با برنج، نان خانگی درست کنید

به گزارش وبلاگ حرف دل، ما یک شیرینی سنتی داریم به نام نان برنجی که نوع مرغوب آن کرمانشاهی است ولی این شیرینی تنها نان برنجی موجود نیست.

با برنج، نان خانگی درست کنید

با آرد برنج و حتی برنج پخته هم نان خوشمزه و البته عجیبی می توان درست کرد که مطمئنا پیش از این آن را نخورده اید؛ ولی امتحان آن ضرری ندارد.

مواد لازم

115 گرم کره آب شده

225 گرم آرد

3 عدد تخم مرغ

80 گرم آرد برنج

2 ق چ بیکینگ پودر

2 /1 ق چ جوش شیرین

2 /1 ق چ نمک

یک ق چ پودر دارچین

2 /1 ق چ پودر جوزهندی

2 /1 ق چ پودر زنجبیل

60 گرم برنج آب کش شده

60 گرم مغز گردو

70 گرم کشمش

200 گرم پودرقند

115 گرم شکر قهوه ای

2 عدد هویج (ریز رنده شود)

به اندازه لازم پودر قندبرای تزئین

1. کف و دیواره های قالب مستطیل شکل 900 گرمی مخصوص نان را با کره چرب کنید و با کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. روی کاغذ را هم اندازهی آرد بریزید.

آرد، آرد برنج، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، دارچین و جوزهندی را در کاسه ای با هم مخلوط کرده و در کاسه دیگری الک کنید. برنج آب کش شده، مغزگردو و کشمش را هم اضافه کنید و مواد را هم بزنید. این مخلوط را به تپه ای تبدیل کرده و وسط آن را با قاشق گود کنید و کناری بگذارید.

2. تخم مرغ ها را در کاسه ای بریزید و با استفاده از همزن مدت دو دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ حالت پف کرده کرم رنگ پیدا کند. پودر قند و شکر قهوه ای را هم بیفزایید و مدت دو دقیقه دیگر هم بزنید. سپس کره آب شده و پس از آن هویج رنده شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. فر اجاق گاز را با دمای 180 درجه سانتی گراد، 350 درجه فارنهایت یا شماره چهار روشن کنید تا گرم شود. مخلوط تخم مرغ، شکر و هویج را داخل گودال میان مواد خشک بریزید و با چنگال شروع به مخلوط کردن مواد کنید تا خمیری نرم حاصل شود. این مایه را خیلی هم نزنید.

3. مایه نان را در قالبی که از پیش آماده کرده بودید بریزید و مدت یک ساعت یا یک ساعت و ربع با همان دمای فر حرارت دهید تا طلایی رنگ شود. بعد از گذشت یک ساعت و خورده ای قالب را از فر بیرون آورده و کناری بگذارید تا سرد شود و سپس آن را برگردانید. در خاتمه روی نان پودر قند بریزید و سرو کنید.

فوت وفن

اگر می بینید که تغییر رنگ نان بسیار سریع است و ممکن است بسوزد، روی دهانه قالب را کاغذ فویل آلومینیوم بکشید.

منبع: همشهری آنلاین

به "با برنج، نان خانگی درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برنج، نان خانگی درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید