دیدی نو جایگزین کتاب باز می گردد؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، دیدی نو برنامه ای ترکیبی در حوزه کتاب است که شبکه نسیم همزمان با هفته کتاب این برنامه را روی آنتن می برد. اما مجری برنامه برخلاف آنچه پیش تر اعلام شده بود، حمید گلی نیست و شهرام صبور آن را اجرا می نماید؛ موضوعی که حالا تهیه کننده درباره آن شرح داده است.

دیدی نو جایگزین کتاب باز می گردد؟

مهران میرصالحی ـ تهیه نماینده برنامه دیدی نو ـ در گفت و گویی با ایسنا ابتدا درباره علت تغییر مجری، اصل ماجرا را تداخل کاری حمید گلی با برنامه ای دیگر مطرح کرد و در این زمینه شرح داد: درباه انتخاب آقای گلی باید بگویم من سال ها با عمو های فیتیله ای همکاری داشتم و با خود آقای حمید گلی ارتباط دوستی دیرینه ای دارم. مجری ای که برای این کار مد نظرمان بود، اولین خصیصه اش باید اهل کتاب بودن می بود که آقای گلی این خصیصه را داشتند و بسیار اهل مطالعه هستند. ضمن اینکه ایشان اجرای خارج از برنامه بچه ها هم در شبکه های مختلف داشتند. بر این اساس قرار شد آقای گلی در برنامه حضور داشته باشند، اما به علت تعویق در آماده سازی دکور و پیش نرفتن برنامه، از نظر زمان بندی به مشکل برخوردیم و در نتیجه برای اجرای این پروژه و پروژه ای که قبلا آقای گلی به آن تعهد داده بود، تداخل پیش آمد؛ بنابراین ایشان امکان همکاری با ما را نداشتند و بنابراین آقای صبور قبول زحمت کردن و ما در خدمت ایشان هستیم.

میرصالحی سپس در پاسخ به اینکه عنوان می گردد این برنامه قرار است جایگزین برنامه کتاب باز باشد، اظهار کرد: باید بگویم در ارتباط با کتاب اگر در هر شبکه ای روزی یک برنامه روی آنتن داشته باشد باز هم صدا و سیما ظرفیت دارد. هیچ برنامه کتابی جای دیگری را تنگ نمی کند. تنها نقطه اشتراک این برنامه با کتاب باز موضوع برنامه است که هر دو برنامه به حوزه کتاب می پردازند.

این تهیه نماینده در ادامه درباره رویکرد برنامه دیدی نو گفت: هدف اول این برنامه در وهله نخست ترویج مستقیم کتاب نیست بلکه ترویج کتاب هدف دوم برنامه است. هدف اول این است که فرهنگ ترویج کتاب در جامعه را داشته باشیم. یعنی در کنار شغل های نشر کتاب، تالیف و نویسندگی و ... یک طبقه شغلی دیگر به نام معرفی کتاب ایجاد کنیم. تفاوت این برنامه نسبت به افرادی که در حوزه کتاب برنامه دارند این است که دنبال اشخاصی هستیم که به هر علت خیلی با کتاب درگیر نیستند. تمام هدف ما این است که این بخش از جامعه را درگیر کتاب کنیم.

میرصالحی بعلاوه درباره آیتم های برنامه شرح داد: در ارتباط با موضوع بندی این برنامه در حوزه کتاب، انواع و اقسام موضوعاتی که می تواند ظرفیت نمایشی داشته باشد را استفاده کردیم که شامل موضوعات ادبیات کلاسیک، ادبیات فانتزی، ادبیات نوجوان، ادبیات مقاومت، سرگذشت نامه، زندگی نامه می گردد و متمرکز به یک موضوع نیستیم. در هر برنامه سه آیتم نمایشی داریم و سه کتاب را معرفی می کنیم. ابتدا بخش هایی از کتاب به وسیله آقای صبور روایت می گردد و هر گروهی که نماینده کتاب است، در سه قالب نمایشی قطعه ای از این کتاب را اجرا می نمایند. یک بار نمایش صحنه، یک بار نمایش رادیویی و یک بار هم قطعه ای از کتاب به صورت تابلوی سه بعدی روایت می گردد.

وی با بیان اینکه این برنامه صرفا برای بزرگسالان نیست، شرح داد: ما برنامه را برای سه رده سنی در نظر گرفته ایم که شامل 38 قست 55 دقیقه ای است. 32 برنامه برای بزرگسال و خانواده، سه برنامه برای نوجوان و سه برنامه برای حوزه کودک تدارک دیده شده است.

به گفته تهیه نماینده اولین قسمت از برنامه دیدی نو همزمان با هفته کتاب از سه شنبه (24 آبان ماه) ساعت 18 و 30 دقیقه از شبکه نسیم روی آنتن رفت.

منبع: فرارو

به "دیدی نو جایگزین کتاب باز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدی نو جایگزین کتاب باز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید