خبرنگاران رییس انجمن: در سال 99 توجه دنیا را به اسکیت هاکی ایران جلب کردیم

به گزارش وبلاگ حرف دل، تهران- خبرنگاران- رییس انجمن اسکیت هاکی گفت: در این مدت توجه جهان به تیم ملی هاکی روی یخ جلب شد و موفقیت های زیادی در سال گذشته داشتیم که در صورت ادامه حمایت ها این افتخارآفرینی ها هم بیشتر می گردد.

خبرنگاران رییس انجمن: در سال 99 توجه دنیا را به اسکیت هاکی ایران جلب کردیم

کاوه صدقی روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ حرف دل گفت: سال کرونایی سختی را پشت سر گذاشتیم و هاکی بازان در سال 98 مسابقه رسمی نداشتند و اولین دوره مسابقات را در سال 99 با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم. مسابقات چهارجانبه در بخش مردان و سه جانبه در بخش زنان برپا شد و یک بازی صبح و یک بازی هم شب برپا می شد تا تیم ها با هم تداخل نداشته باشند.

وی اضافه نمود: مسابقات بواسطه پیست یخی رونق خوبی گرفت و حتی عضو فدراسیون جهانی شدیم. اصلی ترین موضوع این است که حق پخش تلویزیونی گرفتیم و بودجه ای که فدراسیون نداشت از حامی اقتصادی تامین کردیم. همچنین در مسابقات امارات شرکت کردیم و به مدال برنز رسیدیم.

رییس انجمن اسکیت هاکی یادآور شد: در این مدت توجه جهان به ما جلب شد و رشد بسیار داشتیم و حتی اردوهای تیم ملی هاکی را هفته ای یکبار برپا کردیم. سال جاری هم مسابقات چلنج کاپ آسیا برای زنان و مردان را در پیش داریم. زمان جدید برگزاری این مسابقات هنوز اعلام نشده است. علاوه بر آن بازی های زمستانی چین را در بهمن ماه در پیش داریم. یک کاپ توسعه را در آلمان به دعوت فدراسیون جهانی داریم که تاریخ آن هنوز تعیین نیست. علاوه بر آن در سفر رییس کمیته ملی المپیک به روسیه رایزنی با رییس مجلس این کشور و تیم ملی ایران به کاپ آزاد روسیه دعوت شد.

وی توضیح داد: فدراسیون تنها 100 میلیون بودجه برای تیم ملی هاکی روی یخ در نظر گرفته اما ما 40 بازیکن داریم و به هر کدام تنها 2 میلیون می رسد. این در حالی است که آنان سالی 4 چوب هاکی استفاده می نمایند که قیمت هر کدام 2 میلیون است. راه سختی را در حمایت از ورزشکاران داریم. کسب مدال های بیشتر مستلزم توجه بیشتر به این رشته است.

صدقی اضافه نمود: شخصا به عنوان رییس انجمن اسکیت هاکی شرمسار ورزشکاران هستم که از نظر تامین بودجه دچار مشکل هستیم. اگر بخواهیم آینده روشنی در افتخارآفرینی ورزش رقم بخورد باید در یک نهاد اجماع ساز همچون مجلس تصمیم جدی برای توجه به نخبه های ورزشی گرفته گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رییس انجمن: در سال 99 توجه دنیا را به اسکیت هاکی ایران جلب کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس انجمن: در سال 99 توجه دنیا را به اسکیت هاکی ایران جلب کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید