همه چیز درباره اجاره یات و گشت دریایی در دبی!

به گزارش وبلاگ حرف دل، یکی از امکانات سرگرمیی و خاص در سفر به امارات، اجاره یات در دبی است. این سرگرمی ماجراجویانه و منحصربفرد؛ در سالیان اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است و سرگرمی با یات در دبی، به یکی از سرگرمیات نمادین و لوکس این شهر تبدیل شده است. دبی که همیشه به اقدامات خلاقانه و جسورانه در ساخت جاذبه های گردشگری مدرن و مجلل معروفیت دارد؛ سیاحت با یات را نیز به لیست این اقدامات اضافه نموده است. ایجاد سازه ها و مجتمع های سرگرمیی حیرت انگیز و پر زرق و برق، اقدامی بی سابقه در صنعت گردشگری است که دبی در اجرای آن به نحو احسن، پیشگام و سرآمد است. سرمایه گذاری و فراهم کردن امکانات مختلف و جالب توجه برای سفر ماجراجویانه گردشگران با یات در دبی، یکی دیگر از این اقدامات بلندپروازانه است.

همه چیز درباره اجاره یات و گشت دریایی در دبی!

سرگرمیات اعجاب انگیز و البته، گرانقیمت دبی، سال به سال توجه تعداد بیشتری از گردشگران را به خود جلب می نماید. یکی از این سرگرمیات و جاذبه های گردشگری دبی، اجاره یات در دبی است. اما یات چیست و سرگرمی با یات در دبی، چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه، وبلاگ حرف دل شما را با یات و سرگرمیات مرتبط با آن در دبی آشنا خواهد نمود.

اجاره یات در دبی | کاربرد یات در دبی

در پاسخ به این پرسش که یات چیست؟ بطور خلاصه می توان چنین مطرح کرد که یات ها نوع خاصی از قایق ها هستند که از نظر ابعاد و میزان بزرگتر از قایق های معمولی بوده و کاربرد اصلی آن ها برای استفاده شخصی در قالب قایق هایی لوکس و مجلل و یا برای استفاده عمومی بعنوان قایق های سرگرمیی است. یات از واژه هلندی Jacht به معنی شکارچی گرفته شده است و علت نام گذاری این نوع از قایق ها به این عنوان، ریشه در کاربرد آن ها بعنوان قایق های نیروی دریایی مخصوص تعقیب و دستگیری دزدان دریایی در گذشته دارد. امروزه کاربرد اصلی یات برای مسافرت های کوتاه دریایی، مسابقات قایقرانی و البته سرگرمیات است.

یات های سرگرمیی و شخصی کشتی هایی خاص هستند که حداقل ده متر طول داشته و دارای کابین هایی لوکس و برخوردار از امکانات رفاهی کامل هستند. یات ها در دو نوع بادبانی و موتوری ساخته می شوند. نوع بادبانی مناسب مسابقات قایق ها و کشتی های بادبانی بوده و بعضاً تا صد متر طول دارد. نوع موتوری یات ها برای استفاده های سرگرمیی ساخته می شوند و در صورتی که بیش از بیست متر طول داشته، سوپر یات و در صورت داشتن بیش از پنجاه متر طول، مگایات نامیده می شوند. بزرگترین مگایات دنیا حدود 730 متر طول دارد.

طراحی و امکانات قایق های سرگرمیی، یات

چنانچه اشاره شد؛ طراحی زیبا و امکانات رفاهی باکیفیت؛ مشخصه اصلی یات یا کشتی های کوچک سرگرمیی است. همین موضوع زمینه ساز علاقمندی مدیران بخش گردشگری دبی به این قایق های سرگرمیی شده است. به منظور جلب توجه گردشگرانی که هوادار سیر و سیاحت با کشتی های سرگرمیی هستند؛ زیرساخت ها و امکانات مناسبی جهت اجاره یات در دبی فراهم شده است. یات ها یا کشتی های سرگرمیی دبی، کاربردهای مختلفی دارند. برگزاری تورهای گردشگری در نوار ساحلی دبی و تماشا زیبایی و شکوه آن از زاویه ای متفاوت و در محیط مجلل و دلپذیر این کشتی ها یکی از این کاربردها و به نوعی اصلی ترین کاربرد آن ها است. برگزاری مهمانی های خصوصی و جشن ها، سفرهای سرگرمیی کوتاه به جزایر اطراف دبی و یا ماهیگیری در آب های خلیج فارس؛ از دیگر کابردهای یات ها یا قایق های سرگرمیی دبی است.

اجاره یات در دبی

اجاره یات در دبی یک سرگرمی گرانقیمت و اعیانی بحساب می آید. گردش در نقاط مختلف این شهر و بازدید از تماشای های مختلف آن به وسیله نوار ساحلی و سوار بر قایقی زیبا و اختصاصی، اقدامی است که برای هر گردشگری رؤیایی و وسوسه نماینده است. با این وجود باید شرایط مالی و نرخ اجاره کشتی ها و قایق های سرگرمیی در دبی را نیز در نظر گرفت. نرخ اجاره یات و کشتی سرگرمیی در دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هزینه های اجاره یات در دبی

ابعاد و کاربرد این قایق ها مهم ترین عامل در معین قیمت کرایه آن ها است. بعنوان مثال، کرایه یات های معمولی با کرایه سوپر یات و مگا یات فرق دارد. بعلاوه هزینه اجاره یات در دبی، مخصوص جشن و مهمانی خصوصی با قیمت معین شده بابت استفاده از یات های مخصوص سفرهای کوتاه و یا سرگرمیات ساحلی، تفاوت دارد. دیگر عامل مهمی که در معین اجاره بهای یات ها لحاظ می گردد؛ مدت زمان استفاده و ایام خاص هفته و نیز اوقات خاص روز است. بعنوان مثال نرخ کرایه یات در دبی در روزهای ابتدایی یا وسط هفته نسبت به قیمت کرایه در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل و یا ساعات ابتدایی شب مقرون به صرفه تر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجاره یات در دبی، امکانات، کیفیت کابین ها، کیفیت پذیرایی و سرویس دهی و گنجایش آن ها است. اجاره بهای یات معمولی در دبی برای هر ساعت بالغ بر سیصد دلار و برای یک روز کامل، سه هزار دلار است. این در حالی است که هزینه اجاره کردن یک سوپر یات با حدود بیست نفر سرنشین برای هر ساعت بالغ بر هفتصد دلار و برای اجاره در یک روز کامل تا ده هزار دلار خواهد بود. برای اجاره یک سوپر یات فوق لوکس در دبی که ظرفیت آن حدود سی سرنشین است، برای هر ساعت بیش از چهار هزار دلار کرایه معین شده است. کرایه قایق های سرگرمیی فوق لوکس دبی برای یک روز کامل، حدود 45 هزار دلار هزینه خواهد داشت!

انواع قایق های سرگرمیی برای اجاره یات در دبی

چنانچه اشاره شد؛ در اجاره یات در دبی انواع و کلاس های مختلفی دارند که بر اساس ابعاد، گنجایش و نیروی پیشرانه تقسیم بندی می شوند. هر یک از این قایق ها دارای ویژگی و خصوصیت ویژه ای است که بر اساس این ویژگی ها، کاربرد و اجاره بهای مشخصی برای آن ها تعریف می گردد. گردشگرانی که قصد اجاره یات در دبی را دارند؛ بهتر است نوع قایق سرگرمیی مورد نظر خود را بر اساس هدف و سرگرمیی که در نظر دارند انتخاب نمایند. با این کار استفاده بهینه ای از قایق خود و تیز زمان استفاده از آن خواهند داشت. در ادامه، با انواع یات ها و قایق های سرگرمیی دبی بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • قایق های سرگرمیی موتوری:

قایق های سرگرمیی موتوری معمولی دبی بیشتر مناسب استفاده های محدود و تعداد سرنشینان کم است. برای سفرها و سرگرمیات دریایی در فواصل کوتاه، و نیز به منظور استفاده زوج ها و خانواده های کوچک، قایق های موتوری معمولی، برترین یات های دبی هستند!

  • قایق های کاتاماران:

قایق های سرگرمیی کاتاماران، محبوب ترین انواع یات در دبی هستند. این قایق ها مناسب سرگرمیات گروهی بوده و امکانات رفاهی بسیار خوبی دارند. کابین های لوکس و مجهز این قایق ها بزرگ ترین مزیت آن ها است. این کابین های جادار و دلنشین در کنار برخورداری از امکانات رفاهی فراوان، حریم شخصی و فضای قابل توجهی را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

  • قایق های کاتاماران بزرگ:

قایق های کاتاماران بزرگ یا کاتاماران قدرتمند، نوع نو قایق های سرگرمیی دبی هستند که نسبت به قایق های کاتاماران ساده، بر روی دو مرکز ثقل و پایه شناور می شوند. مزیت اجاره یات در دبی در فضای بیشتر و کابین های لوکس است. بعلاوه برخورداری از دو بدنه، ثبات و تعادل بسیار خوبی در حین حرکت برای سرنشینان کابین ها به همراه دارد.

  • قایق های بادی:

برای اجاره یات در دبی، قایق های بادی برترین گزینه از لحاظ قیمتی هستند. این قایق ها اجاره بهای روزانه به مراتب پایین تری نسبت به سایر یات ها دارند. فضای ساده تر و کمتری نسبت به انواع دیگر یات دارند و اصلی ترین انتخاب خانواده ها برای گشت و گذار خانوادگی در نوار ساحلی دبی هستند.

انواع یات و قایق سرگرمیی برای اجاره

اگر می خواهید همه چیز را درباره اجاره یات در دبی بدانید؛ ضروری است تا انواع یات و قایق سرگرمیی برای اجاره را بشناسید. بر این اساس معمولاً یات ها در سه گروه قرار می گیرند. این گروه بندی بر اساس تعداد افرادی که از قایق استفاده می نمایند، اختصاصی یا همگانی بودن و قیمت کرایه انجام می گیرد. از آنجا که اجاره یات و قایق سرگرمیی در دبی یک سرگرمی محبوب و معروف است، شرکت های فعال در این زمینه گزینه های متنوع و مختلفی برای جلب رضایت گردشگران از سفر با یات های خود فراهم می نمایند. بدین منظور در صورت انتخاب هر یک از انواع یات های دبی که در ادامه معرفی می شوند؛ گشت و گذار دریایی دلچسبی پیش روی گردشگران خواهد بود!

  • یات های سرگرمیی:

یات های سرگرمیی معمولاً جزء بزرگترین قایق های سرگرمیی دبی هستند و بین بیست تا 150 مسافر را پذیرایی می نمایند. طبیعی است که چنین قایق هایی بصورت گروهی کرایه گردد و کرایه بالایی داشته باشد. این گروه از یات های دبی مناسب گشت و گذار و مهمانی شبانه هستند. برای مراسمات خصوصی و مهمانی های شام در دبی، این قایق بسیار پرمخاطب هستند. فضای این قایق های لوکس و مدرن در کنار پذیرایی بسیار خوب و کیفیت بالای غذاها و نوشیدنی، آن ها را به گزینه ای بی نظیر برای یک سرگرمی خاص و دور همی بیاد ماندنی در دبی تبدیل نموده است.

  • یات های مسافربر:

برترین گزینه برای افرادی که علاقه به سفر با قایق های سرگرمیی در نوار ساحلی دبی و لذت بردن از تماشای تماشای های مختلف این شهر دارند؛ این گروه از یات ها است. یات های مسافربر عمدتاً به وسیله شرکت های مجری تور دبی کرایه می شوند و قایق هایی با ظرفیت بالا و همگانی هستند. گردشگرانی که با تور دبی به این شهر سفر نموده اند از این قایق ها برای گشت و گذار دریایی در دبی استفاده می نمایند. این قایق ها گنجایش تا سقف صد نفر را داشته و برای افرادی که از سرگرمیات همگانی و فضای شاد چنین مکان هایی لذت می برند گزینه ای عالی خواهند بود.

  • یات های خصوصی:

افرادی که در پی برگزاری مهمانی ها و مراسم خانوادگی و خصوصی در فضایی لوکس و متفاوت هستند؛ اجاره یات های خصوصی در دبی را انتخاب می نمایند. این قایق ها گنجایش کمتری در مقایسه با دیگر انواع قایق های سرگرمیی اجاره ای دبی دارند. برای افرادی که به حریم خصوصی و سرگرمیات اختصاصی اهمیت می دهند؛ این گروه از یات ها گزینه ایده آلی هستند.

تماشای هایی که با اجاره یات در دبی خواهید دید

در قایق های سرگرمیی دبی، کدام یک از منطقه ها تماشای این شهر را خواهیم دید؟ پاسخ به این پرسش، منوط به نوع اجاره یات در دبی است. بعبارت دیگر بسته به اینکه با چه نوع قایق سرگرمیی به سفر در دبی مشغول می شوید؛ می توانید از تماشای های متعدد و متنوع این شهر لذت ببرید. جاذبه های تماشای دبی بحدی فراوان و حیرت آور هستند که می توان از دبی با عنوان سرزمین عجایب یاد کرد. بیشتر یات های مسافری که به وسیله تورهای دبی کرایه می شوند؛ راستا مشخصی برای سفر دریایی خود دارند. سفر این قایق ها از دبی مارینا شروع می گردد و در امتداد نوار ساحلی دبی، مسافران بسیاری از نقاط تماشای و نمادین دبی را مانند برج العرب دبی، جزیره نخل جمیرا و البته محله های قدیمی این شهر را خواهند دید. معروف ترین تماشای هایی که با اجاره یات مسافری در دبی می توان دید به توضیح زیر هستند.

  • دبی مارینا:

چنانچه اشاره کردیم، اغلب تورهای سیاحت با قایق های سرگرمیی در دبی، از دبی مارینا شروع می گردد. دبی مارینا منطقه ای مدرن و مجلل در دبی است. یک آبراهه عریض به طول سه کیلومتر از خلیج فارس تا ساحل دبی که در احاطه ساختمان های مدرن و سر به فلک کشیده واقع شده است با دنیایی از رستوران های لوکس و بین المللی . بیشتر قایق هایی که در این منطقه حضور دارند؛ قایق های سرگرمیی بوده و مسافران آن ها مشغول تماشای این محله مجلل و تماشای هستند.

  • نوار ساحلی:

ادامه سفر با قایق های سرگرمیی دبی در امتداد نوار ساحلی این شهر خواهد بود. خط ساحل دبی بیش از هشتاد کیلومتر طول دارد و به گردشگرانی که در حال تماشای شهر از این زاویه و از درون قایق های سرگرمیی هستند؛ منظره بدیع و خیره نماینده ای ارائه می دهد. با اجاره یات در دبی، حرکت آرام قایق ها در امتداد ساحل بعلت محدودیت سرعت، امکان تماشا بسیاری از سازه های مشهور دبی را برای گردشگران ایجاد خواهد نمود. مجموعه آتلانتیس و پالم جمیرا، برج العرب و بسیاری از بناها و محله های مختلف دبی از جمله تماشای ها و مکان هایی هستند که در سفر با قایق های سرگرمیی در امتداد نوار ساحلی دبی، گردشگران را مجذوب خود خواهد ساخت.

  • خور دبی:

خور دبی یا نهر دبی که با عنوان Dubai Creek نیز شناخته می گردد؛ یکی از تماشای های مشهور دبی است که با قایق های سرگرمیی می توان از آن تماشا کرد. نهر دبی یک کانال پر آب و زیبا است که شهر دبی را به دو بخش بر و دیره تقسیم نموده است. در اطراف این آب راهه بسیاری از ساختمان های مشهور دبی مانند برج دوقلو قرار گرفته اند. نهر دبی که در بخش سنتی و قدیمی شهر واقع شده است، در ادامه به منطقه حفاظت شده حیات وحش در الخور می رسد. یکی از برترین دلایل برای پیشنهاد سفر با قایق های سرگرمیی دردبی، بازدید از این منطقه تماشای است.

قوانین اجاره یات در دبی

در خاتمه این مطلب، توجه شما را به قوانین اجاره یات در دبی وضع شده است جلب می کنیم. این قوانین کلی و همگانی نیست و هر آژانس کرایه یات و سفر با قایق های سرگرمیی، قوانین و دستورالعمل های مخصوص خود را دارد. با این وجود، بعضی از موضوعات کلی و مهم وجود دارند که تمامی آژانس ها و مسافران قایق های سرگرمیی و یات در دبی، موظف به رعایت آن ها هستند. معرفی نکات و قوانینی که با رعایت آن ها گشت وگذار دریایی بیاد ماندنی و دلچسبی در دبی تجربه خواهید کرد؛ خاتمه بخش این مقاله است.

  • برای اجاره و سوار شدن به قایق های سرگرمیی، همراه داشتن پاسپورت یا مدارک شناسایی معتبر کشور امارات الزامی است
  • بلیط های خریداری شده در اغلب تورها قابل استرداد نیستند. در بعضی موارد، 72 ساعت قبل از سوار شدن به قایق ها و کشتی های سرگرمیی، بعضی از آژانس ها با کسر مبلغ جریمه و عودت به جامانده مبلغ پرداختی؛ بلیط فروخته شده را پس می گیرند
  • بچه هایی که کمتر از دو تا سه سال سن دارند، نوزاد در نظر گرفته شده و سوار شدن آن ها به قایق رایگان است
  • داشتن تجهیزات ایمنی و بویژه جلیقه نجات برای مسافران الزامی است
  • همراه بردن حیوانات خانگی در قایق های سرگرمیی دبی ممنوع است
  • با وجود پذیرایی از مسافران یات در مدت سفر، همراه بردن مواد غذایی از بیرون به داخل قایق مانعی ندارد.
  • در صورت اجاره یات در دبی برای سفر به دیگر شهرها و جزایر امارات و خروج از دبی، باید مجوزهای لازم را دریافت کرد. افرادی که دارای مدارک و گواهینامه های کشتیرانی معتبر بین المللی هستند؛ از دریافت مجوز برای خروج معاف خواهند بود.
منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره اجاره یات و گشت دریایی در دبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اجاره یات و گشت دریایی در دبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید