چگونه بوت چلسی مردانه را در استایل خود بهره ببرید؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، بوت های چلسی یکی از اجزای اصلی کمد لباس هر مرد شیک پوش و خوش لباس هستند. شکل و طراحی این بوت ها به صورتی است که هیچگاه دمده نمی شوند. این کفش های ساده اما پیچیده یکی از کفش هایی هستند که همه آقایان با هر سن و استایلی باید یکی از آن ها را داشته باشند. در این مطلب به معرفی بوت های چلسی و نحوه ست کردن آن ها در استایل ها و موقعیت های مختلف می پردازیم.

چگونه بوت چلسی مردانه را در استایل خود بهره ببرید؟

بوت های چلسی بسیار متنوع، راحت و مدرن هستند و از مدل های مجذوب نماینده و راحت جیر تا مدل های کلاسیک چرم را شامل می شوند. فرقی نمی کند که در پی داشتن استایل غیررسمی هستید یا می خواهید استایل نیمه رسمی ای داشته باشید در هر صورت این بوت ها انتخاب های بسیار عالی هستند.

برای اینکه استایل شیکی با بوت چلسی داشته باشید فقط کافی است مدل دلخواه خود و چیزهایی که به خوبی با آن ها ست می شوند را انتخاب کنید. در ادامه چگونگی ست کردن بوت چلسی در استایل را آموزش می دهیم.

بوت چلسی چیست؟

بوت چلسی یک مدل کفش است که به دوران ویکتوریا باز می گردد. این کفش به وسیله جی اسپارکس هال (J. Sparkes-Hall) که سازنده بوت برای ملکه ویکتوریا بود طراحی و ساخته شده است.

بوت های چلسی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی پوشیده و از پا خارج شوند، بعلاوه بدون بند بوده و در قسمت قوزک و مچ پا یک رویه لاستیکی یا پلاستیکی ولکانیزه شده دارند.

این مدل بوت در اصل هم برای آقایان و هم خانم ها طراحی شده است و طراحی کلاسیک آن شامل بلندی در قسمت مچ، پاشنه ای که کمی بلند است و زبانه ای که در پشت بوت وجود دارد و پوشیدن و درآوردن آن را آسان تر می سازد، است.

نام فعلی بوت از محبوبیت آن در منطقه چلسی در بندن در دهه های 50 و 60 گرفته شده است.

جنس بوت های چلسی

بوت های چلسی چرم

هنگام اضافه کردن بوت چلسی به استایل دو مدل اصلی وجود دارند که می توانید مدل دلخواه خود را از میان آن ها انتخاب کنید. نخستین مدل بوت چلسی چرم کلاسیک است. این مدل به علت براق و صاف بودن ظاهر زیبا و شیکی دارد و می تواند به سادگی به عنوان کفش رسمی با بسیاری از استایل های شیک ست گردد.

علاوه بر این بعلاوه می توان این بوت را با کت و شلوار برای موقعیت های رسمی هم ست کرد. در چنین مواقعی بوت چلسی چرم مشکی انتخاب بسیار مناسبی است. بعلاوه برای زیبایی بیشتر می توانید مدل های براق را اتنخاب کنید. از سوی دیگر بوت چلسی چرم قهوه ای هم مدل مناسبی است و می تواند با استایل های نیمه رسمی، اسمارت کژوال و غیررسمی اداری ست گردد.

بوت چلسی جیر

دومین مدل در دسترس بوت چلسی جنس جیر است. بوت های جیر چلسی غیررسمی تر از مدل های چرم کلاسیک به شمار می روند و ظاهر زیبا و راحتی را ایجاد می نمایند. به همین علت این جنس بوت چلسی برای موقعیت های رسمی کمی غیررسمی است و با استایل های غیررسمی و اسمارت کژوال به خوبی ست می گردد. مدل های جیر هم مانند بوت های چرم چلسی اغلب در رنگ های کلاسیک مشکی یا قهوه ای ساخته می شوند.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب بین رنگ ها به خاطر داشته باشید که مشکی برترین رنگ برای ایجاد استایل رسمی تر است و قهوه ای استایل غیررسمی تری را به وجود می آورد.

بعلاوه از آنجایی که جنس جیر به سادگی می تواند خیس و خراب گردد به خاطر داشته باشید که بوت های جیر خود را با محافظ ضد آب جیر بپوشانید تا آن ها را حتی در فصل زمستان شیک نگه دارید.

استایل های بوت چلسی

بوت های چلسی بسیار کاربردی بوده و می توانند با استایل های غیررسمی و رسمی پوشیده شوند. طراحی ساده و مرتب آن ها به این معنا است که می توانند مکمل تعداد بسیار زیادی از استایل ها بدون ایجاد نامرتبی در ظاهر شوند.

بنابراین فرقی نمی کند که این بوت ها را با شلوار جین یا کت و شلوار بپوشید در هر حال زیبا به نظر می رسند. ایجاد یک استایل زیبا با بوت چلسی به موقعیت بستگی دارد.

فرقی نمی کند که در پی داشتن استایل غیررسمی، اسمارت کژوال، غیررسمی کاری یا نیمه رسمی هستید بر انتخاب مدل بوت چلسی و لباس هایی که همراه آن ها می پوشید تاثیر می گذارد.

استایل غیررسمی

بوت های چلسی می توانند به سادگی برای ایجاد استایل های غیررسمی استفاده شده و جایگزین مناسبی برای کفش های کتانی به شمار می روند. با وجود اینکه می توانید هر دو مدل بوت یعنی چرم و جیر را برای داشتن استایل غیررسمی بهره ببرید اما بوت های جنس جیر ظاهر راحت تری دارند.

به صورت خاص تر بوت های جیر چلسی قهوه ای ظاهر غیررسمی مجذوب نمایندهی را که به خوبی با سایر لباس ها ست می شوند ایجاد می شوند. سعی کنید این بوت ها را با شلوار جین اسکینی، تیشرت سفید و اورشرت یا بالاپوش جین ست کنید.

استایل اسمارت کژوال

علاوه بر اینکه بوت های چلسی می توانند به سادگی برای ایجاد استایل های غیررسمی استفاده شوند بعلاوه امکان ایجاد استایل های اسمارت کژوال با آن ها هم وجود دارد. این بوت ها به علت ظاهر براقی که دارند یکی از اجزای کلاسیک کمد لباس هستند که بسیار شیک به نظر می رسند.

موارد ساده مانند شلوار جین های مشکی، سویشرت یقه اسکی، کت های چهاردکمه در ترکیب با بوت های چلسی بسیار زیبا به نظر می رسند. هر دو مدل بوت چلسی یعنی چرم و جیر می توانند برای ایجاد استایل اسمارت کژوال به کار روند.

استایل کاری غیررسمی

در صورتی که فکر می کنید بوت های چلسی فقط برای موقعیت های غیرکاری و تعطیلات مناسب هستند باید در فکر خود تجدید نظر کنید. این بوت ها به مقدار ای کاربردی هستند که می توانند برای استایل های غیررسمی کاری هم استفاده شوند. نکته کلیدی در ایجاد برترین استایل غیررسمی کاری با این بوت ها پیدا کردن تعادل است.

در ابتدا کار را با انتخاب مدل چرم بوت برای شیک نگه داشتن استایل شروع نموده اما از انتخاب مدل هایی که بیش از مقدار رسمی هستند اجتناب کنید. سپس سایر اجزای استایل خود را غیررسمی اما متناسب با استایل کاری انتخاب کنید به عنوان مثال می توانید شلوار کتان، پیراهن آکسفورد و کت بلیزر را با هم ست کنید. در صورتی که کت یا پیراهن خود را چهارخانه یا طرح دار انتخاب کنید هم استایل اسمارت کژوالی ایجاد خواهید کرد.

استایل نیمه رسمی

بوت های چلسی بعلاوه انتخاب بسیار مناسبی برای موقعیت های نیمه رسمی به شمار می روند. این بوت ها جایگزین بسیار خوبی برای کفش های آکسفورد، بروژ و لوفر در ترکیب با کت و شلوار هستند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برترین و مناسب ترین مدل آن را انتخاب کنید. در صورتی که کت و شلوار مشکی یا طوسی می پوشید برای داشتن استایل رسمی و ترکیب رنگی همخوان بوت مشکی را انتخاب کنید.

در صورتی که کت و شلوار سرمه ای یا قهوه ای را انتخاب نموده اید می توانید بوت مشکی یا قهوه ای را ست کردن با استایل خود انتخاب کنید. بعلاوه این نکته را در نظر داشته باشید که باید شلوار به صورت مرتب روی بوت قرار بگیرد تا ظاهر درخشان و شیکی داشته باشید.

چگونه از بوت های چلسی در استایل خود استفاده کنیم؟

  • مطمئن شوید که پاچه شلوار دقیقا روی قسمت بالایی بوت قرار گرفته باشد.
  • از بوت های جیر برای استایل های غیررسمی و بوت های چرمی برای استایل های شیک و رسمی بهره ببرید.
  • بوت چلسی جیر خود را با اسپری ضد آب بپوشانید تا از آن در برابر هر نوع آب و هوایی محافظت کنید.
  • بسته به اینکه چه چیزی مناسب استایل شما است رنگ مشکی یا قهوه ای را برای خود انتخاب کنید.
  • بوت های رسمی چلسی را با شلوار جین و تیشرت یا کت و شلوار ست کنید.

آیا باید شلوار جین را داخل بوت چلسی قرار دهیم؟

خیر، نیازی به قرار دادن شلوار جین داخل بوت چلسی وجود ندارد. طول ایدئال شلوار به این صورت است که شلوار دقیقا بالای بوت قرار بگیرد. در بعضی استایل ها می توان پایین شلوار جین را تا جایی تا کرد که دقیقا بالای بوت قرار بگیرد. فقط حتما از پوشیدن جوراب زیبا و رنگ تیره مطمئن شوید.

چگونه باید از بوت چلسی در استایل خود استفاده کنیم؟

بوت های چلسی یکی از کاربردی ترین انواع بوت هستند که می توانید خریداری کنید و برای ایجاد انواع مختلف استایل بهره ببرید. امکان پوشیدن این بوت ها برای ایجاد استایل غیررسمی به جای کفش های کتانی و ست کردن آن ها با شلوار جین، تیشرت سفید و اورشرت یا بالاپوش جین وجود دارد.

علاوه بر این می توان بوت های چلسی را با شلوار، سویشرت یقه اسکی و اورکت برای ایجاد استایل شیک اسمارت کژوال هم استفاده کرد. هنگام ست کردن استایل کاری غیررسمی بوت های چلسی را با شلوار کتانی، پیراهن آکسفورد و کت بلیزر بپوشید. در نهایت امکان پوشیدن این بوت ها با کت و شلوار در موقعیت های نیمه رسمی هم وجود دارد. رنگ مشکی همواره برای این بوت ها رسمی تر است اما رنگ قهوه ای برای موقعیت های غیررسمی مناسب تر است.

چه شلوارهایی برای ست شدن با بوت چلسی مناسب هستند؟

استایل های بسیاری را با شلوار و بوت چلسی می توان ایجاد کرد. بسیاری از شلوارهای غیررسمی مانند شلوار جین و شلوارهای کتانی انتخاب های مناسبی هستند اما این بوت ها با شلوارهای پشمی و کت و شلوار هم زیبا به نظر می رسند.

آیا پوشیدن بوت های چلسی راحت است؟

بوت های چلسی به این صورت طراحی شده اند که به علت وجود پنل کشانی که در کنار آن ها وجود دارد بسیار راحت پوشیده شوند. بسیاری از مدل ها دارای زبانه کششی در پشت کفش هستند که پوشیدن آن ها را ساده تر می سازد. تنها در شرایطی که پای خیلی بلند یا خیلی پهنی داشته باشید باید از یک پاشنه کش یاری گرفته و با استفاده از آن بوت خود را بپوشید.

تفاوت بین بوت چوکا و بوت چلسی چیست؟

بوت های چلسی و چوکا هر دو بوت های مچی هستند اما تنها شباهتی که دارند همین مساله است. بوت های چلسی مدلی کاربردی هستند که به سادگی پوشیده می شوند و پنل کشسانی در هر دو طرف و زبانه کشسانی در پشت دارند و به صورت کلی جلوی آن ها گرد است. بوت های چلسی در جنس های مختلفی فراوری می شوند اما جنس چرم رایج ترین مدل در بین آن ها است. از سوی دیگر بوت های چوکا بوت های بنددار غیررسمی تری هستند که دو یا سه سوراخ برای بند کفش دارند. این مدل بوت اغلب از جیر ساخته می گردد و اغلب جلوی آن گرد است و از قدیم به این صورت بوده است که بدون آستر تهیه می شده است.

منبع: The Trend Spotter

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه بوت چلسی مردانه را در استایل خود بهره ببرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بوت چلسی مردانه را در استایل خود بهره ببرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید