طرح محوطه سازی کاروانسرای شاه عباسی خوی تهیه می شود

به گزارش وبلاگ حرف دل، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلسه بررسی مسائل و مسائل کاروانسراهای تاریخی خوی 2 اردیبهشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گشت.

طرح محوطه سازی کاروانسرای شاه عباسی خوی تهیه می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حریم دو کاروانسرای تاریخی دره خان و قطور اقدام به تعریض جاده کند.

عزیز میرزایی اضافه نمود: از آنجایی که طبق قوانین اجازه هرگونه دخل و تصرف در حریم آثار تاریخی تخلف است، در این جلسه بر لزوم رعایت حرایم این دو کاروانسرا در تعریض و ساخت این جاده تاکید شد.

او شرح داد: از آنجایی که پرونده این دو کاروانسرای مذکور به منظور ثبت در فهرست جهانی به یونسکو ارسال شده و قرار است در آینده کارشناسان یونسکو از این دو اثر تاریخی بازدید داشته باشند، لزوم رعایت حرایم و اختصاص اعتبار به منظور احیا و بازسازی کاروانسراهای خوی ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی در پایان اعلام نمود: در نتیجه مقرر شد تا با تشکیل کمیته مشترکی حرایم این کاروانسراهای تاریخی و قرارگیری جاده در اطراف آنها مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت برای حل این موضوع تصمیم گیری شود.

منبع: گردشبان

به "طرح محوطه سازی کاروانسرای شاه عباسی خوی تهیه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح محوطه سازی کاروانسرای شاه عباسی خوی تهیه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید