مک بوک پرو 14 و 16 اینچی نو با تراشه های M3 رونمایی شدند

به گزارش وبلاگ حرف دل، شب گذشته اپل در کنار معرفی تراشه های سری M3 و آی مک تازه، از نسخه تازه نفس مک بوک پرو 14 و 16 اینچی هم رونمایی کرد. از نظر ظاهری، این دو لپ تاپ هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند ولی در این میان باید به ارائه در رنگ تازه مشکی فضایی (Space Black) اشاره کنیم.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی نو با تراشه های M3 رونمایی شدند

به لطف استفاده از تراشه های سری M3، حالا از نظر سخت افزاری می توانند امکانات بسیار بیشتری ارائه دهند. به عنوان مثال مدل مبتنی بر چیپست M3 مکس، می تواند حداکثر رم 128 گیگابایتی را داشته باشد که رکورد جدیدی برای مک بوک ها محسوب می گردد. اپل مدعی شده که رنگ مشکی این لپ تاپ ها، اثر انگشت کمتری نسبت به مدل آبی تیره مک بوک ایر جذب خواهد نمود.

مدل M3 پرو، از پردازنده 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی با حداکثر 18 هسته بهره می برد و تا 40 درصد سرعت بیشتری نسبت به M1 پرو ارائه می دهد. برای این مدل، می توانید از حداکثر 36 گیگابایت رم بهره ببرید که نسبت به 32 گیگابایت رم نسل قبلی، شاهد ارتقا هستیم. M3 مکس هم از پردازنده 16 هسته ای و پردازنده گرافیکی با حداکثر 40 هسته بهره می برد و اپل مدعی شده که می تواند 80 درصد سرعت بیشتری نسبت به M1 مکس در اختیار کاربران قرار دهد.

این تراشه ها، همگی از قابلیت رهگیری پرتو سخت افزاری بهره می برند که این یعنی می توانند بازی ها را به شکل مجذوب نماینده تری اجرا نمایند. اپل می گوید این لپ تاپ ها همچنان از نمایشگر mini-LED مجذوب نمایندهی استفاده می نمایند و برای محتواهای SDR، حداکثر روشنایی آن ها به 600 نیت می رسد که 20 درصد بیشتر از نسل قبلی محسوب می گردد.

در خصوص قیمت ها هم باید بگوییم که مدل پایه مک بوک پرو 14 اینچی مجهز به M3 پرو با قیمت 1999 دلار راهی بازار می گردد و مدل 16 اینچی با همین تراشه حداقل 2499 دلار قیمت دارد. برای خرید گران ترین مدل مک بوک 16 اینچی که از 8 ترابایت حافظه و 128 گیگابایت رم بهره می برد، باید 7199 دلار بپردازید. کاربرانی هم که می خواهند از تراشه M3 استفاده نمایند، مدل 14 اینچی مجهز به این تراشه با قیمت پایه 1599 دلار راهی بازار خواهد شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک بوک پرو 14 و 16 اینچی نو با تراشه های M3 رونمایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو 14 و 16 اینچی نو با تراشه های M3 رونمایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید