طرز تهیه مربا پوست پرتقال؛ مربای مخصوص فصل پاییز????

به گزارش وبلاگ حرف دل، پرتقال (orange) یکی از میوه های پر خاصیت و سرشار از ویتامین سی است. میوه فصل سرد پاییز و زمستانی ، به رنگ نارنجی زیبا! مربای پوست پرتقال بسیار خوشمزه و در کنار یک نان داغ بسیار دلچسب است. پوست پرتقال برای تهیه مربا بسیار عالی است و گاهی افراد به علت تلخی پوست آن از درست کردن مربای آن اجتناب می نمایند. اما، در اینجا ما به شما آموزشی را خواهیم داد تا با درست کردن مربای پوست پرتقال، تلخی آن را حس نکنید و از خوردن آن لذت ببرید. علاوه بر مربا می توانید خلال پرتقال را در بسیاری از غذاها بهره ببرید. از جمله: قیمه نثار ، شیرین پلو، مرصع پلو و گاهی هم به عنوان تزیین در غذا و انواع دسرها کاربرد دارد. با ما در سرویس آشپزی از خبرنگاران بلاگ همراه باشید.

طرز تهیه مربا پوست پرتقال؛ مربای مخصوص فصل پاییز????

طرز تهیه خلال پوست پرتقال و گرفتن تلخی آن:

در اینجا شما چهار عدد پرتقال تهیه کنید و آنها را خوب شسته و پوست آن را بگیرید. پوست های گرفته شده را داخل ظرف آبی قرار و به مدت دو ساعت زمان دهید داخل آب بماند. البته آبی که استفاده می کنید نباید آب گرم باشد(حتماً از آب سرد بهره ببرید). بعد از دو ساعت پوست ها را داخل صافی آبکش کنید. بعد از آن با یک چاقوی برنده و تیز قسمت سفیدی پرتقال را سوا کنید. حالا قسمت نارنجی رنگ پرتقال را روی تخته بصورت نازک و باریک بریده و برش بزنید.

قابلمه ای را آماده کنید و داخل آن کمی آب بریزید و زمانی که آب به جوش آمد به مدت هفت دقیقه خلال ها را بجوشانید و بعد از جوشیدن آن را صاف کنید ، سعی کنید این کار را سه بار تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای توت فرنگی????؛ رازهای شکرک نزدن آن

مواد لازم مربای پوست پرتقال:

پوست پرتقالخلال چهار عدد پوست پرتقال
شکرنیم کیلو
آب500 گرم
آب لیموی تازهدو قاشق مربا خوری

طرز تهیه مربای پوست پرتقال:

نخست تلخی پرتقال را به روشی که در بالا آموزش دادیم بگیرید. به این صورت که پوست خلال ها را حداقل سه مرتبه و هر دفعه پنج شش دقیقه بجوشانید و آن را از صافی رد کنید. قابلمه ای را آماده کنید و شکر را داخل آن بریزید. مقداری آب روی آن ریخته و اجازه دهید روی شعله به جوش بیاید. بعد پوست خلال ها را به شکر جوش آمده اضافه کنید و بگذارید تا قوام بیاید.

برای فهمیدن قوام آمدن شکر به این صورت است که مقداری آب خنک را آماده و کمی از شربت را داخل آن بریزید ، چنانچه شربت سفت شد و به ته لیوان رفت ، مربای شما قوام پیدا نموده ، ولی اگر شربت داخل لیوان پخش و محو شد نشانده این است هنوز به جوشیدن احتیاج دارد.

زمانی که مربا قوام آمد، زمان آن است که آبلیمو را اضافه و حدود چند دقیقه ای اجازه دهید قل بخورد. بعد زیر شعله را خاموش کنید. اجازه دهید مربا خنک گردد. بعد داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و داخل یخچال و جای سرد نگهداری کنید.

خواص پوست پرتقال:

پوست پرتقال دارای فواید بسیاری است . کسانی که دارای فشار خون بالا هستند، می توانند از پوست پرتقال استفاده نمایند. کاهش دهنده سریع فشار خون است. بعلاوه روغن پوست پرتقال در عطاری ها و داروخانه ها به فروش می رسد برای افسردگی و ضد اضطراب است. کمی از روغن را به روی پیشانی بمالید، تسکین دهنده خوبی است. برای سلامتی قلب مفید و التهابات قلبی را از بین می برد.

کاهش دهنده کلسترول خون است. کسانی که رژیم دارند می توانند از پوست پرتقال استفاده نمایند. برای کاهش وزن یاری دهنده خوبی است. کم کالری و دارای فیبر فراوانی است. ضد یبوست و شاداب نماینده پوست است.

گاهی مربای پوست پرتقال را بصورت مجلسی می توانید درست کنید . به این صورت که پوست پرتقال رو بصورت رول در آورید بعد پخت کنید . خیلی شکیل و خاص . از نظر طعم و مزه یکی است و به همان صورت دستور پخته شده با این تفاوت که این نوع مربا مجلسی تر و بدرد میهمانی ها می خورد .

طرز تهیه پوست پرتقال مجلسی:

پرتقال را بشویید و به صورت یکدست پرتقال را پوست بگیرید. مواظب باشید در هنگام پوست گرفتن پوست شما بریده نگردد. بعد سفیدی را از قسمت نارنجی سوا کنید. پوست را با دقت بپیچید و رولش کنید. با خلال دندان فیکسش کنید.

داخل آب جوش قرار دهید و همان مراتب بالا را تکرار کنید. در آخر آب سرد بگیرید تا تلخی آن کم گردد. بهتر است در صورت رول کردن حداقل چهار باری جوش بخورد، تا کاملاً تلخی آن گرفته گردد.

پخت آن همان بصورت خلالی است. تنها اینکه در آخر داخل یک شیشه خشک و تمیز ریخته و روش نگهداری آن است که در جای سرد و تاریک قرار بگیرد. بهتر است دور شیشه فویل بکشید تا نور نبیند.

اگر پوست پرتقال خشک بصورت خلالی آن را تهیه کردید، پخت آن به همین صورت است. یک چند ساعتی آن را خیس کنید و طبق دستور پیش بروید.

امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای زردآلو خوشمزه؛ نکات کلیدی با عکس

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه مربا پوست پرتقال؛ مربای مخصوص فصل پاییز????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربا پوست پرتقال؛ مربای مخصوص فصل پاییز????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید