توسعه استارت آپ ها با سرمایه خطرپذیر امکان پذیر است

به گزارش وبلاگ حرف دل، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان با دادن وام شکل نمی گیرند، بلکه سرمایه خطر پذیر است که باعث توسعه استارت آپ ها می گردد.

توسعه استارت آپ ها با سرمایه خطرپذیر امکان پذیر است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ حرف دل، سورنا ستاری، عصر امروز از محصولات 17 مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارتی پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه این بازدید و در جمع وبلاگ حرف دل گفت: شرکت های دانش بنیان در استان فعال هستند و ما مسائل و مسائل آنان را دنبال می کنیم؛ اما مهم این که زیست بوم فناوری در خراسان رضوی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان پول ساز هستند و معمولا این شرکت هابه دنبال تسهیلات نمی روند، بلکه با سرمایه خود فعالیت می نمایند.

ستاری ادامه داد: با این وجود از این شرکت ها طبق قانون حمایت های بسیاری انجام می گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در سال گذشته بانک ها بیش از 20 هزار میلیارد تومان به این حوزه تسهیلات دادند؛ اما باز هم تاکید می کنم که این شرکت ها با دادن وام شکل نمی گیرند، بلکه سرمایه خطر پذیر است که باعث توسعه استارت آپ ها می گردد.

وی همچنین از بهره برداری کارخانه نوآور خراسان رضوی تا انتها سال اطلاع داد و توضیح داد: در این کارخانه که الگوی خوبی برای سایر شهرداری های کشور است، ما هزینه ای نکرده ایم، بلکه این توسط شهرداری مشهد انجام شده است.

در ادامه مدیر مرکز رشد فرهنگی و فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: مرکز رشد فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سال 93 راه اندازی و 50 شرکت را مورد حمایت خود قرار داد و اکنون این شرکت ها مستقل شده اند.

علیرضا جاوید عرب شاهی با اشاره به این که در حال حاضر 29 شرکت دیگر در این مرکز مستقر هستند، اضافه کرد: این مرکز 100 میلیون تومان به هر شرکت در جهت حمایت از آن ها وام پرداخت می نماید.

مدیر مرکز رشد فرهنگی و فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه با بیان این نکته که 10 درصد درآمد ناخالصی کشور های دیگر از محصولات و صنایع خلاق شان است، گفت: ما هم باید کوشش کنیم و درآمد کشور در این زمینه را به متوسط دنیا برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توسعه استارت آپ ها با سرمایه خطرپذیر امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه استارت آپ ها با سرمایه خطرپذیر امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید