شکایت شرکت های آلمانی از اپل

به گزارش وبلاگ حرف دل، اپل در نسخه جدید iOS به کاربران اجازه می دهد تا خود تصمیم بگیرند کدام اپ ها می توانند از اطلاعات آنان برای تبلیغات استفاده نمایند. به همین دلیل شرکت های آلمانی از اپل شکایت نموده اند.

شکایت شرکت های آلمانی از اپل

شرکت های مختلف بخش های رسانه، اینترنت و تبلیغاتی آلمان یک شکایت آنتی تراست علیه اپل ثبت نموده اند آنها ادعا می نمایند تنظیمات حریم خصوصی جدید آیفون نشان دهنده فرایند سواستفاده در بازار و نقض قانون رقابت است.

شکایت مذکور که در اداره کارتل فدرال آلمان (قانونگذار رقابت در این کشور) ثبت شده، در حالی مطرح می گردد که این شرکت میخواهد چهارچوب شفاف سازی جدیدی ارائه کند. در این چهارچوب جدید کاربران انتخاب می نمایند که چه شرکت یا ماهیتی می تواند برای مقاصد تبلیغاتی آنها را ردیابی کند.

چند اتحادیه تجاری آلمان نیز در یک بیانیه مشترک نوشته اند: در نتیجه این اقدامات یک سویه، اپل تمام رقبا را از تولید اطلاعات مرتبط تجاری در اکوسیستم خود منع می نماید.

در شکایت نامه ثبت شده نام گروه اصلی لابی گری انتشار روزنامه ها و فدراسیون تبلیغات آن نیز دیده می گردد.

اپل این اتهامات را رد و ادعا می نماید چهارچوب که در نسخه جدید iOS14 ارائه شده از حریم خصوصی افراد محافظت می نماید.

اپل نیز در بیانیه ای اعلام نمود: اطلاعات کاربران به خودشان تعلق دارد و آنها باید درباره اشتراک گذاری آن تصمیم بگیرند. در نسخه جدید iOS14 کاربر می تواند انتخاب کند کدام اپ ها اجازه دارند به منظور تبلیغات آنلاین، اطلاعات شان را با شرکت های طرف سوم به اشتراک بگذارند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "شکایت شرکت های آلمانی از اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت شرکت های آلمانی از اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید