ربات جراح MIRA به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

به گزارش وبلاگ حرف دل، دانشگاه نبراسکا واقع در لینکلن و شرکت فناوری پزشکی Virtual به تازگی یک ربات جراحی برای ارسال به ایستگاه فضایی بین المللی طراحی نموده اند.

ربات جراح MIRA به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

به گزارش وبلاگ حرف دل، ناسا برنامه های بزرگی برای آینده پرواز های فضایی دارد، به همین علت است که این آژانس فضایی پرداخت 100 هزار دلار را برای یاری هزینه ساخت این ربات، به عهده گرفته است. این مبلغ به منظور آماده سازی یک ربات جراحی برای آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2024 در نظر گرفته شده است.

این ربات جراح که MIRA نام دارد، از راه دور به وسیله جراحان کنترل می گردد. MIRA که در داخل قفسه ای به میزان یک مایکروویو قرار گرفته است، قادر است بافت را برش داده و حلقه ها را در امتداد یک سیم حرکت دهد. در سال آینده جان فاریتور یکی از بنیانگذاران برش مجازی و پروفسور مهندسی و یکی از توسعه دهندگان این ربات، به همراه یک دانشجوی فارغ التحصیل به نام راشل واگنر آزمایشاتی انجام خواهند داد تا آنالیز نمایند آیا ربات در صورت قرارگیری در ایستگاه فضایی بین المللی، سالم می ماند یا خیر.

MIRA در طول سفر آینده خود در ایستگاه فضایی به طور مستقل و بدون هدایت پزشک یا فضانوردان کار خواهد نمود. اگرچه پرتاب MIRA به ایستگاه فضایی بین المللی اتفاق بسیار جالبی است، اما به نظر می رسد این نشانه ای از برنامه های ناسا برای سفر های فضایی طولانی مدت باشد. احداث یک ایستگاه در مدار ماه به وسیله ناسا و شرکای بین المللی و خصوصی این آژانس برای انجام اقدامات پزشکی سریع در فضا در صورت بروز حوادث تهدید نماینده حیات انسان ها، یکی از اهداف اصلی ناسا خواهد بود.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

به "ربات جراح MIRA به ایستگاه فضایی بین المللی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات جراح MIRA به ایستگاه فضایی بین المللی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید