چه کسانی نباید جراحی بینی نمایند؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، چه کسانی نباید جراحی بینی نمایند؟ بیمارانی که مسائل پزشکی دیگری دارند . ایمنی شما مهمترین نکته است و اگر مسائل سلامتی دارید، جراحی انتخابی مانند رینوپلاستی ممکن است ایده خوبی نباشد.

چه کسانی نباید جراحی بینی نمایند؟

سایر بیمارانی که ممکن است کاندیدای خوبی نباشند، کسانی هستند که دقیقاً نمی دانند چه چیزی در بینی خود را دوست ندارند. این شرایط دشواری است زیرا اگر جراح نداند چه چیزی شما را آزار می دهد، نمی تواند برترین نتیجه را ارائه دهد. بنابراین خوب است کمی وقت بگذارید و واقعاً به این فکر کنید که دوست دارید چه چیزی را در خصوص بینی خود تغییر دهید.

بینی خود را آنالیز کنید و به بینی دیگران نگاه کنید تا به ایده آل خود برسید. به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط با جراح به وضوح هر چه بیشتر به شما یاری می نماید تا به اهداف خود برسید.

مشکل دیگر انتظارات بیمار از آنچه جراحی می تواند انجام دهد در مقابل آنچه عمل جراحی می تواند انجام دهد است. چیزهای زیادی وجود دارد که نمی توانیم آنها را کنترل کنیم، مانند ضخامت پوست، آناتومی فردی و بهبودی که می تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد.

به همین علت است که ایده خوبی است که ابتدا یک مشاوره داشته باشید تا در خصوص آنچه می خواهید صحبت کنید. یاد بگیرید چه چیزی واقعا ممکن است. یک بینی بزرگ را فقط می توان خیلی کم کرد. سوراخ های بینی را فقط می توان آنقدر باریک کرد. یک نوک را فقط می توان خیلی کوتاه کرد.

چه کسانی نباید جراحی بینی نمایند؟

یک کاندید خوب برای جراحی بینی فردی است که به مقدار کافی برای جراحی سالم باشد. فردی که قلب و ریه هایش در شرایط مناسبی هستند، هیچ مشکل پزشکی که ممکن است بهبودی را دشوارتر کند، مانند دیابت کنترل نشده، و کسی که استروئید مصرف نمی نماید، ندارد. برای بیمار مهم است که قبل از انجام هر گونه جراحی انتخابی از نظر پزشکی تحت مدیریت پزشکی قرار گیرد و در اوج سلامتی خود باشد.

یکی دیگر از کاندیدای عالی کسی است که می داند چه چیزی را در خصوص بینی خود دوست ندارد یا ایده ای از آنچه می خواهد دارد. به این ترتیب صحبت در خصوص آنچه با جراحی امکان پذیر است آسان تر است. برای هر کسی که به جراحی بینی علاقه مند است، ایده خوبی است که در خصوص ظاهر بینی خود تحقیق کند.

به تصاویر افرادی که دارای ویژگی های مشابه شما هستند و بینی هایی که دوست دارید نگاه کنید. چه چیزی در بینی آنها وجود دارد که شما دوست دارید؟ یه اسکوپ کوچولو داره؟ آیا دوست دارید نوک آن کمی گردتر باشد یا کمی نوک تیزتر؟ خاص بودن مفید است، اما بعلاوه واقع بین بودن در خصوص بینی که می خواهید در مقابل بینی که دارید، کلیدی است.

علیرغم اینکه یکی از محبوب ترین روش ها در مرکز جراحی دکتر حمیدرضا راستی است، بسیاری از بیماران ممکن است به علت خطرات احتمالی از انجام عمل بینی یا عمل جراحی بینی خودداری نمایند. هنگامی که به وسیله یک جراح رینوپلاستی با تجربه ای همانند دکتر حمیدرضا راستی در یک کلینیک معتبرانجام می گردد، خطرات و عوارض احتمالی جراحی بینی حداقل در نظر گرفته می گردد.

خطرات کلی جراحی بینی چیست؟

خطرات بیهوشی - جراحی زیبایی بینی که تحت بیهوشی عمومی در مرکز جراحی انجام می گردد. ما بیهوشی گرگ و میش را پیشنهاد نمی کنیم زیرا معتقدیم خطرات مرتبط با این تکنیک بیشتر از مزایای بالقوه آن است.

نوع بیهوشی عمومی ما به عنوان بیهوشی کامل داخل وریدی یا به اختصار TIVA شناخته می گردد. در طی جراحی زیبایی بینی، شما یک مشاور بیهوشی اختصاصی خواهید داشت که در طول عمل از شما مراقبت می نماید.

عفونت - عفونت یک عارضه نادر جراحی بینی است و جراح شما یک دوره پیشگیری از آنتی بیوتیک را برای شما تجویز می نماید تا در هفته اول پس از عمل شما مصرف کنید.

خونریزی یا تشکیل هماتوم - هنگامی که سپتورینوپلاستی انجام می گردد، خطر کمی برای تشکیل هماتوم تیغه بینی وجود دارد. این را می توان به راحتی در کلینیک درمان کرد، اما برای اطمینان از درمان سریع و موثر باید زود تشخیص داده گردد.

تاخیر در بهبود زخم - این یک عارضه شایع در بیمارانی است که قبل و بعد از عمل به سیگار کشیدن ادامه می دهند. به همین علت است که ما همواره به همه افراد سیگاری توصیه می کنیم حداقل چهار هفته قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک نمایند تا خطر عوارض بهبود زخم کاهش یابد.

جای زخم بیش از حد - این عارضه را می توان با قرار دادن دقیق برش برای جراحی بینی باز و با مدیریت مناسب اسکار بعد از عمل به حداقل رساند. لازم به یادآوری است که اسکارها ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا به طور کامل بالغ شوند.

بی حسی نوک بینی - بی حسی یا سوزن سوزن شدن نوک بینی یک عارضه جانبی موقتی است که باید بین 3 تا 6 ماه پس از جراحی به تدریج بهبود یابد. این اغلب مربوط به تورم جراحی بینی است که ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا پس از جراحی ناپدید گردد.

درد مداوم - این یک عارضه نادر است و می توان به طور موثر با تسکین درد پس از عمل و کاهش فعالیت هایی که ممکن است تورم بینی را افزایش دهد، مانند انجام ورزش های شدید خیلی زود پس از جراحی، مدیریت کرد.

باید در نظر داشت که همه انواع روش های جراحی دارای خطرات خاصی هستند و بهبود و بهبودی بین بیماران بسته به مقدار اصلاح جراحی و سایر عوامل خاص بیمار فرق دارد.

شما می توانید با انتخاب برترین جراح بینی در تهران تا حد زیادی از این خطرات جلوگیری کنید.

خطرات خاص جراحی زیبایی بینی چیست؟

تغییر موقت یا دائمی در عملکرد بینی، از جمله درک بویایی یا چشایی - خطر کمی تغییر ادراک بویایی وجود دارد و زمانی که جراحی سینوس برای سینوس های مسدود شده با جراحی زیبایی بینی ترکیب گردد، شایع تر است.

عدم تقارن بینی - شکل بینی ممکن است باعث ایجاد بی نظمی های موضعی گردد که بر روی پل بینی تأثیر می گذارد، زمانی که استخوان های بینی باید شکسته شوند تا قسمت بالایی بینی باریک گردد.

سوراخ شدن سپتوم - این یک عارضه شناخته شده جراحی سپتوپلاستی است و تا زمانی که به موقع تشخیص داده گردد، درمان برای اصلاح آن موثر است.

پشت بینی کج - این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که جراح بعد از شکستگی بینی را به مقدار کافی از هر دو طرف به طور مساوی کوچک نکند تا پهنای بینی را کاهش دهد. برجستگی های به جای مانده بینی ممکن است پس از جراحی باقی بماند.

تغییر رنگ پوست - بیمارانی که به طور طبیعی پوست نازکی دارند ممکن است پس از جراحی دچار تغییر رنگ پوست شوند. این را می توان با استفاده از یک روش جراحی ملایم به حداقل رساند.

مسائل تنفسی - تورم جراحی بینی می تواند باعث تورم قابل توجه مجاری بینی بعد از جراحی گردد اما پس از دو هفته رفع می گردد. مسائل تنفسی مداوم ممکن است به علت انحراف سپتوم باشد که در طی جراحی زیبایی بینی اصلاح نشده است.

اگر شما به جای عمل بینی فانتزی در پی عمل بینی نیمه فانتزی نیز باشید و برترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران را انتخاب کنید مقدار زیادی در کاهش خطرات اثر دارد.

چه زمانی احتیاج به رینوپلاستی اصلاحی است؟

در تعداد کمی از موارد، بیماران ممکن است درخواست انجام جراحی زیبایی بینی را داشته باشند زیرا ممکن است از شکل بینی نو خود راضی نباشند یا احساس نمایند که بینی با بقیه اجزای صورت خود تعادل ندارد.

درخواست های کمتر متداول برای جراحی بینی اصلاحی ممکن است به علت انتظارات غیرواقعی بیمارانی از آنچه عمل بینی می تواند به دست آورد باشد. جراحی رینوپلاستی اصلاحی برای کسانی است که نگرانی های زیبایی یا عملکردی دائمی دارند که بینی را تحت تاثیر قرار می دهند.

چگونه خطرات جراحی بینی را به حداقل برسانیم؟

بیشتر خطرات جراحی بینی را می توان با اطمینان از اینکه کاندید مناسبی برای جراحی بینی است به حداقل رساند. شما باید درک روشنی از آنچه این روش شامل می گردد داشته باشید و انتظارات شما از جراحی باید واقع بینانه باشد.

این ممکن است به چندین مشاوره قبل از عمل احتیاج داشته باشد تا اطمینان حاصل گردد که شما درک کاملی از این روش و خطرات احتمالی آن دارید. شما باید دستورالعمل های قبل و بعد از عمل جراح خود را به طور کامل دنبال کنید. عدم رعایت این موارد ممکن است خطر بروز عوارض بعد از جراحی بینی را افزایش دهد.

اگرچه ممکن است جراح شما گاهی از تصویربرداری سه بعدی برای ترسیم ساختار بینی شما استفاده کند، اما باید به عنوان تقریبی تقریبی از نتیجه نهایی در نظر گرفته گردد. شما نباید به ظاهر تصاویر پس از عمل اهمیت زیادی بدهید، زیرا بهبودی پس از جراحی قابل کنترل نیست.

اگر سیگار می کشید، باید حداقل چهار هفته قبل و بعد از عمل از سیگار کشیدن خودداری کنید، زیرا این امر می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم و نتیجه زیبایی ضعیف گردد. اگر مسائل پزشکی زیر خطی یا مسائل پوستی موضعی دارید که بر بینی تأثیر می گذارد، باید در مشاوره خود جراح خود را آگاه کنید.

مطمئن شوید که زمان زیادی را برای استراحت و ریکاوری اختصاص دهید و از آغاز فعالیت های شدید، از جمله رفتن خیلی زود به باشگاه پس از جراحی اجتناب کنید.

اگر بینی گوشتی ای دارید جراحی حساسستری دارید انتخاب برترین جراح بینی گوشتی در تهران یکی از راه های کاهش خطرات است.

منبع: چمدان

به "چه کسانی نباید جراحی بینی نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نباید جراحی بینی نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید