کمیاب ترین بچه فیل جهان با رنگی استثنایی

به گزارش وبلاگ حرف دل، بچه فیل صورتی در حالی در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی دیده شد که مشغول لذت بردن از آب بازی بود.

کمیاب ترین بچه فیل جهان با رنگی استثنایی

به گزارش وبلاگ حرف دل ، این فیل کمیاب پوست صورتی و موهای روشن دارد که در نتیجه بیماری ارثی آلبینیسم به این شکل درآمده است. آلبینیسم نوعی اختلال ژنتیکی است که فراوری مولکولی به نام ملانین را متوقف می نماید و در نتیجه جانور رنگدانه چشم، مو و پوست را از دست می دهد.

این اختلال نادر در هر 10000 تولد فقط یک بار در پستانداران حیات وحش رخ می دهد. تخمین زده می گردد که فیل حدوداً یک ساله باشد.

آلبینیسم یک بیماری نادر است زیرا مغلوب است و تنها زمانی خود را نشان می دهد که هر دو والدین حامل ژن جهش یافته باشند و آن را به بچه ها خود منتقل نمایند. این شرایط باعث ضعف بینایی می گردد. فقدان رنگدانه رشد چشم ها را مختل می نماید، که می تواند بر توانایی حیوان در جستجوی علوفه برای غذا یا ردیابی و شکار پیروز طعمه تأثیر بگذارد. در عین حال، فقدان خز، فلس یا پوست رنگی به این معنی است که آنها اغلب توانایی خود را برای استتار در برابر محیط خود از دست می دهند و پنهان شدن از شکارچیان یا طعمه ها را سخت تر می نماید.

در بچه فیل صورتی در طبیعت واقعی است! بیشتر درباره این فیل کمیاب بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کمیاب ترین بچه فیل جهان با رنگی استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیاب ترین بچه فیل جهان با رنگی استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید