بخشی از مشخصات دوربین سری پیکسل 7 لو رفت

به گزارش وبلاگ حرف دل، اینطور که به نظر می رسد، پرچم داران سری پیکسل 7 هم جز یکی از بهترین پرچم داران بازار از لحاظ دوربین خواهند بود چرا که با توجه به خبر تازه، ظاهرا گوگل بار دیگر برای دوربین این محصولات برنامه دارد.

بخشی از مشخصات دوربین سری پیکسل 7 لو رفت

گوگل در حال حاضر یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند به حساب نمی آید چرا که هم محصولات بسیار کمی دارد و هم اینکه بازار عرضه این محصولات خیلی محدود است. یعنی نه تنها هر سال تعداد انگشت شماری گوشی هوشمند با برند پیکسل راهی بازار می شود بلکه هر کسی هم امکان خرید آن ها را ندارد چون برنامه گوگل این است که فقط در بازار آمریکا، با اپل و سامسونگ به رقابت بپردازد که البته فعلا خیلی هم در این زمینه پیروز نبوده است.

اما شرکت آمریکایی برای اینکه در دراز مدت بتواند رقبای خود را به چالش بکشاند برنامه هایی در سر دارد. گوگل با تمرکز بر کیفیت دوربین که طی چند سال اخیر بین کاربران اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است، تلاش کرد توجه کاربران را به خود جلب کند. در شرایطی که اپل و سامسونگ این سال ها با سنسورهای قدرتمندی که روی گوشی های شان تعبیه می کنند در بین کاربران محبوبیت بالایی دارند، گوگل تصمیم گرفت دست به کار جالبی بزند و پرچم داران سال 2021 خود را منحصرا با تمرکز بر دوربین راهی بازار کند. سری پیکسل 6 تراشه اختصاصی تنسور را به عنوان قلب تپنده در خود دارد که در امور پردازشی و گرافیکی خیلی در حد و اندازه های اسنپدراگون 8 نسل 1 یا A15 نیست اما به سیستم پردازش تصویر قدرتمندی مجهز شده که باعث شده پیکسل های نو در زمینه عکاسی کم نظیر ظاهر شوند.

انتظار می رود امسال هم دقیقا شاهد همین فرایند باشیم. یعنی پیکسل 7 هم با تراشه ای اختصاصی، شاید نسل دوم تنسور و سیستم پردازش تصویر نوتر و بهتر راهی بازار شوند. در حال حاضر پیکسل 6 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی و مدل پرو هم علاوه بر این دو، از یک دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با امکان زوم 4 برابری اپتیکال بهره می برند. حالا به نظر می رسد حداقل از لحاظ مگاپیکسل، سری پیکسل 7 که شامل دو مدل استاندارد و پرو می شود از همین سنسورها بهره خواهند برد.

در این رابطه یک خبر خوب وجود دارد و یک خبر بد. اپل چندین سال است که از سنسور 12 مگاپیکسلی برای گوشی هایش استفاده می کند اما هر بار شاهد بهبود عملکرد عکاسی و فیلم برداری در گوشی های این شرکت هستیم به گونه ای که آیفون 13 پرو مکس امسال با اختلاف بسیار زیادی به نسبت آیفون 12 پرو مکس در صدر جدول وب سایت Dxomark قرار گرفته است. این در حالی است که هر دو گوشی سنسور 12 مگاپیکسلی دارند.

خوشبختانه گوگل هم هیچگاه خود را محدود به سخت افزار نکرد و به نظر نمی رسد این کار را انجام دهد. چندین سال است که شرکت آمریکایی فقط به لطف نرم افزار توانسته با بهترین های بازار از لحاظ عکاسی رقابت کند و در بسیاری مواقع هم سطح یا حتی بهتر از آن ها نیز ظاهر می شود. طبق گفته های افشاگری که به تازگی خبری در رابطه با دوربین سری پیکسل 7 منتشر کرده، تراشه بکار رفته در این دو گوشی به گونه ای بهینه خواهد شد تا پتانسیل های پنهان سنسورهای یادشده به کار گرفته شوند و در نتیجه کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت و ضبط شده با پرچم داران مورد انتظار شرکت افزایش پیدا کند.

از لحاظ ظاهری هم به نظر می رسد پرچم داران نو همچنان همان طراحی نسل کنونی را حفظ کنند. یعنی یک ماژول مستطیلی ساف در امتداد پنل پشتی و به صورت افقی با این تفاوت که این بار گوشه های ماژول با فریم کناری ادغام می شود تا ظاهر یک دست تر و زیباتری به گوشی بدهد. همچنین به نظر می رسد لنزهای بکار رفته درون این دو گوشی هم اندکی بزرگ تر از قبل خواهند بود.

از جمله اطلاعاتی که در رابطه با دو گوشی مورد انتظار گوگل داریم شامل نمایشگر 6.3 اینچی برای مدل استاندارد و 6.7 اینچی برای مدل پرو می شود. به احتمال زیاد باید شاهد استفاده از نسل دوم تراشه تنسور در این دو گوشی باشیم که انتظار می رود در رویداد I/O شرکت اطلاعاتی در رابطه با آن منتشر شود. لازم به ذکر است سری پیکسل 7 به احتمال فراوان به همراه ساعت هوشمند پیکسل واچ در ماه اکتبر امسال رسما رونمایی خواهند شد، البته اگر تغییری در برنامه های گوگل بوجود نیاید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "بخشی از مشخصات دوربین سری پیکسل 7 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از مشخصات دوربین سری پیکسل 7 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید