جدیدترین ناکامی جدیدی و تیر علیه پرسپولیس، یک انتخاب جنجالی دیگر

به گزارش وبلاگ حرف دل، در این هفت روز ورزش که تیم اعزامی ایران به المپیاد جهانی شطرنج صاحب مدال برنز شد اما جودوکاران ایران در رقابت های مسترز صاحب هیچ عنوانی نشدند، نماینده باشگاهی ایران در مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان قهرمان شد.

جدیدترین ناکامی جدیدی و تیر علیه پرسپولیس، یک انتخاب جنجالی دیگر

اتفاق مهم دیگری که در این هفته و برای کشتی رقم خورد، برگزاری مجمع انتخاباتی بودکه طی آن رسول خادم با رای قاطع اعضای مجمع در جایگاه خود ابقا شد. در فوتبال هم علاوه بر برگزاری مجمع عمومی فدراسیون، مهمترین اتفاق حذف پرسپولیس از جام حذفی بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

قهرمانی بیمه رازی در مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان

تیم بیمه رازی توانست با غلبه بر تیم سینا صنعت ایذه در دیدار فینال چهارمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. فینال این رقابت ها جمعه شب گذشته در اصفهان برگزار گشت و طی آن بیمه رازی به برتری 8 بر 2 دست یافت. در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز تیم بیوک شهیر ترکیه مقابل تیم گئورگین کلاب گرجستانبه برتری رسید و عنوان سومی رقابتهای جام باشگاه های جهان را از آن خود کرد.

قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل لیگ کاراته

پرونده دور رفت رقابتهای سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور جمعه گذشته با قهرمانی دانشگاه آزاد در سالن غدیر تهران بسته شد. در هفته چهارم این رقابت ها دانشگاه آزاد با کسب دو پیروزی متوالی عنوان قهرمانی نیم فصل را با 27 امتیاز کسب کرد. در جدول رده بندی بیمه تعاون با 24 امتیاز بر سکوی دوم قرار گرفت. تیم مناطق نفت خیز جنوب هم با 21 امتیاز سوم شد.

پتروشیمی قهرمان نیم فصل لیگ تنیس روی میز شد

با برگزاری دیدارهای هفته پنجم دور رفت لیگ برتر تنیس روی میز ایران، این مرحله از مسابقات جمعه گذشته به انتها رسید. در انتها این مرحله از رقابت ها پتروشیمی با ایستادن در صدر جدول رده بندی عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد.

برادر برانکو مربی پرسپولیس شد

بعد از جدایی سرتن چوک دستیار برانکو ایوانکوویچ در تیم فوتبال پرسپولیس، مسئولان باشگاه با برادر برانکو برای حضور در این تیم به جای چوک به توافق رسیدند. بر این اساس زلاتکو ایوانکوویچ از اواسط این هفته برای همکاری با سرخپوشان به تهران سفر کرد.

انتها دوره ریاست مقصودلو در فدراسیون کبدی

با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی ریاست چندساله محمدرضا مقصودلو در این فدراسیون بالاخره به انتها رسید. در این مجمع که شنبه گذشته برگزار گشت، عباس خواجه اورسجی با کسب 33 رای از 41 رای ماخوذه به عنوان رئیس چهار سال آینده انتخاب شد.

رکوردزنی در بسکتبال

مهلت 10 روز کاری مشخص شده برای ثبت نام کاندیداهای فدراسیون بسکتبال در حالی یکشنبه گذشته به انتها رسید که در مجموع 24 نفر کاندیدای ریاست این فدراسیون شدند. ثبت نام این تعداد کاندیدا، یک رکورد در تاریخ برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی به حساب می آید. بر اساس ثبت نام های اجرا شده 1-مازیار ناظمی 2-محمدحسین انصاری جعفری 3- کرم الله علیمرادی 4-رامین طباطبایی 5- حسن میرزاآقا بیک، 6-محمد رضاعلی 7- محمدیوسفی صادق لو 8-حمید گرامیان 9- نعیمه موسوی 10- داریوش سلیمی 11- مازیار صبحی 12- سیدمهرداد هاشمی 13- همایون ایزدپناه 14- جواد داوری 15- سیدحسن طباطبایی 16-ناصر رضایی 17- رمضانعلی دولو 18- محمد علیپور 19- بهروز منتقمی 20- علی حایک 21-رضا درویش 22- رضا مهندسی 23 - مهرداد آگین و 24 - شبنم کلاهی افراد کاندیدا برای انتخابات فدراسیون بسکتبال هستند.

حجازی به جای درخشان در راس کادر فنی نفت

باشگاه نفت تهران که امسال با حواشی خیلی زیادی روبرو است که البته بخشی از آنها به خاطر تغییرچندباره سرمربی پیش از آغاز فصل ایجاد شد، دوباره با جابه جایی و تغییر و تحول در این بخش روبرو شد چراکه حمید درخشان به خاطر مسائل مالی و خیلی از حواشی ایجاد شده، یکشنبه گذشته با بازیکنان تیمش در رختکن خداحافظی کرد. با استعفای درخشان، مسئولان نفت آتیلا حجازی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردند هرچند به خاطر برخی مسائل اجازه ثبت قرارداد رسمی با این مربی را ندارند.

نایب قهرمانی تیم فوتبال پنج نفره ایران در آسیا

تیم ملی فوتبال پنج نفره که با صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی صاحب سهمیه رقابت های جهانی اسپانیا شده بود، در این مرحله از مسابقات مقابل چین باخت و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. ملی پوشان کشورمان پیش از فینال آسیایی خود که یکشنبه گذشته برگزار گشت پیروز به شکست تیم های کره جنوبی، مالزی و تایلند شده بودند.

صعود عابدینی و پاکدامن در رنکینگ جهانی

طی این هفت روز ورزش و در چارچوب مسابقات شمشیربازی جام جهانی مکزیک در اسلحه سابر، مجتبی عابدینی که بدون انجام بازی به جدول اصلی و 64 نفره صعود کرد پیروز به کسب جایگاه دوازدهم شد. علی پاکدامن دیگر نماینده کشورمان نیز با کسب جایگاه بیستم به کار خود در این رقابت ها انتها داد. عملکرد این دو نماینده کشورمان منجر به صعود آنها در رنکینگ جهانی شده است. بر این اساس عابدینی که در رنکینگ ماه گذشته صاحب جایگاه شانزدهم بود به رده چهاردهم صعود کرده است. علی پاکدامن نیز از رده پانزدهم به رده سیزدهم ارتقا یافته است.

مدال برنز المپیاد جهانی شطرنج به ایران رسید

رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج زیر 16 سال با شرکت 28 تیم به میزبانی هند برگزار گشت. تیم ملی شطرنج کشورمان که با ترکیب سیدمحمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، آرین غلامی، مهدی غلامی و آنوشا مهدیان در این مسابقات حضور پیدا کرده بود در دور نهم و انتهای به پیروزی قاطع 4 بر صفر مقابل بلاروس دست پیدا کرد و به مدال برنز این مسابقات رسید این در حالی است که سال گذشته ایران عنوان قهرمانی المپیاد جهانی را از آن خود کرد. در این دوره اما روسیه پیروز به کسب این عنوان شد ضمن اینکه هند هم در جایگاه دوم ایستاد.

دست خالی ایران از رقابت های جودو مسترز روسیه

جودو ایران از اعزام دو نماینده به مسابقات مسترز روسیه صاحب هیچ مدال و عنوانی نشد. این رقابت ها در این هفته و با حضور 214 جودوکار از 41 کشور در سن پترزبورگ برگزار گشت. سعید ملایی یکی از دو نماینده ایران در روسیه بود که با دو پیروزی و دو شکست در وزن 81- کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفت. محمدمحمدی بریمانلو هم دیگر نماینده ایران بود که در همان دور نخست وزن 73- کیلوگرم و در پیکار با آرتور مارگلدیون از کانادا مغلوب شد و از دور مسابقات حذف شد.

ابقای رسول خادم در فدراسیون کشتی با صد در صد آرا

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی سه شنبه در حالی برگزار گشت که به جز رسول خادم و عباس جدیدی چهار کاندیدای دیگر از حضور در انتخابات کناره گیری کردند. در رای گیری برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون کشتی، 40 رای به داخل صندوق انداخته شد که طی آن خادم صد در صد آرا را به خود اختصاص داد و پیروز شد برای یک دوره چهارساله دیگر ریاست این فدراسیون را عهده دار شود. قبل از رای گیری البته عباس جدیدی محل انتخابات را ترک کرد اما از حاضران خواست این حرکت را به حساب قهر کردن نگذارند!

نیمه نهایی جام حذفی بدون پرسپولیس

تیم پرسپولیس که با شکست بادران به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی صعود کرد، سه شنبه و در این مرحله از رقابت ها در ضربات پنالتی مغلوب صنعت نفت آبادان شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. سرخ ها در ضربات پنالتی بدشانس بودند و تیر دروازه دوبار بازیکنان این تیم را ناکام گذاشت. همزمان با این دیدار که با تساوی یک بر یک در وقت قانونی به انتها رسید، استقلال خوزستان هم بعد از تساوی بدون گل در وقت قانونی دیدار برابر تراکتورسازی پیروز شد این تیم را در ضربات پنالتی 4 بر 3 شکست دهد تا همراه با تیم دسته اولی خونه به خونه بابل که در مصاف با تیم لیگ برتری گسترش فولاد تبریز به برتری 2 بر صفر دست یافت، به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

آخرین دیدار مرحله یک چهارم جام حذفی هم چهارشنبه برگزار گشت و طی آن استقلال تهران در مصاف با ایرانجوان بوشهر به برتری3 بر صفر رسید. همچنین قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار گشت. بر این اساس، استقلال در آبادان میهمان صنعت نفت است و خونه به خونه به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت.

اسلامیان عضو هیات رئیسه فدراسیون شد

مجموع عمومی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه برگزار گشت. این مجمع با دستور جلسه تصویب صورت حسابهای مالی، تصویب آیین نامه انضباطی جدید و انتخاب یک عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون برگزار گشت و در انتها، جنجالی شد. در این مجمع، محمود اسلامیان در رقابت با شهاب الدین عزیزی خادم توانست عضو هیات رئیسه انتخاب شود ولی تعدادی از نزدیکان عزیزی خادم در انتهای مراسم به سمت تاج حمله ور شدند و حضور وی در این فدراسیون را غصبی دانستند!

منبع: خبرگزاری مهر

به "جدیدترین ناکامی جدیدی و تیر علیه پرسپولیس، یک انتخاب جنجالی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ناکامی جدیدی و تیر علیه پرسپولیس، یک انتخاب جنجالی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید