با دراکو دراگون، سریع ترین شاسی بلند دنیا آشنا شوید

به گزارش وبلاگ حرف دل، شاسی بلند برقی دراکو دراگون با درب های گالووینگ در نمایشگاه بین المللی خودروی لس آنجلس رونمایی شد. آن طور که شرکت استار ت آپی دراکو ادعا نموده، شتاب صفر تا صدی این شاسی بلند با توجه به حداکثر سرعت 321 کیلومتر در ساعتی این خودرو، در عرض 1.9 ثانیه اتفاق می افتد. دراکو موتورز با بهره گیری از پیشرانه هایی با مجموع قدرت 2000 اسب بخار، دومین محصول خود را روانه بازار جهانی خودروها خواهد نمود.

با دراکو دراگون، سریع ترین شاسی بلند دنیا آشنا شوید

شاسی بلند برقی دراکو دراگون را باید تکمیل کننده ابرخودروی GTE EV به شمار آورد که سال 2020 نگاه های زیادی معطوف به خود کرد. عرضه این محصول نشان دهنده این موضوع است که این گروه خودروساز اهداف بسیار بزرگی در سر دارد. درب های گالووینگ دراکو دراگون در ابعاد بسیار بزرگی طراحی شده که شبیه به بال است و دسترسی راحت تر سرنشینان را به صندلی های جلو و عقب فراهم می نماید. کابین این خودرو نیز برای نشستن حداکثر 5 نفره توسعه یافته است.

اما سوال اصلی در خصوص این خودرو این است که چگونه دراکو دراگون، به عنوان یک شاسی بلند برقی می تواند شتابی در حد سریع ترین خودروهای دنیا فراوری کند؟ قدرت این خودرو از پیشرانه چهارموتوره مشابه ابرخودروی GTE EV ناشی می گردد. در واقع روی چرخ این خودرو یک موتور الکتریکی و یک پک باتری تعبیه شده است.

هنوز اطلاعات چندان دقیقی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده، اما پیش بینی می گردد که دراکو دراگون از فناوری شارژ سریع 500 کیلوواتی پشتیبانی نموده و در عرض 10 دقیقه باتری های آن حدود 80 درصد شارژ خواهد شد. بعلاوه سیستم اختصاصی دراکو دراگون که Drako DriveOS نامیده می گردد، در حقیقت یک ECU چند هسته ای است که کنترل این شاسی بلند را به دست گرفته است.

از دیگر عوامل موثر در عملکرد بی نظیر این خودرو باید به بدنه فیبر کربنی آن اشاره نمود. بهره گیری از این ماده قدرتمند، افزایش استحکام و کاهش 50 درصدی وزن آن را به همراه داشته و به حدود 2,253 کیلوگرم رسیده است. اگرچه وزن این خودرو از تسلا X Plaid کمتر است، اما برد و قدرت بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

درون کابین دراکو دراگون طیف گسترده ای از فناوری های پیشرفته در دسترس سرنشینان است که از جمله ی آن ها باید به نمایشگر لمسی بزرگ 17.1 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی کوچک تر، دو نمایشگر برای دوربین هایی که جایگزین آینه های جانبی شده اند و دو تبلت بزرگ برای سرنشینان عقب اشاره نمود. آن طور که شنیده می گردد، سریع ترین شاسی بلند دنیا از سال 2026 با قیمت پایه 290 هزار دلار در اختیار علاقه مندان و مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "با دراکو دراگون، سریع ترین شاسی بلند دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دراکو دراگون، سریع ترین شاسی بلند دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید