخش هایی از غرب و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار داده و در این منطقه ها ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ایجاد می نماید.

ضیاییان ادامه داد: طی روز های شنبه و یکشنبه در استان های ساحلی دریای خزر افزایش محسوس دما و روز سه شنبه در این منطقه ها کاهش محسوس دما پیش بینی می گردد. امروز نیز خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بعلاوه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (20 اسفند) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای 8 و حدبیشتر دمای 17 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (21 اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 9 و حدبیشتر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (19 و 20 اسفند) بندرعباس با دمای 31 و 29 درجه سانتیگراد گرم ترین و طی امروز (19 اسفند) زنجان با دمای 1 درجه سانتیگراد و فردا (20 اسفند) و همدان با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "پیش بینی آب وهوای کشور در آخرین روز های سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آب وهوای کشور در آخرین روز های سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید