سری لانکا 100 هزار ماکاک صادر می نماید

به گزارش وبلاگ حرف دل، این میمون ها در سری لانکا یک گونه حفاظت شده نیستند اما در فهرست قرمز بین المللی حیوانات در خطر انقراض قرار دارند.

سری لانکا 100 هزار ماکاک صادر می نماید

مقامات سری لانکا از تصمیم این کشور برای صادرات بیش از 100 هزار میمون ماکاک سری لانکایی به چین اطلاع داد.

به گزارش ایسنا؛ سری لانکا تقریبا صادرات تمامی حیوانات زنده را ممنوع نموده است اما این توافق در حالی انجام شده که این کشور در حال حاضر با شدیدترین بحران مالی تاریخ خود روبرو است.

وزیر کشاورزی سری لانکا گفت: خریداران چینی این میمون ها را برای نگهداری در بیش از 1000 باغ وحش خود در سراسر کشور درخواست نموده اند.

بر اساس برآوردهای رسمی که تا به امروز منتشر شده بین دو تا سه میلیون توک ماکاک یا ماکاک سری لانکایی در این کشور وجود دارد.

میمون ها در سری لانکا جزو حیوانات آسیب زا محسوب می شوند زیرا محصولات کشاورزی را از بین می برند، برای جستجوی غذا به روستاها هجوم می برند و گاهی اوقات به ساکنان حمله می نمایند.

سری لانکا در اوایل امسال میلادی (2023) چندین گونه از حیوانات را از فهرست گونه های حفاظت شده حذف کرد و به کشاورزان اجازه داد که آنها را از بین ببرند و از جمله آنها می توان به سه گونه از میمون ها، طاووس ها و گرازهای وحشی اشاره نمود.

این در حافهرست که به باور بعضی از حامیان محیط زیست و حیات وحش در سری لانکا یکی از دلایل افزایش مناقشات میان انسان ها و حیوانات به ویژه در ارتباط با میمون ها و فیل ها، از بین رفتن زیستگاه این حیوانات در پی توسعه شهرنشینی یا توسعه محیط های کشاورزی است.

بعلاوه این تصمیم در حالی اتخاذ شده که اتحادیه بین المللی حفاظت از منابع طبیعی (IUCN) نام توک ماکاک یا ماکاک سری لانکایی را در فهرست قرمز حیوانات در معرض انقراض قرار داده است.

بعضی از منتقدان با این توافق تجاری معتقدند که هنوز معین نیست هدف خریداران چینی، نگهداری از این میمون هاست یا ممکن است از این حیوانات برای گوشت شان یا تحقیقات پزشکی استفاده گردد.

آنها می گویند: این میمون ها در سری لانکا یک گونه حفاظت شده نیستند اما در فهرست قرمز بین المللی حیوانات در خطر انقراض قرار دارند.

بعلاوه بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، سری لانکا بنا به درخواست باغ وحش های چینی و به موجب توافق انجام شده که جزئیات مالی آن هنوز منتشر نشده قرار است این تجارت را انجام دهد.

منبع: عصر ایران

به "سری لانکا 100 هزار ماکاک صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری لانکا 100 هزار ماکاک صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید