کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری رسید

به گزارش وبلاگ حرف دل، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، کتابخانه مرکزی خرم آباد که 22 سال قبل کلنگ آن به زمین زده شده بود روز آدینه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استاندار لرستان، در خرم آباد به بهره برداری رسید.

کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری رسید

کتابخانه مرکزی خرم آباد یکی از مطالبات دیرین مردم لرستان و به عنوان بزرگ ترین پروژه فرهنگی این استان، با مساحت 7 هزار و 603 متر مربع گنجایش 100 هزار نسخه در مخزن اصلی که 26 هزار نسخه آن تا به امروز ثبت شده و 20 هزار نسخه دیگر نیز در نوبت ثبت و آنالیز واقع شده است، فعالیت خود را شروع نموده است.

در این کتابخانه علاوه بر بخش های معمول کتابخانه های عمومی، خدمات نوی نیز برای اولین بار به مراجعان ارائه می گردد که بخش ناشنوایان، نابینایان، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، تالار سنتی، مخزن کتاب نوجوان، ساخت کده، بخش استان شناسی، از خدمات نو این کتابخانه است.

کلنگ کتابخانه مرکزی خرم آباد در سال 80 بر زمین زده شد، اما ساخت آن به دلایل مختلف با کندی پیش می رفت که طی سفر آذر ماه 1400 ریاست جمهوری به لرستان با اختصاص 40 میلیارد مصوبات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی فاز نخست تکمیل شد و شهریور 1401 در سفر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی به لرستان، ساختمان فاز نخست کتابخانه افتتاح شد .

پس از تکمیل فاز نخستِ ساختمان این کتابخانه، با مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرآیند بازطراحی و تجهیز آن با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال انجام شد.

با بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد متراژ کتابخانه ای استان از 17 هزار متر به 24 هزار و 500 متر در استان رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه مرکزی خرم آباد به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید