عملیاتی شدن تجارت آزاد بین ایران و پاکستان تا 3 ماه آینده

به گزارش وبلاگ حرف دل، تهران (پانا) - وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط مالی دو کشور ایران و پاکستان علاوه بر مبادله کالا باید در حوزه سرمایه گذاری توسعه یابد از عملیاتی شدن توافق تجارت آزاد بین دو کشور درآینده نزدیک اطلاع داد.

عملیاتی شدن تجارت آزاد بین ایران و پاکستان تا 3 ماه آینده

به گزارش وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تاکید بر توافق دو کشور برای افزایش و توسعه مراودات تجاری گفت: دو کشور در مذاکرات اولیه بر افزایش سطح روابط تجاری دو کشور به پنج میلیارد دلار در 2 سال آینده به توافق رسیده اند.

وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد توافقات دو کشور در حوزه سرمایه گذاری توضیح داد: سعی داریم که این توافق تجاری صرفا مبادله کالا نباشد و به سرمایه گذاری شرکت های ایرانی و پاکستانی در 2 کشور منجر گردد.

فاطمی امین در ادامه از سرعت فرایند توسعه روابط تجاری بین ایران و پاکستان طی 2 ماه گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: به همین دلیل کوشش می کنیم روابط تجاری که در ماه گذشته سرعت گرفته در ماه های آینده تداوم پیدا کند؛ به طوری که تا سه ماه آینده موانع برای توسعه تجارت و روابط مالی بین دو کشور برطرف گردد.

طبق گفته فاطمی امین بر اساس مذاکرات صورت گرفته، روابط مالی شرکت های خصوصی 2 کشور نیز به زودی شکل می گیرد و 2 مرکز با ماموریت برطرف موانع مالی و تجاری و بین دو کشور تشکیل خواهد شد.

وزیر صمت بعلاوه در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه تجارت بین دو کشور باید فراتر از تبادل دو جانبه کالا باشد و به سمت سرمایه گذاری و همکاری های منطقه ای توسعه پیدا کند، گفت: تا سه ماه آینده موافقت تجارت آزاد بین دو کشور را عملیاتی می کنیم و ما این آمادگی را داریم تا با کشور دوست و برادر خود، پاکستان روابط خود را توسعه دهیم.

وی در سرانجام خواهان افزایش روابط مالی ایران و پاکستان همپای روابط سیاسی مطلوب دو کشور شد.

لازم به ذکر است عبدالرزاق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری نیز در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، خواهان توسعه و پیشرفت روابط در همه حوزه های مالی و استفاده از مزایای تجارت آزاد بین دو کشور شد.

وی به دستور نخست وزیر پاکستان مبنی بر توسعه تجارت منطقه ای بویژه با جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و نسبت به تحقق توافقات صورت گرفته ابراز امیدواری کرد و گفت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر هستند و باید برای تحقق ظرفیت های موجود کوشش گردد.

لازم به ذکر است نهمین نشست کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران با پاکستان با هدف توسعه تجارت بین دو کشور برگزار گردید که در آن موضوعات بانکی، گمرکی، حمل و نقل، بازارچه، تبادل کالا و قرنطینه در کارگروه های تخصصی مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "عملیاتی شدن تجارت آزاد بین ایران و پاکستان تا 3 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیاتی شدن تجارت آزاد بین ایران و پاکستان تا 3 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید